וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראשי ועדת המודיעין של הסנאט: "אין ראיות לציתותים לטראמפ"

16.3.2017 / 22:16

בהודעה משותפת של סאנטורים רפובליקנים ודמוקרטים נכתב כי "איננו רואים כל אינדיקציה לכך שמגדלי טראמפ היו נתונים למעקב מכל סוג על ידי ממשל ארצות הברית, לא לפני ולא אחרי בחירות 2016". אמש הבטיח נשיא ארה"ב כי בקרוב יוצגו הראיות

צילום: מתוך ערוץ היוטיוב של רשת FOX, עריכה: ורד לידני

שבוע וחצי לאחר שנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ האשים את קודמו בתפקיד ברק אובמה בהתקנת ציתות במגדלי טראמפ, מודיעים יחד הערב (חמישי) נציגי שתי המפלגות בוועדת המודיעין של הסנאט: "לא נמצאו לכך כל ראיות".

בהודעה משותפת של יושב ראש הוועדה, ריצ'ארד בר מהמפלגה הרפובליקנית ומארק וורנר מהמפלגה הדמוקרטית, נכתב כי "בהתבסס על המידע המצוי בפנינו, איננו רואים כל אינדיקציה לכך שמגדלי טראמפ היו נתונים למעקב מכל סוג על ידי ממשלת ארצות הברית, לא לפני ולא אחרי בחירות 2016". ההצהרה החד-משמעית מגיעה יממה לאחר ריאיון של הנשיא טראמפ ברשת "פוקס", שבמהלכו שב והבטיח כי בקרוב יוצגו ראיות למעקב שכזה.

לקריאה נוספת:
טראמפ רומז על פרסום מידע חדש לגבי האזנות אובמה: "יהיה מעניין"
הבית הלבן חוזר בו: טראמפ לא באמת התכוון שממשל אובמה צותת לו

נשיא ארצות הברית היוצא ברק אובמה והנכנס דונלד טראמפ, וושינגטון. 20 בינואר 2017. GettyImages
אין אינדיקציות. אובמה וטראמפ/GettyImages

במקביל, בגבעת הקפיטול ממתינים לשימוע בהשתתפות ראש הבולשת הפדרלית, ג'יימס קומי, שייערך ביום שני הקרוב ובו הוא צפוי, לפי הערכות, להודיע באופן רשמי אם התקיים מעקב אחרי טראמפ או לא. "הוא יתבקש להגיב ישירות למה שהנשיא אמר", אמר הערב אדם שיף, הנציג הבכיר של המפלגה הדמוקרטית בבית הנבחרים. "אני מצפה שהוא יענה על השאלה הזו. אין ספק שהוא יצטרך לענות על כך ולהניח לנושא לעד".

דובר הבית הלבן שון ספייסר טען הערב בעקבות ההודעה כי "זה מעניין שכאשר רשות אחת אמרת משהו אתם מסקרים את זה, וכאשר מישהו אחר אומר שאין קשר לרוסיה אתם לא מסקרים את זה". לדבריו, בתדרוך לכלי התקשורת, "ההצהרה אומרת שכרגע הם לא מאמינים לכך. הנשיא עומד מאחורי דבריו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
שון ספייסר דובר הבית הלבן בתדרוך ראשון לכתבים , 23 בינואר 2017. AP
הנשיא "עומד מאחורי דבריו". ספייסר/AP

השבוע נדמה היה כי הבית הלבן חוזר בו מההאשמות הקשות, כשספייסר אמר בתדרוך לעיתונאים כי טראמפ לא התכוון לציתות כשצייץ והשתמש במילה – ציתות. בריאיון ל"פוקס" ביקש טראמפ להבהיר את דבריו וטען כי "המונח 'האזנה' יכול להתייחס להרבה דברים שונים". הוא הוסיף כי "בקרוב שתראו כמה פריטים מעניינים במיוחד שיופיעו בחזית בשבועיים הקרובים".

אלא שגם התובע הכללי ג'ף סשנז הבהיר כי הוא מעולם לא נתן לנשיא "סיבה להאמין שהממשל הקודם צותת לו". כשנשאל על כך במהלך אירוע בריצ'מונד, וירג'יניה, הבהיר סשנז בפשטות: "התשובה היא לא".

בארבעת הציוצים שפרסם טראמפ ב-4 במרץ הוא אזכר במפורש "ציתות לטלפון". "איום ונורא! הרגע גיליתי שאובמה 'צותת לטלפון' שלי במגדל טראמפ לפני הניצחון", אמר בציוץ הראשון. "האם זה חוקי שנשיא מכהן יורה על 'ציתות' במהלך קמפיין לנשיאות", שאל. לאחר מכן כתב: "כמה נמוך יכול אובמה לרדת, לצותת לי לטלפון במהלך הליך הבחירות המקודש הזה. זה כמו ניקסון/ווטרגייט. בחור רע או חולה".

אובמה בעצמו לא הגיב לסערה, אך מקורביו הכחישו נמרצות את ההאשמות של טראמפ. דוברו קווין לואיס אמר כי "העיקרון הבסיסי של ממשל אובמה היה ששום גורם רשמי בבית הלבן יתערב בחקירה עצמאית שאותה מוביל משרד המשפטים. כחלק מעיקרון זה, הנשיא אובמה ושום גורם אחר לא הורה על מעקב לאזרח אמריקני. כל טענה אחרת היא לגמרי שקרית".

(עדכון ראשון: 20:56)

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בעצרת תמיכה בטנסי, 16 במרץ 2017. רויטרס
"בקרוב יהיו הוכחות". טראמפ/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully