וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרסת נתניהו בפרשת המתנות: "לא ידעתי ששרה קיבלה שמפניות ממילצ'ן"

לפי פרסום בחדשות 2, ראש הממשלה הכחיש בפני חוקרי המשטרה כי ידע על אספקת המתנות הסדירה מצד איש העסקים ארנון מילצ'ן לרעייתו: "לא צריך לצפות שאדע כל דבר בנושאים כאלה". על הסיגרים: "לא בדקתי כמה הם עולים"

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: יאיר דניאל

ראש הממשלה בנימין נתניהו מכחיש כי ידע על המתנות שניתנו לרעייתו שרה מאיש העסקים ארנון מילצ'ן – כך דווח אמש (שלישי) בחדשות ערוץ 2. זו הפעם הראשונה שנשמעת גרסתו לחשד לקבלת טובות הנאה בשווי מאות אלפי שקלים בתיק 1000.

לדברי נתניהו, לא סביר שידע על מתנות שניתנו לרעייתו. "לא ידעתי על אספקת השמפניות ומתנות אחרות, אם היו, של מילצ'ן לרעייתי. היא אדם עצמאי ואני אדם עצמאי, לא צריך לצפות שבנושאים כאלה אדע כל דבר".

הוא הוסיף כי כלל לא ידע מה שווי המתנות, שאותן כינו בבית ראש הממשלה "ורודים" ו"עלים" – שמות קוד לבקבוקי שמפניה ורודה וסיגרים יקרי ערך. "לא בדקתי כמה עולה כל סיגר, ובוודאי את הסכום המצטבר לאורך שנים רבות", אמר נתניהו. לדבריו, הוא קנה על חשבונו סיגרים רבים לאורך השנים.

לקריאה נוספת:
דיווח: חשד כי ארבעה אנשי עסקים נוספים סיפקו מתנות לשרה ויאיר נתניהו
נתניהו בכנסת: "מותר לקבל מתנות מחברים"
חקירות נתניהו: אחרי האיום בתביעה - ח"כ אמסלם מתנצל בפני מילצ'ן

ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו גב' שרה נתניהו באירוע חנוכת קו רכבת העמק, תחנת עפולה. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
"היא אדם עצמאי, וגם אני אדם עצמאי". נתניהו ורעייתו שרה/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

לטענת מילצ'ן, שעדותו פורסמה בשבוע שעבר בחדשות 2, הוא העניק למשפחת נתניהו שמפניות, סיגרים ותכשיטים במשך תקופה ארוכה ועל פי דרישה ספציפית ומפורטת, שאף כללה בקשה לחידוש מלאי. לדבריו, לא ציפה לקבל תמורה בעבור המתנות.

בנוסף לכך, פורסם בשבוע שעבר בחדשות 10 כי המשטרה חושדת שלפחות עוד ארבעה אנשי עסקים סיפקו באופן שיטתי מתנות לשרה נתניהו ולבנה יאיר.

מלשכת נתניהו נמסר אז בתגובה: "אנו עדים לשיטפון של הדלפות שקריות ומגמתיות, שמטרתן להכפיש את ראש הממשלה ומשפחתו, ולבצע הפיכה שלטונית לא בקלפי. בניגוד לנטען בהדלפה השקרית שפרסמתם, מעולם לא הייתה אספקה קבועה של שום דבר, ולא היו תכתיבים או דרישה מצדה של משפחת נתניהו. מה שכן היה זה מתנות הדדיות בין חברים טובים".

עוד באותו נושא

ראיית המפתח בידי המשטרה: ההודעות בהן משפחת נתניהו דורשת "מתנות"

לכתבה המלאה
רכב משטרה נכנס למעון ראש הממשלה לקראת חקירת בנימין נתניהו. 5 בינואר 2017. נועם מושקוביץ
"מותר לקבל מתנות". חוקרי נתניהו נכנסים למעון ראש הממשלה, בחודש שעבר/נועם מושקוביץ

לפני כשבועיים התייחס נתניהו במליאת הכנסת לפרשות שנקשרו בשמו, אולם סירב להשיב עניינית לטענות ולשאלות שהעלו חברי הכנסת. "בעניין פרשת המתנות. מותר, על פי החוק, לקבל מתנות מחברים. אז מעוותים את החוק. חוק אחד לכולם, ועכשיו אומרים - אסור לקבל מתנות מחברים. יש פה קמפיין חסר תקדים של ציד ורדיפה, של צביעות והפעלת לחץ", אמר.

בחקירה הנוספת שמתנהלת נגד נתניהו, חשוד ראש הממשלה כי רקם תכנית עם מו"ל ידיעות אחרונות, נוני מוזס, במסגרתה יצמצם את הפצת החינמון של המיליארדר המקורב לו, שלדון אדלסון, בעבור סיקור אוהד. על פי החשד, השניים נפגשו לפחות 12 פעמים על פני כמה שנים.

המפכ"ל רוני אלשיך אמר בחודש שעבר כי חקירות נתניהו לקראת סיום, ואף רמז כי הכיוון הוא העמדה לדין. "אנחנו יודעים מה היה שם, אנחנו נותנים פוש כדי שזה לא יימתח יותר מדי זמן, אנחנו יודעים את הרגישויות הציבוריות סביב העניין הזה ואני מעריך שתוך כמה שבועות נהיה אחרי הכול. אין לנו מחלוקות מהותיות עם הפרקליטות, הדיון הוא בעיקר בפרשנות", אמר בשיחה עם עיתונאים.

(עדכון ראשון: 20:15)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully