וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חקירות נתניהו: אחרי האיום בתביעה - ח"כ אמסלם מתנצל בפני מילצ'ן

25.1.2017 / 7:30

הח"כ, שטען כי המיליארדר מנסה להפיל את ראש הממשלה במסגרת תיק 1000, ובו נבדק החשד כי העניק מתנות בשווי מאות אלפי שקלים לבני הזוג נתניהו במשך שנים, אמר כי הוא מצר אם מילצ'ן נפגע מכך. זאת, לאחר שהאחרון איים לתבוע אותו אם לא יחזור בו פומבית מדבריו

צילום: יוני ריקנר ומאצ'י הוף, עריכת וידאו: ניר חן

חבר הכנסת דוד אמסלם (הליכוד) השיב הבוקר (רביעי) לאיש העסקים ארנון מילצ'ן, שחשוד כי נתן טובות הנאה בשווי מאות אלפי שקלים לראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו במשך שנים, שאיים לתבוע אותו אם לא יחזור בו מדבריו בתוך 48 שעות. זאת, לאחר שהח"כ האשים את איש העסקים כי פנה למשטרה בניסיון להפיל את נתניהו, ונענה במכתב איום לפני תביעה.

"אם מילצ'ן רואה את עצמו נפגע מכך באופן אישי, אני מצר על כך", כתב הח"כ במכתב לעו"ד בעז בן צור, שמייצג את איש העסקים. אמסלם אף הוסיף כי התבטאותו מוגנת בחסינות העומדת לו מהיותו חבר כנסת.

לקריאה נוספת:
מקורביו של ארנון מילצ'ן: "קמפיין השמצות מביך מטעם נושאי כלים"
ברק: "אם ימליצו על אישום נגד נתניהו – הוא צריך להודיע על נבצרות"
ברקע חקירותיו: ראש הממשלה תועד עוזב את ביתו של פרקליטו

ח"כ אמסלם: "השיטה הזאת היא הכי מושחתת שאני מכיר". מערכת וואלה!
מתנצל בפני המיליארדר. ח"כ אמסלם/מערכת וואלה!

ח"כ אמסלם הבהיר במכתבו כי הוא אינו מכיר את העובדות ממקור ראשון, וכי אינו מכיר באופן אישי את איש העסקים. "לגופו של עניין, אכן איני מכיר את מר מילצ'ן. לכל אורך הראיונות שנתתי, חזרתי והדגשתי שגם העובדות העולות מחקירת המשטרה אינן ידועות לי, וכי דבריי מתייחסים לפרסום בעיתון 'הארץ'. לא זו אף זו, הדגשתי מספר פעמים שאני מטיל ספק בנכונות הפרסום האמור.

"הפועל היוצא הוא, שהראיונות כולן היו בגדר 'הבעת דעה' על האפשרות שהפרסום בעיתון 'הארץ' נכון בצורה כלשהי, ועל הפרשנות האפשרית, שהוצגה על ידי המראיינים, לפיה עדותו של מר מילצ'ן פוגעת בדרך כלשהי בממשלת ישראל ובראש הממשלה. ואכן, גם אתה דייקת במכתבך וכתבת שהדברים נאמרו בתנאי ("אם") שהפרסום הוא אמת", כתב הח"כ.

במסגרת תיק 1000 נבדק החשד כי המיליארדר העניק לנתניהו ולרעייתו שרה מתנות יקרות ערך, ובהן סיגרים, שמפניה ותכשיטים, שעלותן נאמדת במאות אלפי שקלים. על פי דיווח ב"הארץ", מילצ'ן העיד כי מדובר בהתנהגות שיטתית, ולעתים אף על פי דרישה ישירה של הזוג מבלפור. לשם כך הם השתמשו בשמות קוד למתנות היוקרה: "עלים" לסיגרים ו"ורודים" לבקבוקי השמפניה הוורודה.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אני מקווה שיש במכתבי להשיב לטענותיך". מכתבו של אמסלם למילצ'ן/מערכת וואלה!, צילום מסך

הסערה התעוררה בעקבות הריאיון של ח"כ אמסלם לגלי צה"ל ביום ראשון. בדבריו אמר האחרון בין היתר כי ייתכן שגרסתו של איש העסקים אינה נכונה, וכי המתנות בין השניים הם עניין פרטי. "מישהו אילץ את מילצ'ן לקנות, בן אדם בגיל 75, מיליארדר? מה נתניהו בא לו עם אקדח על הראש? מילצ'ן סיפר, מי אמר שמילצ'ן לא משקר?", תהה.

אמסלם דבר בגרסתו גם למחרת. "יכולה להיות אופציה שמילצ'ן רוצה להפיל את ראש הממשלה, בסוף הדרך נראה אם כך. יש בסיפור מוטיבציות נוספות מעבר לסיגרים ושתייה. יש פה מוטיביציה להפיל את ראש הממשלה. "סוף נדע אם מילצ'ן חלק מהעניין. על פניו, אני לא מוציא את זה מכלל אפשרות", סיפר בריאיון לאולפן וואלה! NEWS.

תגובתו של מילצ'ן הגיעה יממה לאחר האשמותיו של ח"כ אמסלם. "אתמול התראיינת במספר כלי תקשורת, וטענת כי מר מילצ'ן פנה למשטרה במטרה להביא לסיום כהונתו של נתניהו, לא פחות. מילצ'ן אינו מכיר אותך, ואתה אינך מכיר את העובדות. אמירות אלה הן השמצות פרועות, שלוחות רסן ומשוללות יסוד, ופוגעות פגיעה קשה בשמו הטוב של מר מילצ'ן", כתב עו"ד של איש העסקים לח"כ.

במכתב נטען גם כי הדברים גורמים לנזק "בלתי הפיך" לשמו של מילצ'ן. "במהלך מסע הראיונות, או מסע ההכפשות, הוספת כי אם דבריו של מילצ'ן הם אמת הוא איש בזוי".

ארנון מילצ'ן. AP
"השמצות פרועות". מילצ'ן/AP

מקורביו של איש העסקים טענו בתחילת השבוע כי אמסלם מתודרך על ידי ראש הממשלה בעצמו. "מביך ומדאיג לראות את קמפיין ההשמצות שנפתח הבוקר מטעם נושאי כלים הפועלים בשירות בעלי אינטרס, כנגד אדם שהקדיש את חייו לביצור בטחונה ושגשוגה של מדינת ישראל, וניצל את קשריו הענפים לחיזוק הקשר הדיפלומטי הדיסקרטי עם מדינות ומנהיגים ברחבי העולם".

הם הדגישו כי מילצ'ן פעל לילות כימים למען ישראל. "תמוה לראות כיצד פועלים נושאי כלים מתודרכים דווקא כנגד מי שהפך בשנים האחרונות לכתובת לסיוע ללוחמי צה"ל, לזרועות הביטחון ולארגונים יהודים וציוניים בכול העולם, בלב פתוח ורחב ובהיקפים חסרי תקדים. מילצ'ן יפעל להגן בכל דרך על שמו ועל שמה הטוב של משפחתו ושל עובדיו המסורים והנאמנים למול הגורמים המסבים לו, למשפחתו ולעובדיו סבל וכאב מיותר".

מקורבי נתניהו הכחישו את הטענות נמרצות זמן קצר לאחר הטענות שנשמעו מסביבתו של המיליארדר. "ראש הממשלה לא תדרך איש נגד ארנון מילצ'ן, שאת תרומתו למדינת ישראל הוא מכיר ומוקיר".

ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה נתניהו ביציאה לביקור באפריקה. 4 ביולי 2016.. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
"'עלים' לסיגרים, 'ורודים' לבקבוקי שמפניה ורודה". נתניהו ורעייתו שרה/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

המפכ"ל רוני אלשיך אמר בתחילת השבוע כי חקירות נתניהו לקראת סיום, ואף רמז כי הכיוון הוא העמדה לדין. "אנחנו יודעים מה היה שם, אנחנו נותנים פוש כדי שזה לא יימתח יותר מדי זמן, אנחנו יודעים את הרגישויות הציבוריות סביב העניין הזה ואני מעריך שתוך כמה שבועות נהיה אחרי הכול. אין לנו מחלוקות מהותיות עם הפרקליטות, הדיון הוא בעיקר בפרשנות", אמר בשיחה עם עיתונאים.

"עשינו חקירה במשך חודשים ושום דבר לא דלף. החקירה הפרונטלית היא הדבר המרכזי. היכולת הגבוהה של התשאול למי פונים קודם ואת מי חוקרים קודם היא מאוד קריטית וכך היה", אמר אלשיך. לדבריו, "התפקיד של המשטרה הוא אחד, להגיע לחקר האמת, להבין מה היה ושתיים, להביא ראיות. אנחנו כרגע בשלב של הבאת ראיות ונמצאים בישורת האחרונה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully