וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק: "אם ימליצו על אישום נגד נתניהו – הוא צריך להודיע על נבצרות"

יעקב אילון

23.1.2017 / 16:15

ראש הממשלה לשעבר התארח בתכנית הריאיונות וואלה! Talk עם יעקב אילון ותקף את ראש הממשלה. "במדינה מתוקנת הוא לא יכול להמשיך", אמר - והוסיף עקיצה: "גם אני אוהב לעשן סיגר לפעמים, ההבדל הוא שאני קונה אותם". הריאיון המלא - במגזין סוף השבוע

עריכת וידאו: רן צימט צילום סטילס: ראובן קסטרו

אהוד ברק, לשעבר ראש הממשלה ושר הביטחון, הפך באחרונה לקול אופוזיציוני לוחם נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו. ציוץ אחר ציוץ, טוען ברק כי שומרי הסף נרדמו בשמירה, וכי נתניהו צריך להתפטר בהקדם. "ראש הממשלה לא יכול לתפקד כשעוסקים בהגשת כתב אישום נגדו. ואם יומלץ להעמידו לדין – עליו להודיע על נבצרות", אמר בריאיון ליעקב אילון במסגרת התכנית וואלה! Talk, שיפורסם במלואו במגזין סוף השבוע של וואלה! NEWS.

"במדינה מתוקנת, הוא לא יכול היה להמשיך", קובע ברק על נתניהו. "ראינו את המפכ"ל אומר שהמשטרה בישורת האחרונה, אז אני אומר שהמשטרה צריכה לתבוע בשם זכות הציבור לדעת אם המשטרה בסיכום עבודתה מוצאת שיש פה חומר שמצדיק הגשת כתב אישום. במידה וזה המצב, ואם האוזן המוזיקלית שלי שומעת נכון, אז זה מה שמפכ"ל המשטרה אומר לנו".

לדברי ברק, המפכ"ל רוני אלשיך לא יכול להתחמק מקבלת הכרעה, ואילו נתניהו צריך לקבל אחריות. "אסור למשטרה להתחמק מלהמליץ להעמיד לדין או לא. במידה ויש המלצה להגיש כתב אישום, נתניהו צריך להודיע שנבצר ממנו. כולנו מאחלים לו שזה יהיה לתקופה קצרה ותוכח חפותו. הוא עדיין נהנה מחזקת החפות גם אם יחליטו להגיש כתב אישום. ראש ממשלה איננו יכול לתפקד כאשר עוסקים בהגשת כתב אישום נגדו על התנהגותו האישית. זה לא אנושי לדרוש ממנו. אני חשבתי בעבר שזה לא סביר, ואני חושב שהיום זה לא סביר".

לקריאה נוספת:
אהוד ברק: "חובה לחקור את פרשת הצוללות; אמון הציבור חיוני"
אהוד ברק תוקף את היועמ"ש: "אובדן מצפן בטיפול בפרשות ביביגייט"
ברק תוקף את נתניהו: "התערבותו בארצות הברית פגעה בהסכם הסיוע"

אהוד ברק בראיון אולפן ליעקב אילון. ראובן קסטרו
"המפכ"ל רומז על כתב אישום". ברק עם יעקב אילון באולפן וואלה! NEWS/ראובן קסטרו

נכון להיום, לא נקבע ממלא מקום לנתניהו למקרה של נבצרות. "מדינה לא מנוהלת על ידי אדם אחד", אמר ברק. "ממנים ממלא מקום, בכל ממשלה נורמלית היה תמיד ממלא מקום. כך כשגומרים את זה, יכול להיות שזה ייקח חודש יכול להיות 60 יום, הוא חוזר אם הכול נקי או נשאר בחוץ אם מסתבר שהוא לא יכול להמשיך".

בנושא בוער אחר, עקץ ברק את נתניהו על חיבתו לסיגרים. "זה לא רק של ראשי ממשלה. יש אנשים שאוהבים לעשן סיגר וזה טוב. אני אוהב לעשן סיגר לפעמים, ההבדל הוא שאני קונה אותם". לדבריו, "קיבלתי לפני 20 שנה סיגרים מאולמרט, ויכול להיות שאיזה חבר מגיע לפעמים ומביא חפיסה, אבל אני לא רואה בזה בעיה. אם כל מה שביבי היה מקבל זה סיגר מפעם לפעם מאיזה חבר, זה לא היה מטריד אף אחד".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס
ראש הממשלה בנימין נתניהו ותומכי הליכוד בגני התערוכה בהכרזה על התוצאות, 17 במרץ 2015. רויטרס
"אם היה מדובר בסיגר מעת לעת, זה לא היה מטריד איש". נתניהו ורעייתו שרה, מרץ 2015/רויטרס

וואלה! Talk היא תכנית ראיונות חדשה עם יעקב אילון. בכל שבוע נארח דמות משפיעה ומסקרנת לשיחה מעניינת אחד על אחד. השבוע – אהוד ברק מדבר על הכול, וגם מצייץ. הצטרפו אלינו לריאיון המרכזי של סוף השבוע באתר ובאפליקציית וואלה! NEWS.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully