וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כשברק השליך את הממלכתיות והסיר את הכפפות: מבט לטוויטר שמשגע את המדינה

6.1.2017 / 14:25

ראש הממשלה לשעבר תמיד היה בסביבה, מקפיד שדעתו תישמע בצינורות הממלכתיים. ביום שבו יעלון הודח, ברק לא נשאר חייב - ומאז אותה תגובה, הוא מטפח חשבון טוויטר ומזניח את הפוליטיקלי קורקט. אחרי שלמד בקפידה את רזי המקצוע, הוא יודע שרעש ציוציו נשמע עד רחוב בלפור

אהוד ברק, 23 במרץ 2016. ראובן קסטרו
אהוד ברק, מלך טוויטר/ראובן קסטרו

אחרי שנים בהן תויג אהוד ברק כ"לא נחמד" ו"לא פופולרי" זוכה לאחרונה ראש הממשלה לשעבר לעדנה מאוחרת – בעולם הווירטואלי. בשבועות האחרונים, הופך ברק למלך טוויטר בעקבות התבטאויות ביקורתיות כמעט יומיומיות ביושבי המעון ברחוב בלפור – ב-140 תווים. כל ציוץ שלו זוכה לעשרות ציוצים מחדש, מאות לייקים ועשרות תגובות, בהן של בכירי הפרשנים. ותיקי המערכת הפוליטית שפשפו עיניים בתמיהה בשבוע שעבר למקרא הפרגון שקיבל ברק מאחד מיריביו הגדולים, דובר צה"ל לשעבר אבי בניהו, שכתב בטורו ב"מעריב" שברק "מצייץ חד, שנון, מדויק, עם אקדח 9 מ"מ מטווח קצר אל תוך הלבן בעיניו של נתניהו". גם בן כספית, שידוע ביחסי טינה עם ברק, שיבח את השימוש שלו ברשת, ו"הארץ" הקדיש לנושא כתבה, וקבע כי "מערך האופוזיציה היעיל ביותר בישראל מופעל על ידי איש עם אייפון".

עוד בוואלה! NEWS:
אשכנזי: "פוליטיקה היא לא מילה גסה, אבל כרגע אני לא שם"
מגרש המשחקים של חיזבאללה: כך מגן צה"ל על ההר המסוכן בישראל
ליברמן: "לא אוהב את הכרעת הדין, אך כולנו מחויבים לכבדה"

הציוץ שובר השתיקה של אהוד ברק:

למרות פסק הזמן שלקח מהפוליטיקה ב-2013, ולמרות שהוא מבלה חלק ניכר מזמנו בארצות הברית, ברק לא באמת נעלם. הוא הקפיד להתראיין, לשמור על פרופיל ציבורי, ולהשאיר באוויר ספקולציות על קאמבק. במאי האחרון, אחרי הקפאה בת שלוש שנים, גם חשבון הטוויטר שלו קם לתחייה. סיבת ההתעוררות: הדחת משה יעלון ומינויו של אביגדור ליברמן לתיק הביטחון. "ציונות חפצת חיים וניצנים של פשיזם, כמו שרואים עכשיו בממשלת ישראל, אינם יכולים לחיות בצוותא", היה הציוץ שובר השתיקה, עם קישור לראיון נגד נתניהו, שזכה ל-19 ציוצים מחדש.

חצי שנה לאחר מכן, כששכלל את יכולותיו הצייצניות, בשבוע שעבר שבר את שיא הטוויטר שלו עם הציוץ הפופולרי ביותר: יותר מ-1,300 צייצו מחדש את תגובתו לנאום שר החוץ האמריקני ג'ון קרי באנגלית, וכ-100 פרגנו לציוץ זהה בעברית. "נאום חזק ושפוי. כך חושבים גם בעולם וגם הרוב בישראל. רה"מ נגרר ע"י הזרם המשיחי, עומד מול תהום ומתעקש לצעוד קדימה". ברק התאהב בטוויטר, כפי שמתרשם כל מי שפגש בו לאחרונה ושמע ממנו על תחביבו החדש.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

הציוץ הפופולרי ביותר של ברק:

"ביבי ומנהיגי הימין מובלים על ידי הצל. הם מ-פ-ח-ד-י-ם"

במשך כמה חודשים, הוא עקב אחר המתרחש במגרש המשחקים בטוויטר תחת שם משתמש בדוי, למד את רזי המקצוע, והבין שבעידן המודרני לא צריך יחסי ציבור כדי לשווק את מרכולתך. מהתבוננות קצרה בקמפיין הבחירות של בעלת בריתנו מעבר לאוקיינוס האטלנטי הוא מיהר להסיק שבעידן טראמפ לא צריך הרבה מעבר לביצים. ציניות, סרקזם ובוטות הם שם המשחק. די במסר חד בשניים או שלושה משפטים, ואפשר לקבל התרעות מתפרצות וכותרות ראשיות.

טוויטר הפך לשדה הקרב של ברק נגד נתניהו. "Be Druckers – follow the money" (היו כמו דרוקר: עקבו אחר הכסף), צייץ השבוע במתקפה נגד נתניהו על רקע החקירה ועל תגובתו להרשעת אלאור אזריה. "ביבי ומנהיגי הימין מובלים על ידי הצל. הם מ-פ-ח-ד-י-ם", קבע בציוץ אחר. בחודש האחרון, ברק מצייץ כמעט על בסיס יומיומי, וכל נושא שהיה על סדר היום הציבורי הפך אצלו סיבה לחגיגה: אחרי החתימה על הסכם הסיוע עם ארה"ב בספטמבר ברק תקף בחריפות את התנהלותו מול הממשל האמריקאי, וכשארגון קשרי החינוך והתרבות של האו"ם – אונסקו - העביר החלטה אנטי-ישראלית, הצהיר שמדובר ב"כישלון מונומנטלי" של נתניהו.

הציוץ של ברק על משפט אזריה:

את התנהלות נתניהו בנושא תאגיד השידור הציבורי הגדיר כ"ביטוי אחר למצב החרדה המתמיד שנתניהו נמצא בו", את הפתרון למשבר פינוי עמונה דחה כ"בושה לממשלה" ואת פרשת הצוללות קרא לחקור במיידי. החלטה 2334 של מועצת הביטחון, שהתקבלה בחודש שעבר למורת רוחה של ירושלים, הובילה לרצף ציוצים כמעט יומיומי. "ראש הממשלה חייב לפטר את שר החוץ. וכמובן, להאשים את אובמה, קרי, ערפאת והמופתי", עקץ. כשנתניהו העניש את החברות מועצת הביטחון והורה לשרים לא לנסוע אליהן, ברק קבע שמדובר ב"תגובה ציונית הולמת - שרים לא יוכלו לטוס לכדורגל בלונדון וייאלצו לוותר גם על מסי ורונלדו. זעזוע עמוק ברחבי העולם".

לא רק את נתניהו ברק נהנה לעקוץ, גם יו"ר הקואליציה, דוד ביטן, הפך למטרה. לעתים קרובות, ברק נהנה לחבוט בביטן כשלוחה של נתניהו, ואף החל להשתמש בביטוי קבוע "ביביטן", לתיאור יחסי השניים. ככל שהוא מתרחק ממחוזות הפוליטיקלי קורקט, הצייצנים מחזירים יותר אהבה. אחד הציוצים הכי פופולריים שלו היה בנובמבר, אחרי שידור תחקיר "עובדה" על לשכת ראש הממשלה, והקראת תגובתו של ראש הממשלה על ידי אילנה דיין. ירד מהפסים לגמרי. פסיכולוגים יאמרו: זה מתחיל באות פ", ברק צייץ, וזכה ל-607 ציוצים מחדש וכ-1,500 לייקים.

ברק נגד ביטן:

אבל לא רק פוליטיקה, ברק נהנה לצייץ דברי שבח ליחידות צה"ל, כמו למשל באוקטובר כשבירך על צל"ש שניתן ליחידת דובדבן "כשהקמתי אותה לפני 30 שנה כולם במטכל ליגלגלו על ההזיה ואמרו שאני אוהב תחפושות". חשבון הטוויטר הוא גם מצע לפרסום דברי הספד לבכירים שהלכו לעולמם בשנה החולפת כמו שמעון פרס, בנימין בן אליעזר, טייס חיל האוויר רן פקר. כך הסעיר את הטוויטרספירה עם תמונה שלו עם יוני נתניהו, מפקד סיירת מטכ"ל ואחיו של ראש הממשלה, והלוחם המיתולוגי יוסי ג'ינו, שמת בחודש שעבר. "בדרך למבצע עלום", הוסיף.

מעת לעת הוא מתהדר בתמונות עם גדולי עולם: בספטמבר, אחרי שהילרי קלינטון התמוטטה בקמפיין לבחירות בארה"ב, ברק – ששהה באותה עת בניו יורק - צייץ תמונה משותפת עם ביל קלינטון ועדכן: "ביל אומר שהילרי מרגישה מצוין". באותו יום צייץ תמונה עם שרת החוץ לשעבר מדלן אולברייט, ועקץ את נתניהו, "היא מדברת שש שפות אבל את ביבי היא לא מצליחה להבין". באותו ביקור, יום לפני שנתניהו נפגש עם דונלד טראמפ, העלה תמונה מהעבר עם בתו וחתנו של הנשיא הבא של אמריקה, איוונקה וג'ארד קושנר, והוסיף שהם "יהודים חמים ואוהבי ישראל".

ברק עם משפחתו של טראמפ:

בחשבון הגלוי שלו ברק עוקב אחרי 33 איש, בהם ברק אובמה והילרי קלינטון, פוליטיקאים ועיתונאים ישראלים, וגם שני חשבונותיו של נתניהו, שלא מפעיל אותם בעצמו. ברק יודע שציוציו מגיעים לרחוב בלפור ומעלים את רמת המזג, וזה כנראה חלק מההנאה שהוא שואב מהמדיום. ברק צבר קצת יותר מ-11 אלף עוקבים, מספר קטן יחסית לחלק מאושיות הטוויטר הישראליות, אבל בין עוקביו שרים וחברי כנסת מהקואליציה כמו גלעד ארדן, נפתלי בנט ואיילת שקד והשרים לשעבר גדעון סער ולימור לבנת. כל ציוץ שלו זוכה לעשרות תגובות.

כמו טראמפ, גם ברק משתעשע בטוויטר בעיקר בלילה, כשהוא מסיר את כל כבלי הפוליטיקלי קורקט שהתרגל אליהם. היהירות והזחיחות שנודע בהן לשמצה, הפכו להיט ברשת. את ההערכות שהוא סולל את דרכו חזרה למערכת, הוא מנפנף בינתיים, וניתן לתהות אם הפופולריות הזו יכולה לחצות את גבולות טוויטר; בשונה מטראמפ, ברק כבר לא יכול לבנות את עצמו כאאוטסיידר. אבל בגילו ובמעמדו, הוא לא רואה אף אחד ממטר, במיוחד לא את ראש הממשלה, כלשון אחד מציוציו: "צר לי לאכזב את נתניהו, אמשיך לפעול לפקיחת עיני הציבור להתנהלות המתעתעת של רוה"מ ולנזקים שהוא גורם לביטחון ישראל ולעתידה". מבחינתו שהימין יקרא לו "פסיכי" ו"אובססיבי", ויזכיר שההיה ראש ממשלה חלש. תסמכו על ברק: התשובה תבוא – ב-140 תווים.

ברק בציוץ על יוני נתניהו:

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully