וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המפכ"ל על חקירות נתניהו: "אנחנו יודעים מה היה שם, אוספים ראיות"

22.1.2017 / 13:00

אלשיך אמר בתדרוך מיוחד לעיתונאים כי המשטרה נמצאת "בישורת האחרונה" בחקירות והוסיף כי "הדיון עם הפרקליטות קשור בעיקר בפרשנות". על הסערה סביב אירוע הדריסה באום אל-חיראן: "ברגע הראשון שהרכב יצא מהבית, השוטרים ניסו לעצור אותו"

צילום: רוני כנפו, עריכה:

מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב רוני אלשיך, אמר היום (ראשון) בתדרוך לעיתונאים כי חקירות ראש הממשלה בנימין נתניהו נמצאות בישורת האחרונה. "אנחנו יודעים מה היה שם, אנחנו נותנים פוש כדי שזה לא יימתח יותר מדי זמן, אנחנו יודעים את הרגישויות הציבוריות סביב העניין הזה ואני מעריך שתוך כמה שבועות נהיה אחרי הכול", אמר אלשיך. "אין לנו מחלוקות מהותיות עם הפרקליטות, הדיון הוא בעיקר בפרשנות".

בהקשר חקירות ראש הממשלה, תיק 1000 ותיק 2000, הוא הוסיף כי מעט מאוד אנשים מעורבים בהן, "קצת יותר ממספר האצבעות ביד אחת". הוא הוסיף כי "עשינו חקירה במשך חודשים ושום דבר לא דלף. החקירה הפרונטלית היא הדבר המרכזי. היכולת הגבוהה של התשאול למי פונים קודם ואת מי חוקרים קודם היא מאוד קריטית וכך היה". לדבריו, "התפקיד של המשטרה הוא אחד, להגיע לחקר האמת, להבין מה היה ושתיים, להביא ראיות. אנחנו כרגע בשלב של הבאת ראיות ונמצאים בישורת האחרונה".

בסוף דצמבר הורה היועץ המשפטי לפתוח בחקירה פלילית נגד נתניהו בגין שתי פרשות. בתיק 1000 נחקר חשד שלפיו ראש הממשלה קיבל טובות הנאה מאנשי עסקים, המפיק ההוליוודי ארנון מילצ'ן והמיליארדר האוסטרלי ג'יימס פאקר. תיק 2000 עוסק בשיחות שניהל נתניהו עם מו"ל ידיעות אחרונות, ארנון נוני מוזס, שבהן עלה החשד כי האחרון הציע סיקור אוהד בעיתונו בתמורה לכך שהראשון יפעל לקידום חוק "ישראל היום".

לקריאה נוספת:
היועמ"ש על חקירות נתניהו: "העובדה ששימשתי מזכיר אינה עילה לפסילתי"
פרקליט המדינה על חקירות נתניהו: "הלחצים על המערכת לא יעזרו"
תיק מוזס-נתניהו: עורך ynet לשעבר והשר אלקין העידו במשטרה

ראש הממשלה בנימין נתניהו בטקס מינוי והענקת דרגה למפכ"ל הנכנס רב ניצב רוני אלשיך, 03 דצמבר 2015. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
"שום דבר לא דלף". אלשיך ונתניהו בעת מינויו/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

בתדרוך נדרש המפכ"ל גם לאירוע באום אל-חיראן, שבמהלכו נדרס למוות שוטר מג"ב, רס"ב ארז (עמדי) לוי, בידי תושב הכפר יעקוב אבו אל-קיעאן. "הטענה של נעילת הברך זה עניין מגוחך", אמר בהתייחס לדיווח בחדשות 10 שייתכן שהכדור שפגע ברגלו של הנהג גרם לרגלו להינעל על דוושת הגז ולהאיץ. "אנחנו נמצאים כרגע בחקירה של מח"ש והם אמורים לבדוק את כל הדברים אבל להגיע למסקנות. כבר עכשיו אפשר לומר שסיפור הנעילה בברך זה לא נכון".

הוא הוסיף כי "מהרגע הראשון שהרכב יצא מהבית, השוטרים ניסו לעצור אותו. הם קראו לו לעצור, האירו בפנס, דפקו לו על החלון ועל פח האוטו. אבל הנהג החל להאיץ, השוטרים סיפרו בתחקירים כי היה ברור שמדובר באירוע דריסה מכוון והם קפצו הצדה כדי לא להיפגע. הם מיהרו כדי לעצור את הרכב מתוך הבנה שמדובר בפיגוע". הוא ציין כי "שילמנו מחיר יקר כי במשך שעתיים לא היינו יכולים להגיד שיש אירוע שוטר. בזמן הזה, מי ששלט בשיח הציבורי היו הגורמים הערביים".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
עימותים בכפר אום אל-חיראן בנגב,  18 בינואר 2017. רויטרס
אירוע הדריסה באום אל-חיראן. הרכב הדורס/רויטרס

אמש הודיע משרד הבריאות כי אל-קיעאן נורה פעמיים, פעם באזור הכתף והגב ופעם ברגל - אולם לא ניתן לקבוע איזה מהקליעים פגע בו קודם ואם אחד מהם גרם להאצת המכונית. "חשוב להדגיש כי בשלב זה לא ניתן לקבוע איזה קליע נורה ראשון ואם היריות פגעו בגופו קודם או לאחר האצת הרכב לקראת הדריסה", נמסר ממשרד הבריאות. "הנושא עודנו מצוי בתהליך בדיקה במכון לרפואה משפטית".

לפי הדיווח בחדשות 10, הקליע נוסף שפגע בו בגבו גרם לו לדימום שנמשך קרוב לחצי שעה. כשצוותי מגן דוד אדום הורשו לטפל בו, נותר רק לקבוע את מותו, ונמנעה האפשרות לתחקר אותו.

כבכל אירוע קטלני, המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) החלה בבדיקת התקרית החמורה. האירוע, שתואר על ידי המשטרה כ"פיגוע דריסה", ממשיך לעורר שאלות קשות, כשהסרטון המתעד אותו לא מסייע בהתרת הספק. תשאול שוטרים שהיו במקום וניתוח הסרטון יהיו חלק מהצעדים שתנקוט המחלקה במטרה להבין אם מדובר במעשה טרוריסטי שנועד לפגוע בחיי שוטרים או באירוע חמור בעל אופי שונה לחלוטין.

מצב הבדיקה עשוי להימשך כמה שבועות, שלאחריו תתקבל ההחלטה אם לחקור שוטרים שנטלו חלק בתקרית באזהרה בחשד לעבירות פליליות. במקרה של אום אל-חיראן, מדובר בסיטואציה מורכבת ביותר, שלא נכנסת לקטגוריה של פיגוע דריסה "קלאסי". זאת, לצד האפשרות כי הייתה טעות בהחלטה לפתוח באש חיה. במח"ש מסרבים בשלב זה לקבל את גרסת המשטרה שלפיה מדובר באירוע ירי מוצדק כתגובה לפיגוע הדריסה, ומדגישים כי כל האפשרויות בתיק פתוחות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully