וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתיחת הנהג שדרס שוטר: "טרם ניתן לקבוע אם האיץ לפני שנורה"

22.1.2017 / 0:49

לפי משרד הבריאות, אמנם דוח הנתיחה קבע כי יעקוב אל-קיעאן, שדרס למוות את השוטר ארז לוי באום אל-חיראן, נורה בברך על דוושת הגז - אך טרם התברר מתי בדיוק נורה. "הנושא עודנו מצוי בבדיקה"

צילום וידיאו: יותם רונן, עריכת וידיאו: יוסי אלטר

משרד הבריאות הודיע אמש (שבת) כי תושב הכפר אום אל-חיראן, יעקוב אבו אל-קיעאן, שדרס למוות את השוטר ארז לוי ונורה למוות, נורה פעמיים - אולם לא ניתן לקבוע איזה מהקליעים פגע בו קודם ואם גרם להאצת המכונית. אמש פורסם בחדשות 10 כי דוח הנתיחה של אל-קיעאן מראה כי הוא נפגע מירי בברך הרגל שהיתה על דוושת הגז.

"חשוב להדגיש כי בשלב זה לא ניתן לקבוע איזה קליע נורה ראשון והאם היריות פגעו בגופו קודם או לאחר האצת הרכב לקראת הדריסה", נמסר ממשרד הבריאות. "הנושא עודנו מצוי בתהליך בדיקה במכון לרפואה משפטית. עדכונים יימסרו בהמשך".

על פי הדיווח, קליע נוסף שפגע בו גרם לדימום בחזה שנמשך קרוב לחצי שעה. כשצוותי מגן דוד אדום הורשו לטפל בו, נותר רק לקבוע את מותו, ונמנעה האפשרות לתחקר אותו. לאור הממצאים הללו עולה האפשרות שרגלו של אל-קיעאן ננעלה על דוושת הגז, ולכן לא מדובר היה באירוע מכוון.

מפגינים באום אל-חיראן, ינואר 2017. יותם רונן
הפגנות בוואדי ערה בעקבות האירועים, היום/יותם רונן

השבוע תמשיך המחלקה לחקירות שוטרים בבדיקת התקרית החמורה בכפר. האירוע, שתואר על ידי המשטרה כ"פיגוע דריסה", ממשיך לעורר שאלות קשות, כשהסרטון המתעד אותו לא מסייע בהתרת הספק. תשאול שוטרים שהיו במקום וניתוח הסרטון יהיו חלק מהצעדים שתנקוט המחלקה במטרה להבין האם מדובר במעשה טרוריסטי שנועד לפגוע בחיי שוטרים או באירוע חמור בעל אופי שונה לחלוטין.

בכל אירוע שמסתיים באובדן חיים אדם, המחלקה לחקירות שוטרים פותחת בהליך של בדיקה ראשונית. מצב זה עשוי להימשך כמה שבועות, שלאחריהם תתקבל ההחלטה אם לחקור שוטרים שנטלו חלק בתקרית באזהרה בחשד לעבירות פליליות. במקרה של אום אל-חיראן, מדובר בסיטואציה מורכבת ביותר, שלא נכנסת לקטגוריה של פיגוע דריסה "קלאסי", לצד האפשרות כי הייתה טעות בהחלטה לפתוח באש חיה. במח"ש מסרבים בשלב זה לקבל את גרסת המשטרה לגביה מדובר באירוע ירי מוצדק כתגובה לפיגוע הדריסה, ומדגישים כי כל האפשרויות בתיק פתוחות.

(עדכון ראשון: 22:49)

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
עימותים בכפר אום אל-חיראן בנגב,  18 בינואר 2017. רויטרס
העימותים באום אל-חיראן, השבוע/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully