וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקורביו של ארנון מילצ'ן: "קמפיין השמצות מביך מטעם נושאי כלים"

בסביבת איש העסקים החשוד במתן מתנות יקרות ערך לנתניהו אמרו כי "נושאי כלים מתודרכים כנגד מי שהקדיש חייו לישראל". זאת בין היתר ברמיזה לדבריו של ח"כ אמסלם, שאמר: "מישהו אילץ את מילצ'ן לקנות לו מתנות?". מקורבי נתניהו מכחישים: "לא תדרך איש"

עריכה: ניר חן

(בווידאו: חשיפת הקשר בין מילצ'ן לראש המוסד לשעבר יוסי כהן)

מקורביו של ארנון מילצ'ן, החשוד במתן טובות הנאה לראש הממשלה בנימין נתניהו, אמרו היום (ראשון) כי "מביך ומדאיג לראות את קמפיין ההשמצות שנפתח הבוקר מטעם נושאי כלים הפועלים בשירות בעלי אינטרס, כנגד אדם שהקדיש את חייו לביצור בטחונה ושגשוגה של מדינת ישראל, וניצל את קשריו הענפים לחיזוק הקשר הדיפלומטי הדיסקרטי עם מדינות ומנהיגים ברחבי העולם".

זאת, בין היתר, בתגובה לשיחה הבוקר של ח"כ דוד אמסלם (ליכוד) בגלי צה"ל, שבה אמר כי "מישהו אילץ את מילצ'ן לקנות, בן אדם בגיל 75, מיליארדר? מה נתניהו בא לו עם אקדח על הראש? מילצ'ן סיפר, מי אמר שמילצ'ן לא משקר?".

לקריאה נוספת:
היועמ"ש על חקירות נתניהו: "העובדה ששימשתי מזכיר אינה עילה לפסילתי"
"מילצ'ן העיד: הזוג נתניהו הוא שדרש את טובות ההנאה"
פרקליט המדינה על חקירות נתניהו: "הלחצים על המערכת לא יעזרו"

איש העסקים ארנון מילצ'ן. GettyImages
"מי אמר שהוא לא משקר?". מילצ'ן/GettyImages

"תמוה לראות כיצד פועלים נושאי כלים מתודרכים דווקא כנגד מי שהפך בשנים האחרונות לכתובת לסיוע ללוחמי צה"ל, לזרועות הביטחון ולארגונים יהודים וציוניים בכול העולם, בלב פתוח ורחב ובהיקפים חסרי תקדים", הוסיפו מקורביו של איש העסקים, שעל פי החשד העניק מתנות יקרות ערך כמו תכשיטים, סיגרים ובקבוקי שמפניה לבני הזוג נתניהו. "מילצ'ן יפעל להגן בכל דרך על שמו ועל שמה הטוב של משפחתו ושל עובדיו המסורים והנאמנים למול הגורמים המסבים לו, למשפחתו ולעובדיו סבל וכאב מיותר".

מקורבי נתניהו הכחישו את הטענות, ואמרו כי: "ראש הממשלה לא תדרך איש נגד ארנון מילצ'ן, שאת תרומתו למדינת ישראל הוא מכיר ומוקיר".

בשיחתו עם גלי צה"ל, אמר ח"כ אמסלם על תיק 1000, כי "יש פה איזו שהיא בעיה בכלל בכל הנושא הזה, מחר מילצ'ן יספר לו גם שהוא קנה לו איזה טרנינג ונעלי בית. אם אני קונה למישהו משהו אז אני קונה ביני לבינו משהו, קניתי לו משהו, מתנה". לדבריו, "מטרידה אותי השיטה במדינת ישראל, תראה מה קורה כאן. יש כאן ציד מכשפות. בהתחלה התחלנו עם סיגרים, אחרי זה עם שמפניות ורודות ועכשיו איזה תכשיט".

ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת הממשלה, 8 בינואר 2017. רויטרס
"נושאי כלים תודרכו נגד מילצ'ן". נתניהו/רויטרס

ביום שישי האחרון דווח בעיתון "הארץ" כי מילצ'ן טען בעדותו במשטרה כי ראש הממשלה ורעייתו הם שדרשו ממנו להעניק להם את טובות ההנאה, ושלרוב הן לא ניתנו מיוזמתו. על פי הדיווח, המעורבים בפרשה השתמשו בשמות קוד, "עלים" לסיגרים ו"ורדים" לשמפניה הוורודה.

עוד דווח כי "עדותו של מילצ'ן הייתה נקודת המפנה בפרשה המכונה תיק 1000. אליה הצטרפו קבלות ופרטי כרטיסי אשראי, שנתפסו בידי החוקרים ומעידים לכאורה על מסע הרכישות למען ראש הממשלה ובני ביתו. עוד קודם הצביע מידע מודיעיני שהצטבר במשטרה על דפוס שבמסגרתו התבקשו אילי הון לרכוש עבור נתניהו מוצרי יוקרה. התשתית הראייתית בציר שבין ראש הממשלה והמפיק ההוליוודי היא שביססה את החשד הזה".

המפכ"ל אלשיך: "חקירות רוה"מ נתניהו נמצאות בישורת האחרונה". רוני כנפו
"אנחנו יודעים מה היה שם". אלשיך, היום/רוני כנפו

מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב רוני אלשיך, אמר היום בתדרוך לעיתונאים כי חקירות ראש הממשלה בנימין נתניהו נמצאות בישורת האחרונה. "אנחנו יודעים מה היה שם, אנחנו נותנים פוש כדי שזה לא יימתח יותר מדי זמן, אנחנו יודעים את הרגישויות הציבוריות סביב העניין הזה ואני מעריך שתוך כמה שבועות נהיה אחרי הכול", אמר אלשיך. "אין לנו מחלוקות מהותיות עם הפרקליטות, הדיון הוא בעיקר בפרשנות".

(עידכון ראשון: 20:20)

איש העסקים ארנון מילצ'ן. GettyImages
מילצ'ן ונתניהו/GettyImages
רכב משטרה נכנס למעון ראש הממשלה לקראת חקירת בנימין נתניהו. 5 בינואר 2017. נועם מושקוביץ
רכב משטרה נכנס למעון ראש הממשלה לחקירת נתניהו/נועם מושקוביץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully