וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "אותי חוקרים? זו בדיחה. מותר לקבל מתנות מחברים"

25.1.2017 / 16:33

בשעת שאלות סוערת במיוחד במליאה, אמר נתניהו כי "מעוותים את החוק" סביבו. "אין סוף לציד, אין גבול לרדיפה", אמר. על "טרור ההצתות": "זה שלא ניתן להוכיח זאת - לא אומר שזה לא קרה"

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: שניר דבוש

ראש הממשלה בנימין נתניהו סירב היום (רביעי) להגיב לשאלות שעוסקות בחקירותיו בעת שעת השאלות במליאת הכנסת, ועורר סערה בקרב חברי הכנסת. יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין הסביר כי תקנון הכנסת אוסר על נתניהו להשיב על שאלות משפטיות, אלא רק על שאלות הנוגעות לעבודת משרדו. בסיום שעת השאלות, פנה נתניהו לכלל הח"כים ואמר: "איזו חגיגה של צביעות, איזה קרנבל של צדקנות".

הראשון לעלות את הנושא היה ח"כ דב חנין (הרשימה המשותפת). הח"כ אמר לראש הממשלה כי היועץ המשפטי לממשלה בוחן אם יש ניגוד עניינים בתפקודו במשרד התקשורת, העלה את החשד כי קיבל טובות הנאה מהמיליארדר ארנון מילצ'ן ושאל את נתניהו בנוגע לקשריו עם איש העסקים. ראש הממשלה סירב להתייחס לנושא.

לקריאה נוספת:
חקירות נתניהו: אחרי האיום בתביעה - ח"כ אמסלם מתנצל בפני מילצ'ן
חקירות נתניהו: המפכ"ל מאשים - "מטרידים קציני חקירות בכירים"
נתניהו נגד בנט נגד יעלון: מלחמת הגרסאות על המנהרות בצוק איתן

ראש הממשלה בנימין נתניהו במליאת הכנסת, 25 בינואר 2017. נועם מושקוביץ
תשובות לקוניות ותגובות ציניות. נתניהו במליאת הכנסת, היום/נועם מושקוביץ

אחריו שאלה ח"כ רויטל סויד (המחנה הציוני) לגבי פרשת הצוללות, שזכתה לכינוי תיק 3000. "לטענתך, לא היית מודע לכך שדוד שמרון (פרקליטו וקרוב משפחתו של נתניהו, ט"ש) ייצג את גנור (מיקי גנור, שייצג את התאגיד הגרמני "תיסנקרופ" בעסקת הצוללות ויוצג על ידי עו"ד שמרון, ט"ש). מדוע אתה ממשיך להעסיק אותו לאחר שהסתיר ממך מידע?", אמרה. "כל כך רוצים שאתייחס לכל הפרשיות שעולות ונופלות", השיב לה נתניהו. "למה את רוצה שיהיה פה ספוילר? אני אתייחס להכול, אל תקלקלי".

איילת נחמיאס-ורבין (המחנה הציוני) הקריאה את דבריו של נתניהו על ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט. בתקופה שבה נחקר ראש הממשלה שהורשע בשוחד אמר נתניהו כי הוא אינו יכול להישאר בתפקידו בגלל היותו "שקוע עד הצוואר" בחקירות. "נוגע לי בלב שאת דואגת לי, הכנות של כולכם נוגעת ללבי", ענה לה. לשאלתה של ח"כ תמר זנדברג (מרצ) אם יתפטר במקרה שיוגש נגדו כתב אישום גם לא השיב. מאוחר יותר הורה אדלשטיין להוציא את זנדברג מן המליאה בעקבות תגובתה לתשובתיו הלקוניות של נתניהו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
חברת הכנסת תמר זנדברג במליאת הכנסת, 25 בינואר 2017. נועם מושקוביץ
שאלה את נתניהו על החקירות - והוצאה מן המליאה. ח"כ זנדברג, היום/נועם מושקוביץ

ח"כ זוהיר בהלול (המחנה הציוני) אמר לנתניהו כי הוא מסתתר מאחורי תקנון ולא עונה על שאלות - גם אלו שלא נוגעות בחקירות. "האם אינך מוכן להצהיר על נכונתך להשעות את עצמך?", שאל בהלול במקרה שהחקירות ילכו ויתקדמו. "קיבלת כבר את הלייקים שלך בפייסבוק", ענה לו ראש הממשלה.

ח"כ עמר בר-לב (המחנה הציוני) הוסיף: "האם דיברת עם הג'ינג'י?", רמז לשיחה בין נתניהו למו"ל "ידיעות אחרונות", נוני מוזס, ובה אמר ראש הממשלה כי עליו לדבר עם מו"ל "ישראל היום", שלדון אדלסון. "אל תעשו ספוילר, אני לא הראשון שנפגש עם מו"לים ועיתונאים. יו"ר הכנסת, אני שמח שמיזוג האוויר עובד, כי אחרת לא יודע מה היה קורה לחמאה שמרוחה לאנשים בכנסת על הראש", השיב.

"אין מי שנלחם נגד חוק 'ישראל היום' יותר ממני ועשיתי זאת מטעמים של חופש ביטוי, גיוון ופלורליזם, ואותי מאשימים? זו בדיחה גרועה"

עם סיום שעת השאלות, פנה נתניהו להתייחס לנושא מאחר שעל פי תקנון הכנסת מותר לו לעשות זאת מחוץ לזמן שעת השאלות. "ב-2010 הובאה לכאן הצעת חוק להגביל את הבעלות על עיתון בישראל רק לבעלי אזרחות ישראלית, והכוונה היתה ברורה - לחבל ב'ישראל היום', העיתון הימני היחיד ברמה הפוליטית, כלי התקשורת הגדול היחיד שלא נשלט על ידי השמאל. נלחמתי נגד זה בכל כוחי, לכן רק עשרה חברי כנסת הצביעו בעד הצעת החוק המעוותת הזו, אבל הנה, אחרי כמה שנים מגיעה הצעת חוק נוספת שמטרתה בעצם לסגור את 'ישראל היום' - וההצעה הזו מגיעה תחילה לוועדת שרים לחקיקה.

"השרה שעומדת בראש ועדת השרים, היא שרת המשפטים ציפי לבני. היא מקבלת חוות דעת מהיועץ המשפטי של הכנסת, שקובע כי ההצעה הזו בלתי חוקתית. יש לה חוות דעת דומה מהיועץ המשפטי של הממשלה שקובע שזה על גבול החוקתי - והיא זורקת את חוות הדעת הללו הצדה ובמקום זה באה עם חוות דעת מטעם נוני מוזס. ובאופן מפתיע, היא גם העבירה את החוק והיו לה הקולות הדרושים לכך בוועדת השדרים בשלב הזה עשיתי כל מאמץ כדי לעכב את החוק הזה מהגעה לכנסת.

נוני מוזס מגיע לחקירה, מחוץ ללהב 433, לוד. ינואר 2017. טליה קדוש
"'ישראל היום' הוא היחיד שלא מתיישר עם הקו של הברנז'ה". נוני מוזס מגיע לחקירה/טליה קדוש

"מעשרה חברי כנסת בלבד שתמכו בחוק הקודם, פתאום ישנה תמיכה מכל קצוות הקשת הפוליטית של 43 ח"כים. רוב מוחץ. אני מוצא את עצמי בתוך מיעוט מזהיר, לא רק שאין הוגנות בתקשורת אז עכשיו באים לסגור את כלי תקשורת היחיד שמייצג את הציבור הימני? כלי התקשורת הזה לא מיישר קו עם הקו של הברנז'ה בשלב הזה אני כן מחליט לכוון את הממשלה. אחרי שאנחנו מנצחים את הבחירות, עמדתי על כך שבהסכם הקואליציוני של הממשלה החדשה לא יוכלו להגיש חוק כזה בלי אישור שלי, ואכן לא הגישו. אין מי שנלחם נגד חוק 'ישראל היום' יותר ממני ועשיתי זאת מטעמים של חופש ביטוי, גיוון ופלורליזם, ואותי מאשימים? זו בדיחה גרועה. לפני שחוקרים אותי צריך לחקור את 43 חברי הכנסת שהצביעו בעד החוק.

"בעניין פרשת המתנות. מותר, על פי החוק, לקבל מתנות מחברים. אז מעוותים את החוק. חוק אחד לכולם, ועכשיו אומרים - אסור לקבל מתנות מחברים. יש פה קמפיין חסר תקדים של ציד ורדיפה, של צביעות והפעלת לחץ. המטרה היא להחליף שלטון באמצעות לחץ תקשורתי על היועץ המשפטי כדי שיגיש כתב אישום בכל מחיר. פוליטיקאים, אנשי תקשורת ופרשנים אומרים את זה ומהלכים אימים על גורמי אכיפת החוק והמסר ברור: 'אם אתם לא מגישים כתב אישום אתם לא משפטנים'. הם אומרים להם: 'תביאו לנו את הראש של נתניהו ואם לא, אתה לא יועץ משפטי או פרקליט מדינה. אין סוף לציד, אין גבול לרדיפה. לא היתה פה שום עבירה ולא מחליפים ראש ממשלה בחקירות. אני אמשיך להוביל את מדינת ישראל עוד שנים רבות עבור אזרחי ישראל, עבור מדינת ישראל ועבור העם היהודי וכדאי שתתחילו להתרגל לזה".

ח"כ ילין יצא במחאה מהמליאה: "נתניהו משקר על הדוכן"

נתניהו נשאל גם על דוח מבקר המדינה שעתיד להתפרסם על מבצע "צוק איתן", ולדברי גורמים שנחשפו אליו הוא מותח ביקורת חריפה על תפקודו של ראש הממשלה, שר הביטחון דאז משה יעלון והרמטכ"ל לשעבר בני גנץ. "הניסיון הזה, לפגוע בכולם, לא רק בי, אלא גם בצה"ל, במערכת הביטחון ובשב"כ זה דבר לא ראוי", אמר נתניהו, בטענה כי צה"ל דווקא היה ערוך לאיום.

דבריו של נתניהו עוררו זעם רב באופוזיציה, והובילו את ח"כ חיים ילין (יש עתיד), שהיה יו"ר המועצה האזורית אשכול בזמן המבצע, לצאת במחאה מן המליאה. "נתניהו שיקר מעל הדוכן לגבי מה שקרה ב'צוק איתן'", אמר.

חיים ילין, יש עתיד, אפריל 2015. טלי מאייר
יצא במחאה מהמליאה. ח"כ ילין/טלי מאייר

עוד המשיך נתניהו לאחר מכן ואמר על הדוח: "שיפרסמו הכול, אין לי בעיה עם זה. אדרבה, ראוי שהציבור ישמע את הכול ויוכל לשפוט מה באמת היה ומי דיבר ומה עשו, ובטח לא לפגוע באנשים טובים, מפקדים רציניים וחיילי צה"ל".

נתניהו התייחס גם לסוגיית השריפות בחיפה אשתקד, ולעובדה שהמשטרה ושב"כ לא הצליחו להוכיח שמדובר היה בטרור הצתות כפי שטענה הממשלה. "זה שלא הצליחו להוכיח את זה, לא אומר שזה לא מה שקרה", אמר נתניהו.

חבר הכנסת מהרשימה משותפת איימן עודה במליאת הכנסת, 25 בינואר 2017. נועם מושקוביץ
ח"כ איימן עודה במהלך שעת השאלות/נועם מושקוביץ

הדיון בנושא התקיים במסגרת שעת שאלות לשרים – כלי פרלמנטרי שחודש לפני כשנה ביוזמת ח"כ מרב מיכאלי (המחנה הציוני), כחלק מההסכמות בין הקואליציה לאופוזיציה על צמצום מכסת הצעות אי האמון שניתן להגיש. שלשום אמרה מיכאלי כי נתניהו "יצטרך לתת תשובות על השחיתות השלטונית שלו שנחשפת בכל ערוותה".

(עדכון ראשון: 15:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully