וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהיג דאעש עדיין חי, טראמפ משבח את פוטין: כותרות השבת

רמטכ"ל צבא ירדן חשף כי "דאעש מחזיק בטילי נ"מ ליד גבול ישראל"; הפסקת האש בסוריה הופרה כמה פעמים; והמטה ללוחמה בטרור מזהיר תיירים ישראלים בהודו מפני פיגועים. החדשות שעשו את השבת

צילום: רויטרס, עריכה: אביב אירגז

רמטכ"ל צבא ירדן: "דאעש מחזיק בטילי נ"מ ליד גבול ישראל"

רמטכ"ל צבא ירדן, מחמוד פריחאת, התייחס בריאיון שפורסם אמש (שישי) ברשת BBC בשפה הערבית למאבק בארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) בסוריה השכנה, וטען כי לכוחות הארגון באזור נהר הירמוך, הזורם בסמוך למשולש הגבולות של ירדן, סוריה וישראל, יש "אמצעי לחימה רבים", בהם טילים נגד מטוסים.

"'צבא חאלד בן אל-וליד', שהיה בתחילת המלחמה בסוריה מזוהה עם המורדים, נשבע אמונים והפך להיות חלק מארגון הטרור דאעש", הסביר פריחאת, שטען כי לוחמי הארגון נמצאים במרחק של כקילומטר מהגבול הירדני. "יש להם טנקים, משוריינים להעברת חיילים, טילי נ"מ ומקלעים", הוסיף, "אמצעי לחימה אלה יכולים לפגוע במוצבים הקדמיים של צבא ירדן בגבול סוריה".

האופוזיציה בסוריה: "אם המשטר ימשיך לתקוף - הפסקת האש תבוטל"

מועצת הביטחון של האו"ם צפויה להתכנס הערב ולהצביע על החלטה להפסקת אש כוללת בסוריה, הסכם שהושג בסיוע של טורקיה ורוסיה. ההחלטה שתעלה במועצת הביטחון קוראת גם לגישה "מהירה, בטוחה ונטולת מכשולים" להענקת סיוע הומניטרי לאזרחים ברחבי סוריה. בהצעה ידונו בדרך להשגת שלום במדינה באמצעות הקמת ממשלת מעבר.

ואולם, כלל לא בטוח שהצדדים הצליחו להגיע להסכם שיכובד וכזה שתנאיו מתאימים לכולם. כמה קבוצות מורדים כבר הודיעו היום כי הם שוקלים לבטל את ההסכם, משום שהממשלה ובעלות בריתה ממשיכות להפר אותו. זאת, בטענה כי מאז אתמול בבוקר נרשמו כמה תקיפות אוויריות באזורים מסוימים ברחבי המדינה. "המשך הפרות הסכם הפסקת האש וניסיונות לתקוף אזורים בשליטת המורדים יהפכו את ההסכם למבוטל", נמסר.

הפנטגון מאשר: "אבו בכר אל-בגדאדי עדיין חי – ועומד בראש דאעש"

הפנטגון מאמין כי מנהיג ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש), אבו בכר אל-בגדאדי, עדיין בחיים, למרות מאמציה המתמשכים של הקואליציה הבינלאומית בהובלת ארצות הברית לחסלו – כך נמסר הלילה ממטה משרד ההגנה האמריקני. אל-בגדאדי שומר על פרופיל תקשורתי נמוך, אולם לפני כחודש שחרר הקלטה ובה השמיע מסר לתומכיו להגן על העיר מוסול שבעיראק.

מקום מושבו של אל-בגדאדי לא ברור, אך על פי מרבית ההערכות הוא נמצא בעיר הנצורה מוסול, שבה הכריז על הקמת החליפות האסלאמית בשנת 2014, לאחר כיבוש ארגון הג'יהאד את מרבית משטחי מזרח סוריה וצפון עיראק. "אנו מאמינים שאל-בגדאדי חי ועדיין מנהיג את דאעש, ומן הסתם אנו עושים כל שביכולתנו כדי לעקוב אחר תנועותיו", אמר דובר הפנטגון פיטר קוק לרשת CNN.

sheen-shitof

וזה כחול לבן

המכשיר שמשנה את כל מה שידעתן על רענון ומיצוק עור הפנים

בשיתוף פרמייר

דיווח בספרד: נתניהו לחץ על רה"מ ראחוי להימנע במועצת הביטחון

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח בשבוע שעבר עם מקבילו הספרדי מריאנו ראחוי וניסה לשכנעו כי ארצו תמנע בהצבעה במועצת הביטחון של האו"ם נגד ההתנחלויות - כך דיווח היום העיתון הספרדי אל פאיס. למדריד הייתה חשיבות יתרה בצהבעה, מאחר שהיא מחזיקה עד לסוף החודש בנשיאות מועצת הביטחון. למרות הדיווחים על מאמצי ראש הממשלה, ספרד הצטרפה ל-13 חברות אחרות שהצביעו בעד ההצעה והביאו להעברת החלטה 2334.

לפי גורמים בממשלה במדריד, השיחה, שהתקיימה כמה שעות לפני הדיון באו"ם, הייתה מתוחה לפרקים. במהלך השיחה הבהיר ראחוי כי ספרד לא יכולה לשנות את עמדתה הקבועה, שמקובלת על ידי האיחוד האירופי ותואמת את החוק הבינלאומי. עוד דווח כי ראש ממשלת ספרד הדגיש כי ההחלטה אינה מכוונת נגד אף אחד וכי פתרון שתי המדינות הוא הטוב ביותר עבור השלום ועבור ישראל - מה שרק הרגיז את נתניהו. ראש הממשלה גם ניסה לרתום את עמיתו הספרדי לשכנוע ניו זילנד וסנגל לסגת מקידום ההצעה, אולם גם מהלך זה לא צלח.

טראמפ על ההחלטה לא לגרש דיפלומטים מרוסיה: "פוטין אדם חכם"

הנשיא הנבחר של ארצות הברית, דונלד טראמפ, שיבח אמש בחשבון הטוויטר שלו את נשיא רוסיה ולדימיר פוטין על החלטתו לא לגרש דיפלומטים אמריקנים ממדינתו, בתגובה להחלטת הנשיא המכהן ברק אובמה לגרש עשרות מאנשי ממשל פוטין. "זה היה מהלך נהדר מצד פוטין להמתין. תמיד ידעתי שהוא אדם חכם", כתב טראמפ.

"מנדלבליט נפגש עם נתניהו והודיע לו כי הבדיקה תהפוך לחקירה"

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט נועד ב-12 בדצמבר עם ראש הממשלה בנימין נתניהו והודיע לו כי הבדיקה בעניינו עתידה להפוך לחקירה - כך דווח ב"אולפן שישי". על פי הדיווח, נתניהו ביקש ממנדלבליט שהמעבר מבדיקה לחקירה יידחה ב-48 שעות לפחות, לטובת טיסתו לאזרבייג'ן.

אמש פורסם בחדשות 2 כי ראש הממשלה צפוי להיחקר בשבוע הבא בחשד לקבלת טובות הנאה בשתי פרשות. הפרשה המרכזית, שמכונה "תיק 1000", נבדקת זה שנה ותשעה חודשים, ופרשה נוספת, "תיק 2000", מסתמכת על חומרים חדשים שהגיעו למשטרה בשבועות האחרונים.

אזהרת מסע לערב השנה החדשה: חשש מפיגועים נגד ישראלים בהודו

המטה ללוחמה בטרור פרסם אמש אזהרה לתיירים ישראלים השוהים בהודו, מפני אפשרות לפיגועי טרור נגד יעדים מערביים ותיירותיים לקראת חגיגות השנה האזרחית החדשה. לפי הודעת המטה ללוחמה בטרור, בעקבות הערכת מצב עלתה האפשרות למימוש הפיגועים בעיקר בדרום-מערב המדינה בדגש על מסיבות בחופי הים ובמועדונים, שבהם ריכוז תיירים גבוה.

לפיכך, המליצו במטה ללוחמה בטרור להימנע מהשתתפות באירועים מעין אלו, כמו גם מביקורים בשווקים, פסטיבלים ומרכזי קניות הומי אדם. עוד נמסר כי על תיירים ישראליים שמטיילים בימים אלו בהודו לגלות ערנות ולעקוב אחר הנחיות גורמי הביטחון המקומיים. כמו כן, משפחות שלהם קרובים בהודו מתבקשות להתעדכן באזהרת המסע החדשה, שהיא ברמת איום קונקרטי בסיסי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully