וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רמטכ"ל צבא ירדן: "דאעש מחזיק בטילי נ"מ ליד גבול ישראל"

31.12.2016 / 14:35

מחמוד פריחאת הסביר בריאיון לרשת BBC בשפה הערבית כי ארגון שנשבע אמונים ל"מדינה האסלאמית" ונמצא באזור הירמוך "מחזיק באמצעי לחימה רבים". כמו כן, הבהיר: "אנחנו שומרים על ערוצי תקשורת פתוחים עם צבא אסד"

עריכה: אוהד פיטר

(לפני כשבועיים: חמושים של דאעש החזיקו בבני ערובה בעיר כרכ)

רמטכ"ל צבא ירדן, מחמוד פריחאת, התייחס בריאיון שפורסם אמש (שישי) ברשת BBC בשפה הערבית למאבק בארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) בסוריה השכנה, וטען כי לכוחות הארגון באזור נהר הירמוך, הזורם בסמוך למשולש הגבולות של ירדן, סוריה וישראל, יש "אמצעי לחימה רבים", בהם טילים נגד מטוסים.

"'צבא חאלד בן אל-וליד', שהיה בתחילת המלחמה בסוריה מזוהה עם המורדים, נשבע אמונים והפך להיות חלק מארגון הטרור דאעש", הסביר פריחאת, שטען כי לוחמי הארגון נמצאים במרחק של כקילומטר מהגבול הירדני. "יש להם טנקים, משוריינים להעברת חיילים, טילי נ"מ ומקלעים", הוסיף, "אמצעי לחימה אלה יכולים לפגוע במוצבים הקדמיים של צבא ירדן בגבול סוריה".

עוד בוואלה! NEWS:
ירדן: חמישה פעילי דאעש נידונו לעונשי מוות בתלייה
דאעש קיבל אחריות על מתקפת הטרור בדרום ירדן
גורמי ביטחון: "בניית הגדר בגבול עם ירדן לא תעצור מסתננים"

מטוס של חיל האוויר הירדני ממריא בדרכו לתקוף מטרות של דאעש בסוריה, פברואר 2015. רויטרס
מטוס של הקואליציה הבינלאומית נגד דאעש ממריא מבסיסו בירדן לתקיפה בסוריה/רויטרס

כמו כן, התייחס פריחאת למאמצים האזוריים והבינלאומיים נגד דאעש והבהיר כי צבאו פועל יחד עם כוחות מערביים למניעת השתלטות הארגון על שטחים נרחבים במזרח סוריה. כמו כן, הוא ציין כי "אנחנו נמצאים בקשר עם משטר אסד, היחסים הדיפלומטיים מעולם לא הופסקו. יש ערוצי תקשורת פתוחים בין צבא ירדן למשטר אסד וגם לאופוזיציה שנלחמת בדאעש בדרום סוריה".

הרמטכ"ל עוד הביע חשש מפני המשך פעילותן של מיליציות שיעיות במרחב הטריטוריאלי שבין איראן ללבנון, והוסיף כי צבאו אימן מיליציות מקומיות ללחום בדרום סוריה. פריחאת העריך כי עד כה איבד דאעש כ-60% מהשטח שכבש בסוריה, וכ-25% מלוחמיו ו-50% ממפקדיו נהרגו. להערכתו, ניתן יהיה לחסל סופית את הארגון בסוריה עד לסוף שנת 2017.

ירדן נותרה יציבה בהשוואה לשכנותיה החוות מלחמות הרסניות מאז תחילת אירועי "האביב הערבי", אולם דאעש הגביר את פעילותו בממלכה ובסביבותיה לאחרונה. החודש אירעו שתי מתקפות בעיר התיירותית כרכ, ובאחת מהן התבצרו חמושים עם תיירים במצודה עתיקה. כמו כן, מוקדם יותר השבוע נידונו למוות חמישה פעילי "המדינה האסלאמית" בירדן, במסגרת מבצע אכיפה נרחב. במקביל, בחודשים האחרונים דווח על התקדמות כוחות דאעש בחלק מהאזורים הסמוכים לגבול הירדני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully