וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורמי ביטחון: "בניית הגדר בגבול עם ירדן לא תעצור מסתננים"

4.12.2016 / 16:02

אף שהשנה חלה ירידה דרמטית במספר המסתננים דרך הגבול, במערכת הביטחון מזהירים כי עצירת בניית הגדר לא תמנע את חציית הגבול באופן לא חוקי. "החדירות היו תמיד באזור יטבתה, שם אין גדר. צריך להמשיך בפרויקט"

צילום: אגף ההנדסה והבינוי במשרד הביטחון, עריכה: שניר דבוש

(תיעוד בניית גדר הגבול עם ירדן ממצלמת רחפן, בחודש יולי)

הקמת גדר הגבול בין ישראל לירדן בקטע שבין ים סוף לחולות סמר, מצפון לשדה התעופה תמנע, צפויה להסתיים עד אמצע קיץ 2017, על פי ההערכה במערכת הביטחון, ועד כה, נבנו 29 קילומטרים של גדר מערכת, מתוך 34 מתוכננים בסך הכול. עם זאת, גורמי ביטחון מתריעים מכך שעצירת הבנייה בקילומטר ה-34, במקום הפניית תקציב להמשכה עד לים המלח, לא תתן מענה הולם לסכנת ההסתננויות בגבול.

במערכת הביטחון חוששים כעת מעצירת הפרויקט ביעד הנוכחי. לדברי גורמי ביטחון, "מאחר שהחדירות היו תמיד באזור יטבתה והסביבה, שם אין גדר, צריך להמשיך בפרויקט".

עוד בוואלה! NEWS:
הרמטכ"ל על בוכריס: "אמשיך ואגלה אפס סובלנות כלפי הטרדה מינית"
מסתמן: ההצבעה על חוק ההסדרה תידחה למציאת "פתרון משופר"
סיורים ב-20 ס"מ שלג ומארב בקור של 3- מעלות: כך נערך צה"ל בחרמון

תיעוד: כך נראית הגדר הנבנית בגבול ירדן ממצלמת רחפן. משרד הביטחון
המסתננים שנתפסו הגיעו לחפש עבודה בישראל. גדר הגבול עם ירדן/משרד הביטחון

בשנת 2016 חלה ירידה דרמטית בהיקף תופעת ההסתננות לשטח ישראל מירדן. על פי נתונים שהציג לאחרונה פיקוד דרום, מתחילת השנה עברו את הגבול רק שלושה בני אדם באזור הערבה. זאת, בהשוואה לשנת 2015, אז הסתננו 15 בני אדם ולשנה שקדמה לה במהלכה נרשמו כמה עשרות חדירות לשטח המדינה.

אולם במערכת הביטחון העריכו כי הגבול עם ירדן יהפוך לקרקע פורייה לחדירות, לאחר שהסתיימה בניית הגדר לאורך הגבול עם מצרים, שנועדה למנוע חדירת אלפי מסתננים מסיני. על אף המספרים הנמוכים באופן יחסי, החשש מפיגועי טרור של ארגונים שונים משטח הממלכה ההאשמית המשיך לרחף מעל האזור.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
אין תמונה/מערכת וואלה, צילום מסך

בחקירת המסתננים שנתפסו באזור הערבה בשנים האחרונות התברר כי מרביתם הם פועלים טורקים שהגיעו לחפש אחר עבודה בישראל. אחרים הם בני האזור שעסקו בהברחות. חטיבת הערבה בפיקודו של אלוף-משנה איציק כהן - שמונה בקיץ האחרון למפקד חטיבת יהודה באוגדת יהודה ושומרון א"ב - הגבירה את הפעילות בגזרה המשתרכת לאורך 200 קילומטרים של גבול מים סוף וצפונה לו, וכהן זכה לשבחים על תגבור המבצעים בגבול.

בשנת 2016 בוצעו סדרה של מבצעים בשיתוף גורמי מודיעין כדי להביא לצמצום ההסתננויות עקב חשש שגורמי טרור ינסו לנצל את נתיבי ההברחה להוצאתם לפועל של פיגועים. עם הצגת הנתונים ל-11 החודשים האחרונים הוכתרה הפעילות המבצעית בגזרת החטיבה כהצלחה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully