וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיתון ספרדי: נתניהו לחץ על ראש הממשלה להימנע במועצת הביטחון

על פי הדיווח שוחח נתניהו עם מקבילו בספרד, מריאנו ראחוי, וניסה לשכנעו להימנע בהצבעה נגד ההתנחלויות. במהלך השיחה המתוחה הבהיר ראחוי כי ספרד לא יכולה לשנות את עמדתה הקבועה

צילום: אדריאן הרבשטיין

(בווידאו: נתניהו מתייחס למחאתו נגד המדינות שתמכו בהצעת ההחלטה נגד ההתנחלויות)

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח בשבוע שעבר עם מקבילו הספרדי מריאנו ראחוי וניסה לשכנעו כי ארצו תמנע בהצבעה במועצת הביטחון של האו"ם נגד ההתנחלויות - כך דיווח היום (שישי) העיתון הספרדי אל פאיס. למדריד הייתה חשיבות יתרה בצהבעה, מאחר שהיא מחזיקה עד לסוף החודש בנשיאות מועצת הביטחון. למרות הדיווחים על מאמצי ראש הממשלה, ספרד הצטרפה ל-13 חברות אחרות שהצביעו בעד ההצעה והביאו להעברת החלטה 2334. רק ארצות הברית נמנעה, אך מאחר שהיא לא הטילה וטו, היא אפשרה להצעה שהגישו ניו זילנד, סנגל, מלזיה וונצואלה לעבור. ההחלטה הובילה לנאום המדיני שנשא ברביעי שר החוץ של ארצות הברית ג'ון קרי, ובו שב על מתווים שהציגו ממשלים אמריקניים לדורותיהם.

לפי גורמים בממשלה במדריד, השיחה, שהתקיימה כמה שעות לפני הדיון באו"ם, הייתה מתוחה לפרקים. במהלך השיחה הבהיר ראחוי כי ספרד לא יכולה לשנות את עמדתה הקבועה, שמקובלת על ידי האיחוד האירופי ותואמת את החוק הבינלאומי. עוד דווח כי ראש ממשלת ספרד הדגיש כי ההחלטה אינה מכוונת נגד אף אחד וכי פתרון שתי המדינות הוא הטוב ביותר עבור השלום ועבור ישראל - מה שרק הרגיז את נתניהו. ראש הממשלה גם ניסה לרתום את עמיתו הספרדי לשכנוע ניו זילנד וסנגל לסגת מקידום ההצעה, אולם גם מהלך זה לא צלח.

עוד בנושא:
יוזמה בבית הנבחרים: רפובליקנים פועלים לגינוי החלטת האו"ם
בנט תוקף את קרי: "ציטט אותי וצדק - לא נקים מדינה פלסטינית"
נתניהו: "הטרור משתולל באזור - אבל קרי תוקף את ישראל"

הצבעת אי-אמון בפרלמנט בספרד, מדריד, 31 באוגוסט 2016. רויטרס
הדגיש כי ההחלטה לא מזיקה לישראל - והרגיז את נתניהו. ראחוי/רויטרס

לאחר ההצבעה במועצת הביטחון ביום שישי שעבר, זומנו שגרירי המדינות החברות במועצה ושלהן יש קשרים עם ישראל לשיחת הבהרה בערב חג המולד, בהם היה גם שגריר ספרד. שגריר ארצות הברית בישראל דן שפירו זומן לשיחה נפרדת. צעדים נוספים שנקטה ירושלים בעקבות ההחלטה כללו את החזרת השגרירים מניו זילנד וסנגל, ביטול הביקור של ראש ממשלת אוקראינה בישראל ואיסור על שרים לטוס למדינות שהצביעו בעד ההצעה נגד ההתנחלויות.

ראש הממשלה בנימין נתניהו נותן הצהרה לאחר נאומו של מזכיר המדינה של ארה"ב ג'ון קרי, 28 בדצמבר 2016. רויטרס
זימן שגרירים לשיחות הבהרה. נתניהו/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully