וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "הטרור משתולל באזור - אבל קרי תוקף את ישראל"

29.12.2016 / 0:09

ראש הממשלה אמר בנאומו כי "המזרח התיכון עולה כולו בלהבות ושר החוץ מתמקד בדמוקרטיה היחידה באזור". באנגלית, הודה לארצות הברית "על הידידות העמוקה". אבו מאזן: "מוכן לחדש את שיחות השלום אם תוקפא הבנייה בהתנחלויות"

צילום: רויטרס, עריכה: יוסי אלטר

ראש הממשלה בנימין נתניהו נשא אמש (רביעי) דברים ממשרדו בעקבות נאומו של שר החוץ של ארצות הברית, ג'ון קרי, שבו נימק את חזון פתרון הסכסוך הישראלי-פלסטיני. "במשך יותר משעה עסק קרי באובססיביות בהתנחלויות וכמעט לא נגע בשורש הסכסוך - ההתנגדות הפלסטינית למדינה יהודית בגבולות כלשהם", אמר. בהמשך הערב, אמר יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן כי הוא "מוכן לחדש את שיחות השלום אם ישראל תקפיא את הבנייה בהתנחלויות".

"אני הופתעתי. זה מה שיש לשר החוץ של ארצות הברית, המעצמה הגדולה ביותר בתבל, להתמקד בו כאחד מהנאומים המסכמים במשך שעה שלמה?", אמר נתניהו. "המזרח התיכון כולו עולה בלהבות, הטרור משתולל, ובמשך שעה שלמה מזכיר המדינה תוקף את הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון ששומרת על היציבות באזור?".

לקריאה נוספת:
בנט תוקף את קרי: "ציטט אותי וצדק - לא נקים מדינה פלסטינית"
טראמפ לפני נאום קרי: "ישראל, הישארי חזקה, 20 בינואר כבר מגיע"
עריקאת לוואלה! NEWS: "מצפים שקרי יפעל לפי החלטת מועצת הביטחון"

ראש הממשלה בנימין נתניהו נותן הצהרה לאחר נאומו של מזכיר המדינה של ארה"ב ג'ון קרי, 28 בדצמבר 2016. רויטרס
"נאום מוטה". נתניהו, הערב/רויטרס

בהמשך, האשים את שר החוץ שוב בקידום החלטת האו"ם מיום שישי האחרון נגד ההתנחלויות. "הוא יוצר משוואה מוסרית מוטה, הוא מדבר כמעט אך ורק על ירושלים ומשלם מס שפתיים בלבד לטרור. בהחלטת האו"ם שהוא יזם, מדברים על הסתה 'אנונימית'. לא יודעים של מי. ההתנחלויות הן של ישראל, אבל ההסתה היא 'בשטח'".

כשפנה לדבר באנגלית, פתח נתניהו את דבריו בתודה לממשל האמריקני והזכיר את "הידידות העמוקה בין המדינה". הוא הוסיף כי ישראל רק צפויה להתחזק משיתוף הפעולה העתידי, ברומזו לממשלו של הנשיא הנבחר דונלד טראמפ, שחלק בימים האחרונים בפומבי על מהלכיו של ממשל אובמה כלפי ישראל.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בנאומו, אמר שר החוץ האמריקני כי "על חברים לומר את האמת גם כשהיא קשה", בתגובה לדבריו של נתניהו מהשבוע, ולפיהם "חברים לא שולחים חברים למועצת הביטחון". בדבריו הזכיר קרי כי נתניהו הביע את תמיכתו בפתרון שתי המדינות, אך הוסיף כי "ממשלתו היא הימנית ביותר שהייתה אי-פעם, שמובילה למצב של מדינה אחת".

קרי ניסה להדוף את הביקורת מצד ממשלת ישראל נגד ממשלו של ברק אובמה. "מחויבותו לביטחון ישראל הנחתה אותו לאורך תהליך השלום", אמר. "פעלתי רבות בנושא במהלך כהונתי מאחר שפתרון שתי המדינות הוא הדרך היחידה להשיג שלום צודק ומתמשך בין ישראל לפלסטינים. הדרך היחידה להבטיח את עתידה של ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית".

קרי הוסיף כי "כיום יש מספר זהה של ישראלים ופלסטינים בין הירדן לים, ויש להם שתי אפשרויות. אם הבחירה היא מדינה אחת – ישראל יכולה להיות יהודית או דמוקרטית, היא לא יכולה להיות שתיהן. הסקרים מראים כי עדיין יש תמיכה בפתרון שתי המדינות, אך הם לא מאמינים כי זה אפשרי. רבים רואים רק איומים ואויבים".

(עדכון ראשון: 20:52)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully