וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפנטגון מאשר: "אבו בכר אל-בגדאדי עדיין חי – ועומד בראש דאעש"

למרות הניסיונות לחסל את מנהיג הארגון, שעל פי דיווחים שוהה במוסול, מאמין משרד ההגנה האמריקני כי הוא עדיין בחיים. על פי ההערכות, אל-בגדאדי מבודד בעיר הנצורה כי אינו מצליח למצוא יועצים

צילום: רויטרס, עריכה: אביב אירגז

(בווידאו: אל-בגדאדי במסר לתומכיו במוסול שבעיראק)

הפנטגון מאמין כי מנהיג ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש), אבו בכר אל-בגדאדי, עדיין בחיים, למרות מאמציה המתמשכים של הקואליציה הבינלאומית בהובלת ארצות הברית לחסלו – כך נמסר הלילה (שבת) ממטה משרד ההגנה האמריקני. אל-בגדאדי שומר על פרופיל תקשורתי נמוך, אולם לפני כחודש שחרר הקלטה ובה השמיע מסר לתומכיו להגן על העיר מוסול שבעיראק.

מקום מושבו של אל-בגדאדי לא ברור, אך על פי מרבית ההערכות הוא נמצא בעיר הנצורה מוסול, שבה הכריז על הקמת החליפות האסלאמית בשנת 2014, לאחר כיבוש ארגון הג'יהאד את מרבית משטחי מזרח סוריה וצפון עיראק. "אנו מאמינים שאל-בגדאדי חי ועדיין מנהיג את דאעש, ומן הסתם אנו עושים כל שביכולתנו כדי לעקוב אחר תנועותיו", אמר דובר הפנטגון פיטר קוק לרשת CNN.

"אם תהיה לנו ההזדמנות, בהחלט ננצל אותה כדי לעשות עמו את הצדק שמגיע לו", הוסיף. "אנו עושים כל מה שאנחנו יכולים. זה משהו שאנו מקדישים לו המון זמן".

עוד בוואלה! NEWS:
עשור להוצאתו להורג של סדאם חוסיין: "הרגשנו שעיראק נגמרה"
לא צריך את ארה"ב: למה להסכם החדש בסוריה יש סיכוי להצליח
הפסקת האש בסוריה קורסת? חילופי אש בין המשטר למורדים

מנהיג דאעש, אבו בכר אל-בגדאדי, בהקלטה חדשה: "המלחמה הזו היא ההקדמה לניצחון". רויטרס
הפרס על ראשו: 25 מיליון דולר. אל-בגדאדי/רויטרס

החודש ארצות הברית יותר מהכפילה את סכום הפרס הכספי שהיא מציעה על ראשו של אל-בגדאדי, שעומד היום על 25 מיליון דולר. מאז הקמתו, פרסם הארגון, שלא ממעט בפעילות ברשתות החברתיות, סרטון אחד בלבד של אל-בגדאדי, בשנת 2014.

לפי קוק, סיבת בידודו של אל-בגדאדי היא לוחמי דאעש הרבים שנהרגו בידי הקואליציה, בהם בכירים בארגון. "הוא מתקשה למצוא יועצים ואנשי סוד לדבר איתם בגלל שהרבה מהם כבר לא איתנו", אמר.

על פי מסמך רשמי של ממשלת עיראק, אל-בגדאדי נולד בעיר סמארא שבעיראק בשנת 1971. ככל הנראה, הוא הצטרף להתקוממויות שפרצו במדינה לאחר פלישת ארצות הברית בשנת 2003, ונכלא לתקופה מסוימת בבית כלא אמריקני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully