וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אזהרת מסע לערב השנה החדשה: חשש מפיגועים נגד תיירים ישראלים בהודו

31.12.2016 / 0:32

לפי האזהרה שפרסם המטה ללוחמה בטרור, על ישראלים המטיילים במדינה להימנע ממסיבות בחופי הים ובמועדונים שבהם יש ריכוז תיירים גבוה בערב השנה החדשה. הפרסום מגיע ברגע הכוננות הגבוהה גם באירופה ובארה"ב

צילום: רויטרס, עריכה: שמרית גולדשטיין

המטה ללוחמה בטרור פרסם אתמול (שישי) אזהרה לתיירים ישראלים השוהים בהודו, מפני אפשרות לפיגועי טרור נגד יעדים מערביים ותיירותיים לקראת חגיגות השנה האזרחית החדשה. לפי הודעת המטה ללוחמה בטרור, בעקבות הערכת מצב עלתה האפשרות למימוש הפיגועים בעיקר בדרום-מערב המדינה בדגש על מסיבות בחופי הים ובמועדונים, שבהם ריכוז תיירים גבוה.

לפיכך, המליצו במטה ללוחמה בטרור להימנע מהשתתפות באירועים מעין אלו, כמו גם מביקורים בשווקים, פסטיבלים ומרכזי קניות הומי אדם. עוד נמסר כי על תיירים ישראליים שמטיילים בימים אלו בהודו לגלות ערנות ולעקוב אחר הנחיות גורמי הביטחון המקומיים. כמו כן, משפחות שלהם קרובים בהודו מתבקשות להתעדכן באזהרת המסע החדשה, שהיא ברמת איום קונקרטי בסיסי.

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
עשור להוצאתו להורג של סדאם חוסיין: "הרגשנו שעיראק נגמרה"
באוויר, ביבשה – ומתחת למים: צילומי "גו פרו" הטובים של שנת 2016
פוטין: לא נגרש מרוסיה דיפלומטים אמריקנים, מחכים לטראמפ

חגיגות פסטיבל הצבעים "הולי" בוורינדאוון, הודו במרץ 2012. AP Photo/Kevin Frayer, AP
על התיירים הישראלים לגלות ערנות. פסטיבל הצבעים בהודו/AP, AP Photo/Kevin Frayer

הודו היא לא המדינה היחידה שבה קיים חשש לפיגועי טרור לקראת ערב השנה החדשה. לאחר הפיגוע בשוק חג המולד בברלין שבו נרצחו 12 בני אדם, ברחבי אירופה הועלתה הכוננות. בצרפת, בבריטניה ובגרמניה, שלא פעם הועמדו על הכוונת של ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) כיעד לפיגוע הבא, המשטרה הגבירה נוכחות בצורה משמעותית בערים הגדולות ובאזורים הומי אדם.

בעקבות פיגועי הדריסה בניס ובברלין, הרשויות ברומא שבאיטליה אסרו על משאיות להיכנס למרכז העיר והקימו מחסומים באתרים התיירותיים. במילאנו, שם חוסל המחבל שביצע את הפיגוע בברלין, אניס עמרי, תוגברה האבטחה.

בצרפת, שספגה בשנה האחרונה לא מעט אירועי טרור גדולים, הוצבו יותר מ-91 אלף שוטרים וחיילים, בנוסף על אבטחה מיוחדת לכנסיות. בגרמניה, המשטרה הגבירה את הסיורים בשדות תעופה ובתחנות רכבת. כמו כן, פקידים במדינה סיפרו על בדיקות פתע בגבולות הבינלאומיים בכניסה לגרמניה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
חייל צרפתי בפריז, דצמבר 2016. רויטרס
חייל צרפתי בפריז, השבוע/רויטרס

גם בארצות הברית נמצאים בכוננות גבוהה. הבולשת הפדרלית האמריקנית (FBI) והמשרד לביטחון הפנים התריעו מפני מתקפת טרור אפשרית בכנסיות ברחבי ארצות הברית, כמו גם באירועים המוניים. זאת, לאחר שרשימה של כנסיות ברחבי המדינה פורסמה באתרים התומכים בדאעש.

דובר הבולשת הפדרלית, אנדרו איימס, אמר כי על האזרחים לשמור על ערנות ולדווח על פעילות חשודה. "כחלק מדו השיח שלנו עם רשויות החוק, ה-FBI חולק מידע על איומים פוטנציאליים כדי שניתן יהיה להגן טוב יותר על האזרחים", אמר. "אנו מודעים לקישור שפורסם ברשת הקורא לערוך מתקפות בכנסיות בארצות הברית. הבולשת עוקבת אחרי הנושא ואנו בוחנים את אמינותו".

(עדכון ראשון: 19:12)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully