וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטין: לא נגרש מרוסיה דיפלומטים אמריקנים, מחכים לטראמפ

שר החוץ לברוב הודיע לנשיא על כוונתו לגרש דיפלומטים ולהטיל סנקציות על הסגל הדיפלומטי של ארה"ב, כתגובה להחלטה של אובמה. עם זאת, פוטין הבהיר: נחכה לדון בנושא עם הנשיא הנבחר

צילום: CNN ורויטרס, עריכה: שניר דבוש

(בחודש שעבר: אובמה ופוטין נפגשו בשולי ועידה בינלאומית)

שר החוץ של רוסיה סרגיי לברוב הכריז היום (שישי) על כוונתו לגרש 35 דיפלומטים אמריקנים מהמדינה, ולמנוע מהסגל הדיפלומטי האמריקני במוסקבה להשתמש בבית נופש ובמחסן בעיר. על פי הדיווחים בסוכנויות הידיעות הרוסיות, לברוב הציג את הצעד לנשיא ולדימיר פוטין, כתגובה לסנקציות שהטיל הממשל האמריקני על דיפלומטים רוסים.

הנשיא פוטין הגיב לכך והבהיר בשעות הצהריים כי רוסיה לא תגרש דיפלומטים אמריקנים. הוא הוסיף יחליט על צעדים נוספים בנוגע ליחסים עם ארצות הברית רק לאחר כניסתו של הנשיא הנבחר דונלד טראמפ לבית הלבן.

אתמול הורה נשיא ארצות הברית ברק אובמה לגרש מהמדינה 35 אזרחים רוסים החשודים כמרגלים, ולהטיל סנקציות על שתי סוכנויות ביון רוסיות בשל מעורבותן לכאורה בפריצות לשרתי הדואר האלקטרוני ואתרי האינטרנט של מפלגות אמריקניות וארגונים מדיניים אחרים במהלך מערכת הבחירות האחרונה לנשיאות, שבסיומה נבחר דונלד טראמפ.

עוד בוואלה! NEWS:
טראמפ על הסנקציות נגד רוסיה: "הגיע הזמן שנתקדם הלאה"
בתגובה להתערבות בבחירות: אובמה מגרש עשרות דיפלומטים רוסים
דיווח: אובמה יכריז על פעולות נגד רוסיה בגין ההתערבות בבחירות

ג'ון קרי וסרגיי לברוב במסיבת עיתונאים משותפת בז'נבה להצגת תכנית סיום המלחמה בסוריה, 10 בספטמבר 2016. צילום: רויטרס, רויטרס
"לא יעבור בשתיקה". לברוב ומקבילו האמריקני קרי/רויטרס, צילום: רויטרס

מוקדם יותר הבהיר לברוב כי הסנקציות האמריקניות "לא יעברו בשתיקה", ושב וטען כי ההאשמות האמריקניות בדבר התערבות רוסית במערכת הבחירות משוללות כל בסיס. ראש ממשלת רוסיה דמיטרי מדבדב טען בהודעה שפרסם בדף הפייסבוק שלו כי אובמה מסיים את כהונתו ב"יגון אנטי-רוסי", והוסיף: "זה מצער שממשל אובמה, שבראשיתו פנה לחידוש היחסים עמנו, מסיים כך את כהונתו. נוח על משכבך בשלום".

הלילה הודיע נשיא ארצות הברית הנבחר כי בכוונתו להיפגש עם ראשי סוכנויות המודיעין בשבוע הבא, "כדי להתעדכן בעובדות". בהצהרה שמסר אמר טראמפ כי "הגיע הזמן שנתקדם הלאה לדברים גדולים וטובים יותר". הוא הוסיף כי "למען האינטרס של ארצנו ולמען האזרחים, אפגש עם ראשי קהילת המודיעין".

בהצהרה מיוחדת שמסר אובמה עם ההכרזה על גירוש הדיפלומטים, מסר כי "התגובה שלנו לפעילות האגרסיבית של רוסיה לא הסתיימה. נמשיך לנקוט צעדים בזמן ובמקום שנראה לנכון, חלקם לא יפורסמו". לדבריו, בימים הקרובים יוגש דוח מקיף לקונגרס על פעולותיה של רוסיה. "אלו ההשלכות למעשיה של רוסיה. זאת תגובה הכרחית והולמת למאמצים לפגוע באינטרסים אמריקניים. כל האמריקנים צריכים להיות מודאגים מפעילותה של רוסיה".

(עדכון ראשון: 12:50)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully