וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ על הסנקציות נגד רוסיה: "הגיע הזמן שנתקדם הלאה"

נשיא ארה"ב הנבחר אמר בתגובה לצעדים שננקטו נגד דיפלומטים רוסים כי על ארצו להתמקד "בדברים גדולים וטובים יותר". עם זאת, הוא הוסיף כי בשבוע הבא ייפגש עם ראשי קהילת המודיעין "כדי להתעדכן בעובדות". ברוסיה הורו הרשויות על סגירת בית הספר האמריקני במוסקבה

צילום: רויטרס, עריכה: ניב מעוז

נשיא ארצות הברית הנבחר, דונלד טראמפ, הודיע הלילה (שישי) כי בכוונתו להיפגש עם ראשי סוכנויות המודיעין בשבוע הבא, "כדי להתעדכן בעובדות". זאת, בעקבות הסנקציות שהטילה אמש ארצות הברית על רוסיה בשל התערבותה בבחירות לנשיאות. בהצהרה שמסר אמר טראמפ כי "הגיע הזמן שנתקדם הלאה לדברים גדולים וטובים יותר". הוא הוסיף כי "למען האינטרס של ארצנו ולמען האזרחים, אפגש עם ראשי קהילת המודיעין".

ברוסיה הזהירו בימים האחרונים כי יגיבו למהלך שייכנס לתוקף לפני השבעתו של טראמפ בחודש הבא. "הסנקציות לא יעילות, ויפגעו בחידוש היחסים בין שתי המדינות", נמסר ממשרד החוץ במוסקבה. הלילה הגיעה תגובה ראשונה, לאחר שהשלטונות ברוסיה הורו על סגירת בית הספר האמריקני בבירה.

עוד בנושא:
דיווח: אובמה יכריז על פעולות נגד רוסיה בגין ההתערבות בבחירות
רוסיה: אובמה מערער על יציבות העולם לקראת כניסת טראמפ

נשיא ארצות הברית הנבחר דונלד טראמפ, 21 בדצמבר 2016. רויטרס
הסנקציות ייכנסו לתוקף לפני כניסתו לתפקיד. טראמפ/רויטרס

דובר הקרמלין, דימיטרי פסקוב, מסר אמש כי לא ברור כמה תוקף יש לצעדים של אובמה מאחר שהממשל יתחלף בתוך שלושה שבועות. קונסטנטין קוסצ'יוב, יו"ר ועדת יחסי החוץ של הבית העליון של הפרלמנט הרוסי, אמר כי "אלו ייסורי המוות של גוויות פוליטיות".

בחשבון הטוויטר של שגרירות רוסיה בבריטניה פורסמה תמונה של ברווז ולידו הכיתוב "צולע" - הכינוי המודבק לנשיאים אמריקניים במהלך החודשים שנותרו להם בבית הלבן מרגע הבחירות בנובמבר ועד צאתם בינואר. "הנשיא אובמה גירש 35 דיפלומטים רוסים באירוע שמזכיר את המלחמה הקרה. כמו כולם, כולל העם האמריקני, נשמח כשהממשל האומלל הזה יגיע לסיומו".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין נושא את הנאום השנתי לאומה במוסקבה, 1 בדצמבר 2016. רויטרס
"הסנקציות לא יעילות". פוטין/רויטרס

במסגרת הסנקציות הורה אמש נשיא ארצות הברית היוצא, ברק אובמה, על גירוש 35 דיפלומטים רוסים. בנוסף, הוא הטיל סנקציות על גורמי מודיעין רוסיים. טראמפ כבר דחה פעמים רבות את הטענות שלפיהן הקרמלין סייע לו לגבור על הילרי קלינטון בבחירות לנשיאות, חרף המסקנות של קהילת המודיעין האמריקנית.

בימים האחרונים התגברו הקולות בקונגרס, גם מצד רפובליקנים, להגיב להתערבותה של מוסקבה בבחירות, על אף התנגדות הנשיא הנבחר שאמר כי "יש לשים זאת מאחור". יו"ר בית הנבחרים, הסנאטור הרפובליקני פול ראיין, אמר כי "זאת תגובה מאוחרת מדי", אולם הוסיף כי זאת "הדרך הראויה לסיים שמונה שנים של מדיניות כושלת כלפי רוסיה".

ג'ון מקיין. מאי 2016. AP
קורא להטיל סנקציות קשות יותר על רוסיה. מקיין/AP

הסנאטורים הרפובליקניים ג'ון מקיין ולינדזי גרהם, שניים ממבקריה החריפים של רוסיה בסנאט האמריקני, קראו להטיל סנקציות קשות יותר על רוסיה. "הצעדים שעליהם הודיע ממשל אובמה היו צריכים להיעשות מזמן. אבל בסופו של דבר, זה מחיר קטן שרוסיה תשלם עבור ההתקפה החצופה שלה על הדמוקרטיה האמריקנית", מסרו השניים בהצהרה משותפת. "בכוונתנו להוביל מהלך בקונגרס החדש כדי להטיל סנקציות קשות יותר על רוסיה".

מנהיג הרוב בסנאט, מיץ' מקונל, אמר כי הסנקציות על רוסיה הן "צעד ראשון טוב". עם זאת, הוא הוסיף שהתגובה האמריקנית להתערבות רוסיה בבחירות הגיעה מאוחר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully