וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה: אובמה מערער על יציבות העולם לקראת כניסת טראמפ

27.12.2016 / 12:45

במשרד החוץ במוסקבה תקפו בחריפות את נשיא ארה"ב היוצא, שביטל הגבלות מסוימות על העברת נשק למורדים בסוריה. בהודעה הגדירו זאת "פעולה עוינת" המסכנת את חיל האוויר והכוחות הרוסיים הפועלים לצדו של אסד

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

רוסיה אמרה היום (שלישי) כי נשיא ארצות הברית היוצא ברק אובמה מנסה לערער את המצב בעולם לפני כניסתו של דונלד טראמפ לבית הלבן. בהודעה של משרד החוץ במוסקבה, שצוטטה בסוכנות הידיעות רי"א, כינו את החלטת הממשל להקל על המגבלות להעברת נשק למורדים בסוריה "פעילות עוינת" המסכנת את חיל האוויר והכוחות הפועלים במדינה.

בחודשים האחרונים הידרדרו היחסים בין וושינגטון למוסקבה לשפל חדש, לאחר כישלון הפסקת האש בספטמבר והמתקפה הנרחבת של רוסיה ושל כוחותיו של בשאר אסד בחאלב. בקרמלין אמרו בשבוע שעבר כי יש כמעט קיפאון מוחלט בתקשורת בין שתי המעצמות. במוסקבה מקווים כי ממשלו של טראמפ, שמשבח את הנשיא ולדימיר פוטין מעת לעת, יוביל לשינוי ביחסים ולביטול הסנקציות שהוטלו על המדינה בשל מעורבותה באוקראינה.

עוד על המשבר בסוריה
"אני הולך לחאלב": פעילי שלום פתחו במסע מחאה מגרמניה לסוריה
סוריה הודיעה רשמית: "חאלב שוחררה ונמצאת בידינו"
פוטין: אנחנו חזקים יותר מכל האויבים הפוטנציאליים שלנו

נשיא ארצות הברית ברק אובמה ונשיא רוסיה ולדימיר פוטין נפגשים בשולי עצרת האו"ם בניו יורק, 28 בספטמבר 2015. רויטרס
במוסקבה זועמים. אובמה ופוטין בספטמבר שעבר/רויטרס

בתקופה האחרונה ארצות הברית נדחקה לשוליים בכל הנוגע לשיחות לסיום המלחמה בסוריה, ובשבוע שעבר נועדו שרי החוץ וההגנה של רוסיה, איראן וטורקיה והניחו בסיס לפתרון עתידי של המשבר בסוריה. היום שוחחו סרגיי לברוב ועמיתו הטורקי מבלוט צ'בושאולו על קידום הפסקת אש בכל רחבי סוריה ועל שיחות אפשריות המתכוננות להתקיים בבירתה של קזחסטן. לפי משרד החוץ במוסקבה, השניים הדגישו "את החשיבות ביישום הצעדים לסיום הפעילות הצבאית, להפרדת האופוזיציה המתונה מארגוני טרור ולהכנות לקראת הפגישה באסטנה".

סוכנות הידיעות אינטרפקס ציטטה את לברוב, שאמר כי הממשלה בדמשק כבר מקיימת שיחות עם נציגים של האופוזיציה. עם זאת, ועדת המשא ומתן העליונה - גוף המייצ את ארגוני המורדים המרכזיים בסוריה - הכחישה כי מי מאנשיה משתתף בדיונים אלו. הוועדה הוקמה בערב הסעודית לפני שנה, במטרה ליצור חזית מאוחדת בשיחות עם המשטר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully