וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטין: אנחנו חזקים יותר מכל האויבים הפוטנציאליים שלנו

נשיא רוסיה שיבח את יכולות הצבא במהלך הדיון השנתי במשרד ההגנה, והוסיף כי על מוסקבה לפתח טילים שיכולים לחדור כל מערכת הגנה. שר ההגנה טוען: חיסלנו 35 אלף חמושים בסוריה

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין קרא היום (חמישי) לשדרוג יכולותיה הגרעיניות של ארצו ולהבטיח כי ארסנל הטילים שלה מסוגל לחדור כל מערכת הגנה. בדיון השנתי במשרד ההגנה במוסקבה הצהיר פוטין כי "אנחנו יכולים לומר בביטחון – אנחנו חזקים יותר מכל אויב פוטנציאלי, מכולם!". שר ההגנה סרגיי שויגו טען כי 35 אלף לוחמים חוסלו בסוריה ב-71 אלף גיחות אוויריות.

המתיחות בין רוסיה למערב החריפה מאז סיפוח חצי האי קרים ב-2014 ומעורבותה של מוסקבה במלחמה במזרח אוקראינה. בשנה שעברה החלה רוסיה גם במערכה אווירית בסוריה, שסייעה לנשיא בשאר אסד להישאר בשלטון ולכבוש בימים האחרונים את חאלב. הן רוסיה והן נאט"ו קיימו שורת תרגילים צבאיים לאורך גבולותיה של רוסיה בשנה האחרונה. במוסקבה מתעקשים כי הם מגבירים את נוכחותם לאורך הגבול בתגובה לאיום הגובר מצד הברית.

עוד על המלחמה בסוריה
טורקיה שוקעת בבוץ הסורי: עשרות חיילים נהרגו ונפצעו בקרב עם דאעש
דיווחים בסוריה: אסד השתלט על חאלב לחלוטין; אחרוני המורדים עזבו

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בטקס אשכבה לשגריר אנדריי קרלוב שנורה למוות בטורקיה, 22 בדצמבר 2016. רויטרס
מרוצה מהצבא. פוטין בטקס אשכבה לשגריר שנרצח בטורקיה, היום/רויטרס

"עלינו לחזק את יכולותינו הגרעיניות, במיוחד עם מערך טילים שיכול לחדור כל מערכת הגנה קיימת ועתידית", הדגיש פוטין. "אנחנו צריכים לעקוב אחרי כל שינוי במאזן הכוחות ובמצב הגיאו-פוליטי בעולם, במיוחד לאורך גבולותיה של רוסיה, ולהיות מסוגלים לנטרל כל איום על המדינה שלנו". לדבריו, צבא רוסיה הפגין בהצלחה את יכולותיו במהלך פעילותו בסוריה, שם מוצבים גם יחידות מיוחדות ומערכות הגנה אוויריות, לצד מטוסי קרב, מפציצים וספינות קרב.

פוטין הוסיף כי "צבא סוריה קיבל תמיכה משמעותית, שבאמצעותה הוא הצליח להוציא לפועל שורת מבצעים מוצלחים נגד החמושים". שר ההגנה אמר כי הצבא "בחן 162 סוגים שונים של כלי נשק במהלך המערכה בסוריה", כולל מטוסי קרב מדגמי סוחוי מתקדמים ומסוקי קרב מדגם "קמוב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully