וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טורקיה שוקעת בבוץ הסורי: עשרות חיילים נהרגו ונפצעו בקרב עם דאעש

14 חיילים נהרגו ועוד 33 נפצעו בעימותים עם הארגון הקיצוני באל-באב שבצפון המדינה, התקרית הקטלנית ביותר של צבא טורקיה מאז החל המבצע באוגוסט. לפי הצבא, 138 לוחמי דאעש חוסלו בקרבות

עריכה: שניר דבוש

14 חיילים טורקים נהרגו ועוד 33 נפצעו בקרבות עזים עם דאעש בסוריה – כך הודיע אתמול (רביעי) צבא טורקיה. התקרית, שהתרחשה בעיר אל-באב שבשליטת הארגון הקיצוני, הייתה הקטלנית ביותר עבור טורקיה מאז החלה במבצע "מגן הפרת" בחודש אוגוסט האחרון. לפי הודעת הצבא, בקרבות נהרגו גם 138 לוחמי דאעש, שביצעו פיגועי התאבדות רבים נגד הכוחות המסייעים לארגוני מורדים שונים.

אל-באב, השוכנת 20 ק"מ מדרום לגבול טורקיה, היא היעד המרכזי במתקפה הטורקית בצפון סוריה, שנועדה להדוף את לוחמי דאעש ואת המיליציה הכורדית (YPG), שכבשה שטחים נרחבים באזור במהלך מלחמת האזרחים. העימותים בין צבא טורקיה לכורדים הובילו למתיחות עם ארצות הברית, מאחר שה-YPG הם הכוח המרכזי בכוחות הסוריים הדמוקרטיים, קואליציית מורדים הנלחמת בדאעש שעתה מנהלת מבצע לכיבוש א-רקה.

עוד על המלחמה בסוריה
דיווחים בסוריה: אסד השתלט על חאלב לחלוטין; אחרוני המורדים עזבו
"הצהרת מוסקבה": רוסיה, איראן וטורקיה הסכימו על מתווה שלום לסוריה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קרבות בין צבא טורקיה לדאעש באל-באב, החודש/מערכת וואלה!, צילום מסך

נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן אמר כי כוחותיו הם אלו שצריכים להוביל את המבצע לשחרור מעוזו הגדול של דאעש במדינה, אולם לא ברור כיצד הוא יתנהל לנוכח המאבק בכורדים. ארדואן אמר בחודש שעבר כי מטרת המבצע היה בסופו של דבר לסלק את נשיא סוריה בשאר אסד, אולם הוא חזר בו בעקבות נזיפה שספג מרוסיה.

רוסיה וטורקיה חידשו בחודשים האחרונים את יחסיהן לאחר המשבר שהחל עם הפלת המטוס הרוסי בנובמבר, וחרף חילוקי הדעות שלהן סביב עתידו של אסד הן מובילות את הדיונים לפתרון המלחמה. ביום שלישי נפגשו במוסקבה שרי החוץ וההגנה של שתי המדינות, יחד עם עמיתיהם מאיראן, ופרסמו את "הצהרת מוסקבה", שהניחה את העקרונות לכל הסדר עתידי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully