וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווחים בסוריה: אסד השתלט על חאלב לחלוטין; אחרוני המורדים עזבו

22.12.2016 / 0:12

הארגון הסורי לזכויות אדם דיווח כי הושלם פינוי המורדים מהעיר ההרוסה, לאחר שהנשיא הצליח לתפוס בה שליטה מוחלטת. מנגד, האו"ם הודיע כי הפינוי עדיין נמשך וכי לא ניתן לאשר שכל המורדים עזבו את חאלב

נשיא סוריה בשאר אסד תפס שליטה על העיר חאלב כולה לאחר שאחרוני המורדים עזבו את העיר – כך דיווח אתמול (רביעי) הארגון הסורי לזכויות אדם. לדברי הארגון, בידי המורדים נשארה רק עמדה קטנה בפרבר של מערב העיר. כ-21,500 אזרחים נהרגו בקרבות על השליטה בעיר. למרות הדיווחים, האו"ם הבהיר כי לא ניתן לאשר שכל המורדים אכן עזבו את חאלב וכי הפינוי עדיין בעיצומו.

מוקדם יותר התחדש פינוי התושבים במזרח העיר לאחר שהוקפא למשך יממה. בכיר באו"ם הבהיר כי אוטובוסים הסיעו אזרחים ומורדים אל מחוץ לה. פינוי התושבים החל בשבוע שעבר עם השגת ההסכם להפסקת אש בין ממשלת סוריה למורדים, שנועדה בין היתר לאפשר את יציאת התושבים מהעיר ההרוסה. בין המפונים הייתה באנה אל-עבד, ילדה בת שבע שסיפרה בחשבון הטוויטר שלה על החיים תחת ההפצצות והפכה לסמל לחורבן העיר.

לקריאה נוספת:
נחלצה מהתופת: הילדה בת השבע שצייצה מחאלב פונתה מהעיר
המורדים והמשטר בחאלב: "הושג הסכם חדש לפינוי מזרח העיר"
מורשת מוכתמת בדם: המסר של אובמה לרודני העולם - ההשמדה משתלמת

חאלב לאחר כיבושה על ידי צבא אסד, 18 בדצמבר 2016. רויטרס
חורבות העיר חאלב, השבוע/רויטרס

שלשום אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו במפגש עם התקשורת הזרה כי הוא פועל להבאת פצועים מחאלב בבתי חולים בישראל. לדבריו "כבר טיפלנו באלפי פצועים מהטרגדיה הסורית בישראל, אבל עכשיו אני מבקש למצוא דרכים להביא לטיפול בבתי חולים בישראל נשים, ילדים, גם גברים אם הם לא לוחמים, מחאלב, והדבר הזה נמצא כרגע בבדיקה".

(עדכון ראשון: 21:58)

חאלב לאחר כיבושה על ידי צבא אסד, 18 בדצמבר 2016. רויטרס
האו"ם טען כי לא הושלם פינוי התושבים/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully