וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נחלצה מהתופת: הילדה בת השבע שצייצה מחאלב פונתה מהעיר

שיירות ממזרח העיר יצאו לשטחי המורדים, ובין האלפים הייתה גם באנה אל-עבד, הילדה שצייצה על החיים תחת ההפצצות. גם הכפרים השיעיים באידליב מפונים. "המפונים רעבים וצמאים, הילדים חולים"

צילום: CNN ורויטרס, עריכה: שניר דבוש

עשרות אוטובוסים עם מפונים ממזרח חאלב יצאו היום (שני) מהעיר לשטחים שבשליטת המורדים, כשבמקביל יצאה גם שיירה של מפונים משני הכפרים השיעיים המכותרים באידליב. לפי האו"ם, 50 אוטובוסים ושני אמבולנסים יצאו מהאזור שבשליטת המורדים בחאלב, ואילו הארגון הסורי לזכויות אדם דיווח כי 3,500 איש פונו מהעיר ב-65 אוטובוסים שונים מאז חצות.

בין המפונים מהעיר הייתה באנה אל-עבד, ילדה בת שבע שסיפרה בחשבון הטוויטר שלה על החיים תחת ההפצצות והפכה לסמל לחורבן העיר. הארגון הסורי לזכויות אדם אמר כי הפינוי מחאלב התאפשר לאחר שטורקיה ורוסיה האיצו בכוחות הממשל לאפשר לשיירת האוטובוסים לעבור את המחסום האחרון ביציאה מהעיר.

אחמד א-דביס, שעומד בראש צוות רופאים ומתנדבים המשתתפים בפינויים, אמר כי המפונים היו "במצב נורא". לדבריו, "הם לא אכלו, לא היה להם שום דבר לשתות, הילדים היו מקוררים, לא התאפשר להם אפילו ללכת לשירותים", הוסיף. לפי סוכנות הילדים של האו"ם, יוניצ"ף, עשרות ילדים שהיו לכודים בבית יתומים במזרח חאלב פונו אף הם היום. "הבוקר, כל 47 הילדים שהיו לכודים פונו בבטחה, חלקם במצב אנוש בשל פציעות והתייבשות", אמר המנהל האזורי של הסוכנות חירט קפלאיר.

עוד בנושא:
מורשת מוכתמת בדם: המסר של אובמה לרודני העולם - ההשמדה משתלמת
המורדים והמשטר בחאלב: "הושג הסכם חדש לפינוי מזרח העיר"
אובמה על המשבר בחאלב: האחריות על אסד ובעלי בריתו, והדם על ידיהם

באנה אל-עבד, תושבת חאלב, סוריה, במהלך פינוייה מהעיר, 19 בדצמבר 2016. טוויטר, צילום מסך
יצאה בחיים. באנה אל-עבד אחרי הפינוי מחאלב, היום/צילום מסך, טוויטר

אתמול הציתו חמושים חמישה אוטובוסים שנועדו לפינוי אזרחים מהכפרים השיעיים פועה וכפריא, המכותרים על ידי כוחות האופוזיציה. לכן התעכב יישום ההסכם בין כוחות הממשל למורדים, שנועד לאפשר את פינוי מזרח העיר הנצורה, לאחר שכוחות המשטר השתלטו על חלקיה של העיר שהיו בשליטת האופוזיציה. פינוי הכפרים השיעיים.

אתמול הגיעו חברות מועצת הביטחון על האו"ם לפשרה על הצעת החלטה בנוגע להצבת פקחים בחאלב כדי לוודא את הפינוי מהעיר. היום הן אמורות להצביע ולאשר זאת, אחרי שצרפת ניסחה מחדש את ההצעה בצל איום של רוסיה להטיל וטו. מוסקבה השתמשה בזכות זו שש פעמים מאז החלה מלחמת האזרחים, וסין חמש פעמים. ההצבעה תתקיים בשעה 16:00, שעון ישראל.

מחר ייפגשו שרי החוץ של רוסיה, איראן וטורקיה במוסקבה כדי לדון במצב בחאלב. "מטרת הפגישה תהיה להבין את עמדותיהם של כל הצדדים ולדון לאן אנחנו מתקדמים מכאן" מסר גורם במשרד החוץ לכתבים זרים באיסטנבול. "לא יהיה שם נס, אבל ניתן לכל הצדדים הזדמנות לשמוע אחד את השני", מסר.

(עדכון ראשון: 10:45)

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
מפונים ממזרח חאלב, סוריה, בעיירה בשליטת המורדים, 19 בדצמבר 2016. רויטרס
ילדים מפונים ממזרח חאלב, הלילה/רויטרס
מפונים ממזרח חאלב, סוריה, בעיירה בשליטת המורדים, 19 בדצמבר 2016. רויטרס
מפונים ממזרח חאלב, סוריה, בעיירה בשליטת המורדים, 19 בדצמבר 2016/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully