וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה הודיעה רשמית: "חאלב שוחררה ונמצאת בידינו"

הצבא הסורי הודיע כי השיב לידיו את כל חלקיה של העיר, לאחר שפינוי האזרחים והמורדים מהשטח הושלם. "השבת הביטחון לחאלב הוא ניצחון אסטרטגי ונקודת מפנה חשובה במלחמה בטרור", נכתב. אסד: "רוסיה ואיראן שותפות לניצחון"

צילום: רויטרס, עריכה: יוסי אלטר

צבא סוריה הודיע היום (חמישי) באופן רשמי כי הוא הצליח להשיב לידיו את כל חלקיה של חאלב מידי ארגוני המורדים. בהודעה שפורסמה בסוכנות הידעות הסורית הרשמית נכתב כי "השבת הביטחון לחאלב הוא ניצחון המהווה מהלך אסטרטגי ונקודת מפנה חשובה במלחמה נגד הטרור, כמו גם מכה מוחצת לתכנית הטרוריסטית ולתומכיה".

ההודעה מגיעה בעקבות השלמת פינוי המורדים ממזרח חאלב. מוקדם יותר הודיעה רשת "אל-מנאר" של חיזבאללה, בעל ברית של צבא אסד, כי ארבעת האוטובוסים האחרונים האמונים על הפינוי יצאו לדרכם.

לפחות 34 אלף איש, אזרחים ולוחמים, יצאו ממזרח חאלב במסגרת הפינוי שהחל בשבוע שעבר, עם השגת ההסכם להפסקת אש בין ממשלת סוריה למורדים. אך למרות הצהרות המשטר הסורי, האו"ם מעריך כי אלפים נותרו באזור. כמו כן, שליח האו"ם לסוריה, סטפן דה מיסטורה, הביע היום חשש לגורלם של האלפים שפונו לעיר אידליב, העשויה להיות היעד הבא של צבא אסד ובעלות בריתו. "רבים הגיעו לאידליב, שעשויה להיות חאלב הבאה", אמר.

עוד כתבות בנושא:
דיווחים בסוריה: אסד השתלט על חאלב לחלוטין; אחרוני המורדים עזבו
השוק המפואר שלא נותר ממנו דבר: חאלב - לפני ואחרי המלחמה
תיעוד: ילדות קטנות נשלחות לבצע פיגוע התאבדות בדמשק

אזרחים מפונים ממזרח חאלב, סוריה. 22 בדצמבר 2016. רויטרס
פונו אחרוני התושבים. אזרחים מפונים מחאלב באוטובוסים/רויטרס

ההשתלטות מחדש על חאלב, לאחר מאבק של ארבע שנים, מהווה את ההישג הגדול ביותר של בשאר אסד במהלך חמש שנות מלחמת האזרחים. מוקדם יותר אמר הנשיא הסורי כי כיבושה מחדש של העיר הוא ניצחון שלו שותפות רוסיה ואיראן. זאת, נוכח העובדה שחיל האוויר הרוסי ערך מאות מתקפות אוויריות במקום, בעוד המיליציות השיעיות הנתמכות בידי טהראן, ובראשן חיזבאללה, הזרימו אלפי לוחמים לשטח.

בדברים שאמר לאחר פגישה עם משלחת בכירים מאיראן, הוסיף אסד טען כי ההצלחות בשדה הקרב הם "צעד בסיסי בדרך לחיסול הטרור בסוריה כולה, וליצירת התנאים הנכונים לפתרון לסיום המלחמה".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
חאלב לאחר כיבושה על ידי צבא אסד, 18 בדצמבר 2016. רויטרס
אזור שנכבש מחדש בידי הממשל בחאלב/רויטרס

מוקדם יותר הודיע הצלב האדום כי רוב המפונים ממזרח חאלב הגיעו למחנות פליטים, לקרובי משפחה או למקלטים. "המצב ההומניטרי בצפון סוריה קשה מאוד", אמר אחמד א-דביס, עובד הארגון המשתתף בפינוי הפצועים. "האזור כבר מלא באנשים שהגיעו מכל רחבי סוריה".

כחלק מהסכם הפסקת האש התחייבו המורדים לאפשר פינוי של מאות בני אדם מהכפרים השיעיים כפריא ואל-פועה המכותרים בידיהם, ופינוי זה עדין נמשך. המפונים משני הכפרים נלקחים לשטחי הממשל בחאלב.

נשיא סוריה בשאר אסד בריאיון לטלוויזיה דנית, 6 באוקטובר 2016. רויטרס
"בדרך לחיסול הטרור". אסד/רויטרס

היום אמר נשיא רוסיה ולדימיר פוטין כי צבאו הפגין בהצלחה את יכולותיו במהלך פעילותו בסוריה, שם מוצבים גם יחידות מיוחדות ומערכות הגנה אוויריות, לצד מטוסי קרב, מפציצים וספינות קרב. פוטין הוסיף כי "צבא סוריה קיבל תמיכה משמעותית, שבאמצעותה הוא הצליח להוציא לפועל שורת מבצעים מוצלחים נגד החמושים".

שר ההגנה הרוסי, סרגיי שויגו, אמר כי 35 אלף לוחמים חוסלו בסוריה ב-71 אלף גיחות אוויריות שנערכו מאז החל הצבא לתקוף במדינה, בספטמבר של השנה שעברה. "הצבא בחן 162 סוגים שונים של כלי נשק במהלך המערכה בסוריה", כולל מטוסי קרב מדגמי סוחוי מתקדמים ומסוקי קרב מדגם "קמוב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully