וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מנדלבליט נפגש עם נתניהו והודיע לו כי הבדיקה תהפוך לחקירה"

31.12.2016 / 0:31

לפי דיווח ב"אולפן שישי", היועץ המשפטי לממשלה הודיע לראש הממשלה לפני כשבועיים על דבר החקירה, והאחרון ביקש ממנדלבליט לדחות את תחילתה ב-48 שעות לפחות. נתניהו: "נסו להחליף ראש הממשלה בקלפי, כמקובל במדינות דמוקרטיות"

ראש הממשלה בנימין נתניהו עם מזכיר הממשלה אביחי מנדלבליט, 2015. AP
נתניהו ומנדלבליט/AP

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט נועד ב-12 בדצמבר עם ראש הממשלה בנימין נתניהו והודיע לו כי הבדיקה בעניינו עתידה להפוך לחקירה - כך דווח אמש (שישי) ב"אולפן שישי". על פי הדיווח, נתניהו ביקש ממנדלבליט שהמעבר מבדיקה לחקירה יידחה ב-48 שעות לפחות, לטובת טיסתו לאזרבייג'ן.

ביום חמישי האחרון פורסם בחדשות 2 כי ראש הממשלה צפוי להיחקר בשבוע הבא בחשד לקבלת טובות הנאה בשתי פרשות. הפרשה המרכזית, שמכונה "תיק 1000", נבדקת זה שנה ותשעה חודשים, ופרשה נוספת, "תיק 2000", מסתמכת על חומרים חדשים שהגיעו למשטרה בשבועות האחרונים.

מטעמו של ראש הממשלה נמסר: "לא ראינו שמחה כזאת באולפני הטלוויזיה וברוב כלי התקשורת כשהודיעו על חקירתה של יו"ר מרצ, זהבה גלאון, ולא כשיו"ר האופוזיציה, בוז'י הרצוג, נחקר פעמיים השנה לאחר שבעבר שמר על זכות השתיקה בחקירתו בפרשת העמותות של אהוד ברק. לצערנו תאלצו להתאכזב גם הפעם, כפי שהתאכזבתם בפרשות מופרכות קודמות. כרגיל, לא יהיה כלום כי אין כלום. נסו להחליף את ראש הממשלה בקלפי - כמקובל במדינות דמוקרטיות".

להב 433 היחידה הארצית למלחמה בשחיתות ובפשע המאורגן, דצמבר 2014. יותם רונן
משרדי להב 433/יותם רונן

לוואלה! NEWS נודע כי ביחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) כבר תיאמו את מועד החקירה במעון ראש הממשלה בירושלים, אולם ככל הנראה המועד ישונה. כמו כן, החוקרים שעתידים לחקור את נתניהו עורכים בימים האחרונים סימולציות חקירה.

החקירה, שתיערך במעון ראש הממשלה ברחוב בלפור בירושלים, תיעשה בידי מפקד יאח"ה, תת-ניצב כורש ברנור, לצד צוות של שלושה חוקרים ומקליט שיעביר בשידור חי לפיקוד, שבו יישבו חוקרים נוספים והפרקליטים המלווים את התיק. כחלק מהסימולציות, דימה אחד מהחוקרים את ראש הממשלה בעודו לבוש בבגדים אזרחיים, כשמולו, מעבר לשולחן המשרדים במטה להב 433 בלוד, ישב תנ"צ ברנור.

(עדכון ראשון: 20:19)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully