וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ייחקר בימים הקרובים: במשטרה כבר מתרגלים את חקירת נתניהו

29.12.2016 / 12:10

במשרדי היחידה הארצית לחקירות הונאה כבר מכינים שאלות ועורכים סימולציות לקראת הרגע שבו יגיעו החוקרים למעון בבלפור כדי לחקור את ראש הממשלה. את החקירה ינהלו ארבעה שוטרים בכירים, בהם מפקד יאח"ה

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: מתן חדד

(נתניהו בחודש יולי האחרון: "אין כלום, אל תמהרו לתפור חליפות")

חוקרי היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) שעתידים לחקור את ראש הממשלה בנימין נתניהו בגין שתי פרשות בשבוע הבא עורכים בימים האחרונים סימולציות חקירה. החקירה, שתיערך במעון ראש הממשלה ברחוב בלפור בירושלים, תיעשה בידי מפקד יאח"ה, תת-ניצב כורש ברנור, לצד צוות שלושה חוקרים ומקליט שיעביר בשידור חי לפיקוד, שבו יישבו חוקרים נוספים והפרקליטים המלווים את התיק.

אמש אישר היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, לפתוח בחקירה פלילית, בתום סיום הליך הבדיקה. לוואלה! NEWS נודע כי ביאח"ה כבר תיאמו את מועד החקירה במעון ראש הממשלה בירושלים, אולם ככל הנראה המועד ישונה.

כחלק מהסימולציות, דימה אחד מהחוקרים את ראש הממשלה בעודו לבוש בבגדים אזרחיים, כשמולו, מעבר לשולחן המשרדים במטה להב 433 בלוד, ישב תנ"צ ברנור. מטרת הסימולציות שנערכו בימים האחרונים ביאח"ה היא להתכונן לכל תשובה שתתקבל מהנחקר ולכל מהלך בהתנהלותו.

לקריאה נוספת:
באישור היועמ"ש: המשטרה נערכת לחקור את נתניהו בשתי פרשות
נתניהו הגיב בכנסת על הבדיקה בעניינו: "אין כלום ולא היה כלום"
מנדלבליט מאשר: נפתחה בדיקה בעניינו של ראש הממשלה

ראש הממשלה בנימין נתניהו נותן הצהרה לאחר נאומו של מזכיר המדינה של ארה"ב ג'ון קרי, 28 בדצמבר 2016. רויטרס
להתכונן לכל תשובה שלו. נתניהו/רויטרס

צוות החוקרים שיצטרף לברנור בזמן אמת כולל שלושה קצינים בדרגת רב-פקד, המכירים היטב את חומרי החקירה. הקצינים ותיקים בשירות ובעלי הכשרה אקדמית מתחום המשפט וכלכלה. החקירה האמיתית תתנהל במתכונת של מכלול שאלות, ובהן גם תתי-שאלות.

ראש הממשלה המכהן האחרון שנחקר היה אהוד אולמרט, ומי שעמד אז בראש החקירה היה תת-ניצב שלומי אילון, ששימש אז ראש יאח"ה. בחקירה זו נקבע הנוהל הלא כתוב כי ראש ממשלה ונשיא מכהן נחקרים במשרדיהם כשראש יאח"ה הוא הקצין שמקריא את הודעת האזהרה בתחילת החקירה והוא הדמות שתיתן גיבוי לחוקרים בחדר.

הפעם האחרונה שבה נחקר נתניהו כחשוד בעודו מכהן כראש הממשלה היה בפרשת עמדי. אלא שאז נחקר ראש הממשלה על ידי ראש אגף החקירות דאז, ניצב בדימוס סנדו מזור.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כאן תיערך החקירה. מעון ראש הממשלה ברחוב בלפור בירושלים/מערכת וואלה!, צילום מסך

תנ"צ ברנור, מפקד במילואים בגדוד 890 של הצנחנים בעבר, השתתף בלא מעט קרבות בעברו ואף נתקל במחבלים בלבנון. כשהגיע למשטרה הוא נלחם בעוצמה בארגון הפשע של איציק אברג'יל עד שהביא לפירוקו ולהסגרתו לרשויות האמריקניות. ברנור קיבל את הפיקוד על יאח"ה לפני כמה חודשים.

כאמור, במקביל לצוות החוקרים שיהיה בבלפור, בפיקוד המשטרה ישהה צוות נוסף שיורכב מקצינים אחרים בראשותו של תת-ניצב ערן קמין, ראש חטיבת החקירות. קמין, שנתפס כאימת הפוליטיקאים, גדל ביאח"ה והפך לסגנו של תת-ניצב אפרים ברכה המנוח. לאחר מותו שימש כממלא מקום מפקד יאח"ה והוא בקיא מאוד בפרשות נתניהו.

בחדר זה ישבו גם מפקד להב 433, ניצב רוני ריטמן, וראש אגף החקירות, ניצב מני יצחקי, שיקבלו כמעט בזמן אמת מסרים על התקדמות החקירה ויהיו אחראים לעדכן את היועץ המשפטי לממשלה. החוקרים והנחקר צפויים להיפגש עוד כמה פעמים ומרבית ה"דרמות" עשויות להתרחש דווקא במפגש השני והשלישי, אז ייתכן שלכולם כבר יופיעו אגלי זיעה על בגדיהם והטונים יעלו.

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "מטבע הדברים, בשל כך שהבדיקה תלויה ועומדת ולצורך ניהולה, איננו יכולים להתייחס לפרסומים הרבים העולים כל העת בכלי התקשורת השונים. אנו עדים לכך שהפרסומים רוויים בהערכות, ספקולציות ודיס-אינפורמציה. נבהיר לציבור כי כלל הפרסומים הם על דעת המפרסמים ובאחריותם הבלעדית. הציבור יעודכן, בבוא העת, באמצעות הודעה מוסמכת מטעם המשטרה ומשרד המשפטים כמקובל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully