וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו הגיב בכנסת על הבדיקה בעניינו: "אין כלום ולא היה כלום"

18.7.2016 / 18:30

במסגרת הליך שהונהג בעבר בכנסת וחזר במושב האחרון, נתניהו עונה במשך שעה ו-40 דקות לשאלות הח"כים. על הדיווחים על הנפקת דרכון מזויף לבנו אמר: "אין אש ואין עשן, רק אוויר חם". על דברי ראש מכינת עלי: "הקהילה הלהט"בית היא חלק מאיתנו"

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: מתן חדד

ראש הממשלה בנימין נתניהו נשאל היום (שני) במליאת הכנסת על ידי ח"כ יעל כהן פארן (המחנה הציוני) לגבי הדיווחים על הנפקת דרכון מזויף לבנו ועל הקשר של זה לכאורה להדלפת מסמכי פנמה, ונענתה על ידו: "לא דרכון, לא פנמה, לא חשבון ולא כלום". נתניהו אמר: "יש כל כך הרבה שיטפון. עוסקים בזה הרבה שנים ולא מצאו כלום כי לא היה כלום. גם במקרה הזה אין אש ואין עשן, יש אוויר חם. הרבה אוויר חם. אני מבקש מכל השואלים ואפילו מאלה שאולי תקווה בלבם – אל תמהרו לתפור חליפות. עצרו את החייטים. בכלל, זו עצה טובה. אני רוצה לתת לכם אזהרת ספוילר. לא יהיה כלום. כי אין כלום. אין שום דבר".

ראש הממשלה הגיע למליאה על מנת לענות על שאלות שהופנו אליו מצד חברי הכנסת, שאותן לא ראה לפני כן ולכן לא יכול היה להתכונן אליהן. התייצבותו היא חלק מנוהג פרלמנטרי שחל בעבר וחודש במושב הכנסת האחרון, ונועד לצמצם את מספר הצעות האי-אמון שעולות במליאה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת הממשלה, לשכת רה"מ. יולי 2016. רויטרס
לא נחשף לשאלות לפני כן. נתניהו/רויטרס

במהלך המליאה נתניהו התבקש על ידי ח"כ תמר זנדברג (מרצ) להתייחס לדבריו של ראש מכינת עלי הרב יגאל לוינשטיין ולפיהם הומואים הם "סוטים שמטריפים את המדינה". "הדברים לא ראויים ולא מקובלים, ודאי לא עליי ולא על אף אחד. הקהילה הלהט"בית היא חלק מאיתנו", אמר נתניהו. על כך שזנדברג תמהה לגבי אי-הגינוי שלו את הדברים, אמר: "אני לא מכונת תגובות. אני גם לא טוקבקיסט. אני לא עובד לפי הלו"ז שאת מכתיבה".

בהמשך, אמר: "הקהילה הלהטבי"ת הם חלק מאיתנו, אזרחים בני אדם. לא דת, גזע מין, נטייה מינית. אני לא מקבל את האבחנות האלה. אדם הוא אדם באשר הוא אדם ואני באמת מאמין בזה. היו אמירות על אבחנה בין יהודים ליהודים או הדרת נשים. אני מתנגד לזה בתוקף. כל חבריי יודעים זאת. אם אישה יכולה לשבת בתא טייס היא יכולה להיות בכל מקום".

נתניהו נשאל על האפשרות להגביל קדנציות של ראשי ממשלה, ואמר כי לצערו "ביטלו את השיטה של בחירות ישירות". "אם אתה מחזק משילות אפשר להגביל קדנציה", הוסיף.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
הרב יגאל לוינשטיין על הקהילה הגאה: "סוטים, איבדו את הנורמליות של החיים". ספק 500
"דבריו לא מקובלים, בטח לא עליי". הרב לוינשטיין/ספק 500

ח"כ יוסף ג'בארין (הרשימה המשותפת) פנה לראש הממשלה ושאל לגבי התכנית המדינית לפתרון הסכסוך עם הפלסטינים. "הפתרון הרצוי בעינינו הוא מדינה פלסטינית מפורזת שמכירה בישראל כמדינה יהודית", ענה נתניהו. "לא דיברתי על גבולות. אמרתי זאת כבר בנאום בר אילן וחזרתי על זאת כמה פעמים לאחרונה. היוזמה הערבית כפי שהיא מנוסחת לא יכולה להיות תכתיב. היא דיברה על כך שנמסור את הגולן. למי נמסור אותו? לדאעש. אם זה תכתיב אז זה לא אפשרי. אם זה בסיס לפתיחת שיחה? בבקשה, אני מוכן לזה. הסיבה העיקרית שלא מתקדמים היא הדחייה הבסיסית שלה להכרה במישראל כמדינה יהודית".

"יש כאן ניסיון לעקוף את חוק מימון הבחירות. מה שקרה ב-V15 הוא שאמרו שלא נותנים למפלגה, אלא נגד מפלגה"

נתניהו התייחס גם לדוח מחלקת המדינה על תרומות לא חוקיות לכאורה שניתנו לעמותת "קול אחד" שמימנה את עמותת V15 במהלך קמפיין הבחירות. "יש כאן ניסיון לעקוף את חוק מימון הבחירות. מה שקרה ב-V15 הוא שאמרו שלא נותנים למפלגה, אלא נגד מפלגה", אמר. בשלב זה, קראו ח"כים מהאופוזיציה: "ומה עם 'ישראל היום'?". נתניהו המשיך: "הם בנו תיקי בוחרים באמצעות תורמות והביאו את זה באמצעות ממשלות, שזה בכלל אבסורד. אנחנו, הליכוד, התלוננו ולא קיבלנו סעד מבית המשפט. לכן, חברנו יואב קיש הביא הצעת חוק שתפסיק את הדבר הזה - מימון שעוקף חוקי מימון מפלגות".

ראש הממשלה התייחס גם לשאלתו של ח"כ אלעזר שטרן (יש עתיד) על סוגיית הגיור בישראל. "הרבנות היא לא שלי, היא נקבעה בהסדרי מדינת ישראל מהקמתה ועד היום. כשבאתי לתפקיד בפעם הראשונה, היו עתירות לבג"ץ בנושא, ומצאתי שהדרך הנכונה היא להגיע להסכמה", אמר. "הייתי רוצה לפתור את שאלת הגיור בדרך של הסכמה, ועד הרגע הזה אני לא יכול להגיד שהצלחתי".

בנוגע לסטטוס קוו בהר הבית, אמר נתניהו לח"כ שולי מועלם-רפאלי (הבית היהודי), כי "אנחנו במצב עולמי של מלחמות דת וניסיון להתסיס בכלל, ונגד מדינת ישראל בפרט. מוקד ההתססה היה ונשאר הר הבית". הוא הוסיף: "מספרים שם סיפורים שאנחנו הולכים לשבור את הסטטוס קוו. קבעתי מדיניות, אני דבק בה ואני חושב שהיא נכונה".

הפרות סדר בהר הבית, העיר העתיקה, ירושלים. יוני 2016. AP
"מוקד ההתססה היה ונשאר הר הבית". הפרות סדר במתחם, יוני 2016/AP

במושב הקודם הסכימו הקואליציה והאופוזיציה, בהובלת הח"כים מרב מיכאלי (המחנה הציוני) וצחי הנגבי (הליכוד), כי הצעות האי-אמון בממשלה יוגשו רק אחת לחודש, או שלחילופין תתקיים פעם בחודש שעת שאלות שבה שרי הממשלה יחויבו לענות לשאלות חברי הכנסת במליאה, כשהם לא מקבלים אותן מראש ולא יכולים להכין תשובות. עד כה, השתתפו השרים נפתלי בנט, איילת שקד ומשה כחלון בשעת השאלות.

במקרה של נתניהו, שעת השאלות אורכת שעה ו-40 דקות, שכן לפי התקנון, כל תיק נוסף בו מחזיק המשיב מקנה לשואלים עשר דקות נוספות. בנוסף לשעה שעליו להעניק כראש ממשלה, נתניהו מחזיק בתיקי החוץ, הכלכלה, התקשורת ושיתוף הפעולה האזורי. מסגרת הזמן לכל שאלה היא שתי דקות, ולכל תשובה לא יותר משלוש דקות. לחברי האופוזיציה יש יתרון במספר השאלות – לפחות שלושה רבעים מהשואלים יהיו מהאופוזיציה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully