וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באישור היועמ"ש: המשטרה נערכת לחקור את נתניהו בשתי פרשות

29.12.2016 / 0:15

חוקרי המשטרה כבר קבעו מועד לחקירה במעון ראש הממשלה בירושלים, אולם ככל הנראה הוא ישונה. הפרשות החדשות הובאו לעיונו של היועץ המשפטי לממשלה מנדלבליט, שאישר לבצע את החקירה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
החקירה נוגעת לשתי פרשות. נתניהו/מערכת וואלה!, צילום מסך

חוקרי היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) מתכוננים ונערכים לפתוח בחקירת ראש הממשלה בנימין נתניהו בגין שתי פרשות כבר השבוע. זאת, לאחר שהיועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, אישר לפתוח בחקירה. לוואלה! NEWS נודע כי ביאח"ה כבר תיאמו את מועד החקירה במעון ראש הממשלה בירושלים, אולם ככל הנראה המועד ישונה.

חוקרי להב 433 ערכו בדיקה בעניינו של נתניהו, וממנה התפתחו שני אפיקים המצריכים לפי המשטרה חקירה פלילית. המידע הועבר למנדלבליט, ובעקבות כך הוא הורה לתשאל את נתניהו על שני הנושאים.

בחדשות 10 פורסם אמש (רביעי) כי היועמ"ש הכריע בדבר הפיכת הבדיקה בעניין ראש הממשלה לחקירה פלילית, אך טרם הוגשה התייחסות רשמית בנושא. עוד דווח כי מנלדבליט מתכוון לפרסם מסמך המנמק מדוע נמשך הליך הבדיקה זמן כה רב.

עוד בוואלה! NEWS:
נתניהו: "הטרור משתולל באזור - אבל קרי תוקף את ישראל"
גשום וקר מהרגיל; החרמון המושלג ייפתח מחר לגולשים | תחזית
"לא מאמין למה שרואות עיניי": המחלצים ביקרו את בסמה בת השלוש

היועמ"ש אביחי מנדלבליט, וועדת החוקה חוק ומשפט. הכנסת 18 ביולי 2016. נועם מושקוביץ
אישר לפתוח בחקירה. מנדלבליט/נועם מושקוביץ

המשטרה ומשרד המשפטים התייחסו לפרסומים והבהירו כי לא יוכלו להתייחס אליהם, "וזאת מטעמים ברורים, כאשר הבדיקה תלויה ועומדת, ואין בכך לאשר או להכחיש דבר ממה שנטען בפרסומים".

"יודגש, כי משטרת ישראל פועלת בתיאום הדוק עם היועץ המשפטי לממשלה והפרקליטות, ובבוא העת הציבור יעודכן באמצעות הודעה מוסמכת לגבי מהלכי הבדיקה".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
להב 433 היחידה הארצית למלחמה בשחיתות ובפשע המאורגן, דצמבר 2014. יותם רונן
ערכו את הבדיקה בעניינו של נתניהו. להב 433/יותם רונן

ביולי האחרון הורה מנדלבליט לקיים בדיקה בעניינו של נתניהו. בהודעת היועמ"ש נכתב אז כי "בעקבות מידע שהתקבל בעניינים הנוגעים בין היתר לראש הממשלה, ושהוצג בפני היועמ"ש על ידי אגף החקירות והמודיעין של המשטרה, קיים היועץ מספר דיונים בהשתתפות פרקליט המדינה, גורמים בכירים נוספים במשרד המשפטים ואגף החקירות והמודיעין במשטרה. בסיומם החליט היועמ"ש להורות על קיום בדיקה בנושא". כמו כן, הודגש אז כי "מדובר בבדיקה ולא נפתחה חקירה פלילית בעניינו של ראש הממשלה".

שבוע אחרי הודעתו, אמר מנדלבליט כי "כשיש חומר מודיעיני שמגיע, אני נחשף אליו בדרך כלל על ידי המשטרה, ואם עולה חשד סביר לביצוע עבירה זה מחייב אותי לעבור לחקירה". מנדלבליט, שהעביר סקירה בוועדת חוק חוקה ומשפט של הכנסת, הוסיף כי "אם הדברים לא מקימים שום חשד - אז זה נגנז או יוחזק בצד וימתין לעיבוי המידע. במצב יותר מורכב - כשהמידע אינו מראה חשד סביר לביצוע עבירה, אבל אני לא יכול לעזוב את זה, אז אני חייב לעשות פעולות אקטיביות של הגוף החוקר".

הוא התייחס אז לאפשרות של מעבר מבדיקה לחקירה, ואמר: "אנו צריכים להיות מאוד זהירים. יש לכך השלכות כבדות משקל כשמדובר בשר או בראש הממשלה. בעיניי, חשד סביר הוא המבחן". מנדלבליט ציין כי "כל מי שמצפה שמישהו יוזמן בחקירה כזו או אחרת לפי לוח זמנים כלשהו זה לא יקרה. מה שיקרה זה שאני אעבוד הכי מקצועי והכי נכון. יחד עם זאת, אני מנסה לעבוד הכי מהר בתיקים הכי רגישים שמגיעים אליי - במקרים של שרים וחברי כנסת".

באוקטובר, המיליארדר היהודי-אמריקני רון לאודר זומן למסור עדות במסגרת הבדיקה בעניינו של נתניהו. לאודר, שהגיע להלווייתו של הנשיא וראש הממשלה המנוח שמעון פרס, נקרא למשרדי יחידת להב 433, שם מסר עדות קצרה ביותר והוא לא נחקר באזהרה. על פי ערוץ 2, שם דווח לראשונה על הנושא, סירב לאודר למסור עדות מפורטת בשל העיתוי של הגעתו להלוויה. הוא ביקש לקבוע מועד אחר, בין אם צוות חוקרים יגיע אלי לניו יורק או שהוא יגיע למשרדי היחידה בביקורו הבא בישראל.

(עדכון ראשון: 22:54)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully