שמעון פרס, נשיא המדינה התשיעי. משכן הנשיא אפריל 2014/ראובן קסטרו

מהאינתיפאדה ועד הפרידה מפרס: הסיפורים הגדולים של תשע"ו

פיגועי דקירה, פרשת אלאור אזריה, מירי רגב נגד עולם התרבות, מותם של מוטי קירשנבאום, יצחק נבון ובנימין בן אליעזר, שתי מדליות ובר רפאלי אחת: חזרה לסיפורים החשובים של השנה בוואלה! NEWS

תשרי

13.9 - רצח אלכסנדר לבלוביץ', תחילת "אינתיפדת הבודדים"

רצח אלכסנדר לבלוביץ' בפיגוע האבנים בערב ראש השנה היווה את יריית הפתיחה של גל הטרור שליווה את השנה החולפת. כמה ימים לאחר התקרית, נרצחו איתם ונעמה הנקין בפיגוע ירי סמוך לאיתמר. יומיים לאחר מכן, נרצחו אהרן בנט ונחמיה לביא בפיגוע דקירה בעיר העתיקה. במהלך גל הטרור נהרגו 40 בני אדם ו-458 נפצעו.

24.9 - בר רפאלי מתחתנת

כתבי הרכילות עבדו לילות כימים, הצלמים ניסו למצוא כל זווית צילום אפשרית, מהדורות החדשות דיווחו וגם ברחבי העולם התעניינו. דוגמנית העל הישראלית התחתנה עם עדי עזרא בבית מלון בכרמל וחגגה עם כמה מאות קרובים ואורחים.

25.9 - מוטי קירשנבאום הלך לעולמו בגיל 76

עולם התרבות הישראלי איבד את אחד מגדוליו. העיתונאי, מנחה הטלוויזיה והרדיו וחתן פרס ישראל הלך לעולמו אחרי התקף לב קשה. קירשנבאום נמנה עם מקימי הערוץ הראשון, ערך את "מבט" והפיק את תוכנית הסאטירה הראשונה בישראל "ניקוי ראש". בעשרות שנות יצירה הפיק, יצר וכתב, וגם את מותו מצא במהלך עבודה על פינת רדיו. ב-13 השנים האחרונות לחייו הנחה את תוכנית האקטואליה "לונדון את קירשנבאום" בערוץ 10, לצד עמיתו ירון לונדון.

1.10 - קניה ווסט מופיע בישראל

עשרות אלפים התייצבו באצטדיון רמת גן לכבוד הופעה של אחד מהאמנים הבולטים בסצנת ההיפ-הופ העולמית. "הייתם הקהל הכי טוב השנה", אמר למעריצים הנלהבים.

נועם מושקוביץ

חשוון

15.10 - השקת אייפון S6 בישראל

למרות המצב הביטחוני הקשה, מאות ישראלים הגיעו בחצות לחנות iDigital בקניון רמת אביב לרכישה המוקדמת של מכשירי האייפון החדשים. רבים מהקונים החלו לעמוד בתור כבר משעות הצהרים. הצבע המועדף על הרוכשים הראשונים, אגב, היה כצפוי האייפון הוורוד.

18.10 - פיגוע רצחני בבאר שבע, לינץ' באזרח ארתיראי

במהלך פיגוע בבאר שבע, שבו נרצח סמ"ר עמרי לוי, אדם פצוע הנחשד כמחבל נורה ולאחר מכן הוכה נמרצות. בתום האירוע נקבע מותו של הפטום זרהום, אריתראי בן 29. נגד חלק מהחשודים בהכאתו הוגשו כתבי אישום.

2.11 - מירי רגב וסערת גלגלצ

שרת התרבות נפגשה עם מפקד גלי צה"ל, ירון דקל, כדי לדון בשורה של אפשרויות לשינוי אופי התחנה. בין ההצעות שנבחנו: פיצול והקמת תחנה נוספת – גלגלצ עברית, העדפה משמעותית של מוזיקה עברית על פני מוזיקה לועזית ושינוי הרכב ועדת הפלייליסט. המהלך זכה לביקורת רבה, בין היתר של שר הביטחון שהטיל וטו על התערבותה של רגב בתחנה הצבאית.

7.11 - הנשיא לשעבר יצחק נבון הלך לעולמו בגיל 94

נבון, ששימש ראש לשכתם של דוד בן גוריון ומשה שרת, מת בשיבה טובה. הוא כיהן כנשיא החמישי בין השנים 1983-1978 והיה שר החינוך שהנהיג את חובת הוראת השפה הערבית. בנוסף לכך, עסק בכתיבת ספרים ומחזות, כשהמפורסם שבהם הוא "בוסתן ספרדי".

צלמים זמניים מורשים

כסלו

20.11 - יונתן פולארד משוחרר מהכלא

יהודי אזרח ארצות הברית שהורשע בריגול למען ישראל ונידון למאסר עולם, משוחרר מהכלא לאחר 30 שנים ובתום מאבק ציבורי למען שחרורו. פולארד שוחרר בתנאים מגבילים ונאסר עליו לצאת מתחומי העיר ניו יורק בחמש השנים שלאחר שחרורו.

3.12 - רוני אלשיך ממונה למפכ"ל המשטרה

בתום הליך מינוי ארוך ולאחר הסרת מועמדותו של גל הירש, קיבל רוני אלשיך דרגת רב-ניצב ונכנס לתפקיד המפכ"ל של משטרת ישראל. אלשיך יזם כמה מהלכים לשפר את תדמית המשטרה, אך זכה לביקורת בעקבות החלטתו שלא לחקור תלונות אנונימיות של שוטרות ואמירתו כי "מטבע הדברים שוטרים חושדים יותר באתיופים".

4.12 - יוסי שריד הלך לעולמו בגיל 75

שריד נפטר בביתו עקב מחלת לב. במשך שנים ארוכות שימש דמות ציבורית, ונחשב לאחד מאנשי השמאל הבולטים בישראל, היה איש מפלגת העבודה והנהיג את מרצ. היה חבר בכנסות 16-8, ובממשלות ה-25, 26 ו-28. כיהן כשר החינוך והשר לאיכות הסביבה ובנוסף שימש כעיתונאי, פובליציסט, סופר ומשורר.

9.12 - מכבי תל אביב מסיימת את דרכה בליגת האלופות

הצהובים הפסידו לדינמו קייב 1:0 במשחק האחרון שלהם בשלב הבתים. הקבוצה של ערן זהבי רשמה הישג מרשים בעצם ההעפלה למפעל, אבל הפסידה בכל ששת המשחקים שלה וסיימה את הבית המוקדם עם הפרש שערים 16:1.

17.12 - מכבי תל אביב מודחת מהיורוליג

אחד מרגעי השפל הגדולים באחת העונות הגרועות בהיסטוריה של מכבי תל אביב בכדורסל. הצהובים הפסידו לדרושפאקה הטורקית - תוך תצוגה מבישה בדקות האחרונות של המשחק - וסיימו את דרכם ביורוליג כבר אחרי שלב הבתים. אלופת אירופה נשרה בבושת פנים למפעל היורוקאפ הנלעג, ספגה נזק כלכלי משמעותי (קרוב לשני מיליון דולר) ובהמשך תחווה מפח נפש גם במסגרת מאבק האליפות בישראל.

צילום: מור שאולי, לע"מ; עריכה: טל רזניק

טבת

20.12 - יונית לוי ילדה את בתה השנייה

למגישת החדשות ובעלה, איש הטלוויזיה עידו רוזנבלום, נולדה בת - אחות ליהונתן. השניים קראו לבתם אנני.

29.12 - אהוד אולמרט מזוכה מאישום שוחד

לאחר הליך משפטי שנמשך כמה שנים, בית המשפט העליון זיכה את אולמרט מאישום השוחד המרכזי בתיק הולילנד. עונשו קוצר משש שנים לשנה וחצי בלבד של מאסר בפועל. בראשית חודש פברואר התחיל אולמרט לרצות את מאסרו, הוא היה צפוי להשתחרר בתחילת 2017, אולם בספטמבר נוספו שמונה חודשים לעונשו.

1.1 - הפיגוע בדיזנגוף והמצוד אחר המחבל

שנת 2016 נפתחה בפיגוע בפאב "הסימטא" בתל אביב. בפיגוע נרצחו שניים ונפצעו שבעה. בעת מנוסתו, רצח המחבל, נשאת מלחם, אדם נוסף. בתום מצוד של שבוע, אותר המחבל במבנה נטוש בערערה וחוסל לאחר שפתח בירי לעבר השוטרים.

5.1 - פרסום ההתרסקות במסוק בו היה נוחי דנקנר

איש העסקים הישראלי היה מעורב בתאונה מסתורית בדרום אמריקה, אך יצא ללא פגע. דבר ההתרסקות פורסם בישראל בתחילת ינואר, אבל הפרטים נותרו עלומים. דנקנר סירב למסור פרטים על התאונה אך ככל הנראה מדובר בטיסת עסקים לצורך חיפושי זהב.

ניב אהרונסון

שבט

12.1 - הצוללת אח"י רהב מגיעה לישראל

הצוללת שיוצרה בגרמניה ונחשבת לאחת המשוכללות ביותר בעולם, הגיעה ארצה. טקס קבלתה התקיים במעמד ראש הממשלה והנשיא. ראש הממשלה בנימין נתניהו: "ישראל מסוגלת לפגוע בעוצמה רבה בכל מי שמנסה לפגוע בה".

13.1 - סערת רמי לוי

מנהל לשעבר ברמי לוי תקשורת, פרסם פוסט חריף בפייסבוק ובו טען: הושתקו הטרדות מיניות, עבדנו על לקוחות. לוי מיהר להגיב: "הוא בחובות ומנסה לסחוט אותנו".

22.1 - דיוויד בלאט פוטר מאימון קליבלנד קאבלירס

המאמן הישראלי שהוליך את הקאבלירס עד גמר ה-NBA כמה חודשים לפני כן, סיים שנה וחצי בתפקיד עם מאזן כולל של 40:83. בלאט ספג ביקורות לאורך כל דרכו הקצרה בקבוצה מאוהיו והוחלף על ידי טיירון לו. בסיום אותה עונה, קליבלנד תזכה באליפות הראשונה בתולדותיה.

3.2 - חשיפת פרשת משה איבגי

בתחילת חודש פברואר נחשפו באתר וואלה! NEWS עדויות של שש נשים לפיהן הוטרדו מינית על ידי השחקן משה איבגי. רובן עבדו עמו בתיאטרון, בטלוויזיה ובקולנוע. חשיפת הפרשה מעוררת סערה בעולם התרבות. בהמשך נפתחת חקירה פלילית נגד איבגי שבסיומה המליצה המשטרה על הגשת כתב אישום נגדו.

6.2 - הזמר גבי שושן שם קץ לחייו בגיל 66

שושן, שכיכב גם בסרטים וסדרות בשנות ה-70 וה-80, זכה להצלחה עם להיטים כמו "שש עשרה מלאו לנער" ו"להשתטות לפעמים". הוא נחשב לאחד מחלוצי הרוק של המוזיקה הישראלית. בשנים האחרונות סבל שושן מדיכאון.

ראובן קסטרו

אדר א' ואדר ב'

15.2 - התפוצצות פרשת ענבל אור

פברואר 2016 סימן את הסוף לעסקיה של מי שנחשבת לאחת מיזמיות הנדל"ן הגדולות בארץ, כשענבל אור נחקרה ברשות המסים בחשד להעלמות מס. מאוחר יותר הובילה החקירה לשורה של צעדים נוספים, בהם הקפאת נכסיה האישיים של אור וצו לפירוק כל החברות שבבעלותה.

17.2 - כדורסלן הפועל תל אביב חושף את הטרגדיה

מדור "הפודיום" בוואלה! ספורט הביא את סיפורם קורע הלב של טוהר חיימוביץ' ואשתו, שבנם נולד עם מחלה נדירה ומת בגיל שנה וחצי.

6.3 - תקיעת דגל ישראל בישבן

האמן הישראלי אריאל ברונז, שהוזמן להופיע בוועידת הארץ לתרבות, התקבל בקריאות "בוז" והשליך תפוזים על הצופים. לאחר שהתבקש לרדת מהבמה, תחב את דגל ישראל לישבנו. שרת התרבות מירי רגב מיהרה להגיב: "לתחוב את דגל ישראל לישבן זו לא אמנות, זה ביזוי הדגל בשמו ולמענו נהרגים חיילים ואזרחים במדינת ישראל".

14.3 - השקת סמסונג גלקסי S7 בישראל

עם תג מחיר נמוך מהצפוי, וביקורות משבחות מכל העולם, שני דגמי הדגל החדשים של סמסונג - הגלקסי S7 והגלקסי S7 אדג' הושקו בישראל.

24.3 - תקרית אלאור אזריה

בבוקר חג פורים, שני מחבלים פלסטינים תושבי חברון דקרו חייל צה"ל, נורו ונוטרלו. אחד המחבלים נורה שוב בראשו כעבור כמה דקות, בעודו שוכב על הקרקע, על ידי חייל צה"ל, סמל אלאור אזריה. תיעוד התקרית הגיע לכלי התקשורת ועורר סערה עולמית. אזריה נעצר והוגש נגדו כתב אישום באשמת הריגה והתנהגות שאינה הולמת.

31.3 - חקירה נגד יצחק הרצוג

בסוף חודש מרץ היועץ המשפטי לממשלה הורה על פתיחה בחקירה פלילית נגד שר הפנים אריה דרעי. כמה ימים לאחר מכן, היועץ המשפטי לממשלה נורה על פתיחה בחקירה נגד יו"ר האופוזיציה, יצחק הרצוג. לאחר בחינה, המשטרה המליצה לסגור את התיק בעניין הרצוג. בעניין החשדות נגד דרעי טרם התקבלה החלטה.

5.4 - עוד משבר בערוץ 10

למרות המעבר לרישיון, מסתבר שערוץ 10 נערך לקיצוץ משמעותי. הנהלת הערוץ החלה להיערך לקיצוץ שיכלול גם פיטורי עובדים, קיצוץ שכר וייתכן שגם ביטול הפקות.

ניב אהרונסון

ניסן

19.4 - השחקנית רונית אלקבץ הלכה לעולמה בגיל 51

אלקבץ, מהיוצרות החשובות בקולנוע הישראלי בעשורים האחרונים, מתה ממחלת הסרטן. היא זכתה בשלושה פרסי אופיר וזכתה להצלחה גדולה גם בצרפת. ב-2015 נבחרה לחבר השופטים של "השבוע הבינלאומי" בפסטיבל קאן.

22.4 - ברק אובמה עורך סדר פסח בבית הלבן

אובמה הוא הנשיא הראשון בתולדות ארצות הברית שהכניס את ליל הסדר לתוך הבית הלבן, והשנה עשה זאת בפעם האחרונה בתפקידו. נשיאים קודמים אמנם הקפידו לשלוח ברכה לקהילות היהודיות, ובתקופות של בחירות גם הצטלמו טועמים מצה עם חרוסת, אבל אף אחד מ-43 האישים שכיהנו בתפקיד לפני אובמה, לא חגג ליל סדר בתוך הבית הנשיאותי.

1.5 - אמו של דודו אהרון מגיבה לאירוסים של בנה

ציפורה אהרון התראיינה בתוכנית הרדיו של "שי ודרור", שם הביעה את מורת רוחה מהאירוסים הטריים של בנה הזמר לשיר רוזנבלום: "אני מוכרת אותה כמו שאני זורקת נעליים לפח הזבל", אמרה על הכלה לעתיד.

1.5 - סערת חבר הפרלמנט הבריטי קן ליווינגסטון

חבר הפרלמנט ממפלגת הלייבור הבריטית וראש עיריית לונדון לשעבר, עורר זעם רב כשאמר כי "היטלר תמך בציונות". גם לאחר שהושעה ממפלגתו בשל כך הוא סירב לחזור בו מטענתו, שלפיה "כשהיטלר ניצח בבחירות ב-1932 המדיניות שלו הייתה שצריך להעביר את היהודים לישראל. הוא תמך בציונות לפני שהשתגע והרג שישה מיליון יהודים".

ברני ארדוב

אייר

16.5 - קובי פרץ נידון לשנתיים מאסר

הזמר נידון לשנתיים מאסר בגין העלמת הכנסות בשווי 5 מיליון ש"ח ודיווחים כוזבים לרשויות המס. חברו איים על השופטת בתום הדיון: "את תשלמי על זה".

21.5 - הפועל באר שבע אלופת המדינה

אחרי 40 שנה קשות, האליפות חזרה לבירת הנגב. באר שבע ניצחה את בני סכנין 1:3 במחזור הסיום של העונה וחגגה אל תוך הלילה. הסגנית מכבי תל אביב, נפרדה מהאליפות וסיימה עונה ללא תואר.

25.5 - חגיגות הגביע של מכבי חיפה

הירוקים זכו בגביע בפעם הראשונה אחרי 18 שנה, אבל החגיגות הרשמיות הפכו לפארסה. יוסי בניון שהודיע הוא עוזב, התקבל בשריקות בוז של הקהל ולא עלה לבמה, הנאום של הנשיא יעקב שחר הופסק והקבוצה עזבה את המקום.

25-30.5 - אביגדור ליברמן שר הביטחון

בעיצומו של משא ומתן עם המחנה הציוני להרחבת הממשלה, ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר מפלגת ישראל ביתנו הודיעו על הצטרפותה של ישראל ביתנו לממשלה. ליברמן מונה לתפקיד שר הביטחון. שר הביטחון המכהן בוגי יעלון הודיע על פרישה (זמנית ככל הנראה) מהחיים הפוליטים. המשא ומתן עם המחנה הציוני נעצר ויו"ר המפלגה הרצוג זכה לביקורת על נכונותו "להתקפל" תמורת כניסה לממשלה.

2.6 - פרויקט הגאווה של וואלה! סלבס

כמדי שנה, וואלה! סלבס השיקה את פרויקט הגאווה המיוחד והצבעוני שלה. הפעם, היא פנתה לתשע נשים חזקות וביקשה מכל אחת מהן להיכנס לנעליה של האישה החזקה שלה.

רויטרס

סיון

7.6 - פרשת רמי סדן

דברים שאמר יו"ר ערוץ 10, רמי סדן, בישיבת דירקטוריון בערוץ דלפו וגרמו לסערה. מנ"כל חדשות 10, גולן יוכפז, צייץ בטוויטר: "אחרי סערה שנמשכת שעות, ראוי שהדברים יאמרו באופן ברור. רמי סדן אמר לחברי דירקטוריון החדשות ולי: 'אני שונא את ש"ס ודרעי כמותכם באליטה'. עוד הוסיף: 'צריך להגיע לפרחיה בשדרות'. דבריו הופסקו. כל תאור אחר - חוטא לאמת".

8.6 - פיגוע במתחם שרונה בתל אביב

שני מחבלים לבושים בחליפות פתחו באש ופגעו במבקרים רבים במתחם במרכז תל אביב. במהלך האירוע נרצחו ארבעה בני אדם. שני המחבלים נתפסו בתום מרדף.


9.6 - מכבי ראשון לציון אלופת המדינה בכדורסל

סנסציה בספורט הישראלי, הקבוצה מעיר היין ניצחה את הפועל ירושלים 77:83 בגמר וזכתה בתואר הראשון בתולדותיה. מכבי תל אביב וירושלים העשירות והיומרניות, נשארו מאחור.

ראובן קסטרו

תמוז

7.7 - המלצות ועדת ביטון

הוועדה להעצמת הזהות המזרחית במערכת החינוך המליצה להעביר לתלמידים תכנים על יהדות ספרד, ובהם יצירות של מזרחים. כמו כן, המליצה כי מחצית מחברי המועצה להשכלה גבוהה יהיו מזרחים ושליש מהתואר למדעי הרוח יעסוק ביהדות המזרח.

9.7 - גידי אורשר מושעה מגל"צ

מבקר הקולנוע של גלי צה"ל פרסם פוסט בפייסבוק שבו בין היתר יצא נגד "היללנים המקצועיים מן המזרח". הפוסט עורר סערה וגינויים מקיר לקיר, ואורשר הושעה מהתחנה הצבאית.

10.7 - טור ראשון של ערן זהבי מסין

אחרי מעבר המיליונים של כוכב מכבי תל אביב לגוואנגז'ו R&F, הוא לא חיכה יותר מדי זמן והתחיל לפרוע שטרות. שערים, בישולים, מעמד של כוכב וכל זה בפרק זמן של כמה שבועות. אחרי שהגיע לסין, זהבי התחיל לכתוב טור שבועי פופולרי לוואלה! ספורט.

18.7 - דחיית התאגיד החדש

סגירת רשות השידור נדחתה לתחילת 2018. ראש הממשלה: "רוצים לראות יכולת מלאה של שידור טלוויזיה לצד שידורי רדיו, וכרגע זה לא מתכנס". יו"ר ההסתדרות ומנכ"ל משרד התקשורת: "התאגיד החדש עדיין לא ערוך לתחילת השידורים".

28.7 - משבר האמון של יוניליוור

אחרי תלונות קמעונאים וצרכנים על מחסור במוצרי "קורנפלקס אלופים" ו"דליפקאן" התברר כי חברת יוניליוור-תלמה הורתה על השמדת האריזות בעקבות זיהום מבלי ליידע את הציבור. ימים לאחר מכן, החברה התנצלה: "נפיק לקחים".

1.8 - אמארה סטודמאייר בהפועל ירושלים

הפורוורד האמריקני הודיע על פרישה מה-NBA ובתוך כמה ימים כבר הפך לשחקנה החדש של הקבוצה מהבירה. עם ממוצעי קריירה של 18.8 נקודות ו-7.5 ריבאונדים למשחק ב-NBA, שש הופעות באולסטאר ו-14 שנה בליגה הטובה בעולם, סטודמאייר הוא אחד הספורטאים הגדולים שהגיעו לשחק בישראל.

4.8 - משה קצב שוב נדחה

ועדת השחרורים דחתה בפעם השניה את בקשתו של משה קצב לשחרור מוקדם. הנשיא לשעבר יוכל להגיש בקשה נוספת בתום חצי שנה, לאחר שיתחיל הליך שיקום בין כתלי בית הסוהר.

צילום וידאו: ניב אהרונסון, עריכת וידאו: בן אילן

אב

9-12.8: ירדן ג'רבי ואורי ששון זוכים במדליות אולימפיות

נבחרת הג'ודו שוב כיכבה במשחקים האולימפיים. ג'רבי וששון זכו במדליות ארד בריו דה ז'ניירו והפכו לגיבורים הספורטיביים של השנה. לישראל תשע מדליות אולימפיות בכל הזמנים, חמש מהן הגיעו על מזרן הג'ודו.

11.8 - הסלמונלה מתפרצת

בתוך כמה שבועות נמצאו מקרים של סלמונלה בפסי יצור של קורנפלקס תלמה ובסלטי שמיר. מה גורם להופעת החיידק דווקא שם וכמה הוא מסוכן?

11.8 - הראשונה של בר רפאלי

בשעה טובה, לאחר ציפייה ארוכה, הטופ-מודל הישראלית ובעלה עדי עזרא הפכו להורים עם לידת בתם ליב. משקל הקטנה לאחר הלידה: 3.180 ק"ג.

15.8 - תביעה ייצוגית נגד מפיקי הופעתה של סיה בישראל

ההופעה של הזמרת בפארק הירקון לוותה בטענות קשות מצד הצופים. הטענות ברשתות החברתיות בעקבות הופעתה של סיה בפארק הירקון הובילו להגשת בקשה לתביעה ייצוגית.

22.8 - פריצת דרך במאבק במלנומה

חוקרים ישראלים היו חלק ממחקר שהצליח להתחקות אחר המנגנון האחראי להתפשטותן של גרורות סרטן עור מסוג מלנומה בגוף ומציע דרכים למנוע את התפשטותו.

28.8 - השר לשעבר בנימין בן אליעזר הלך לעולמו בגיל 80

"פואד" שהיה חבר בתשע כנסות ובשבע ממשלות, הלך לעולמו אחרי מאבק ארוך בבעיות רפואיות. בין שלל התפקידים שמילא: סגן ראש הממשלה, שר הביטחון, שר התעשייה המסחר והתעסוקה, שר התשתיות הלאומיות, שר הבינוי והשיכון, שר התקשורת. הוא פרש מהצבא בדרגת תת-אלוף והשתתף במבצעים רבים ובמלחמות ששת הימים ויום כיפור.

7.9 - השקת אייפון 7

למרות דלות החידושים, אפל הצליחה לעצב מחדש את המכשיר והכריזה כי לאייפון 7 "המצלמה הטובה בשוק והמעבד המהיר ביותר בסמארטפון". המכשיר החדש עמיד למים ומוצע בצבעים חדשים. בנוסף לכך, חשפה החברה שני שעונים חכמים חדשים

זירת קריסת החניון, רמת החייל, תל אביב. ספטמבר 2016/ניב אהרונסון

אלול

5.9 - קריסת החניון ברמת החייל

במהלך עבודות בניה, קורס חניון סמוך לבית החולים אסותא ברמת החייל שבתל אביב. בתום ימים ארוכים של חיפושים ומאמצי חילוץ נרחבים, אותרו חמש גופות בין ההריסות.

12.9 - קווין ואדם למברט מופיעים בישראל

עשרות אלפי מעריצים נלהבים הגיעו לחגוג עם ההרכב האגדי - מינוס פרדי מרקיורי כמובן - בפארק הירקון.

16.9 - מופע איחוד של להקת תמוז

הלהקה המיתולוגית שהתפרקה ב-1976, התאחדה להופעה בראשון לציון. תמוז התאחדה לכמה הופעות ב-40 השנה האחרונות.

22.9 - ביזיון בטקס פרסי אופיר

שרת התרבות מירי רגב יצאה במחאה מהאולם שבו נערך טקס פרסי אופיר, לאחר שבמהלכו הושמע קטע משיר המבוסס של שירו של מחמוד דרוויש. כשעלתה לנאום, בחרו חלק מהצופים באולם לצאת במחאה והשחקן רועי אסף אף התפרץ לבמה והורחק. בסיום הטקס בחרו השחקנים הערבים שכיכבו בסרט "סופת חול" שלא לעלות לבמה לקבלת פרס הסרט הטוב ביותר.

25.9 - מכבי תל אביב מנצחת 0:5 בדרבי

הצהובים הביסו את הפועל תל אביב בתוצאה הגבוהה ביותר בתולדות הדרבי התל אביבי, השוואת השיא מ-1970. בעקבות התבוסה של האדומים, התערער מעמדו של המנהל הספורטיבי אלי גוטמן.

28.9 - שמונה חודשי מאסר נוספים נגזרים על אהוד אולמרט

בית המשפט דחה הן את ערעוריו של ראש הממשלה לשעבר והן את ערעורי המדינה. לפיכך, בוטל עיכוב הביצוע על שמונת החודשים שנגזרו עליו בתיק טלנסקי והם התווספו לעונשו.

28.9 - שמעון פרס הלך לעולמו בגיל 93

הנשיא התשיעי של מדינת ישראל, שמעון פרס, אושפז בבית החולים תל השומר לאחר שעבר אירוע מוחי. בתום מאבק שארך כשבועיים, חלה הידרדרות במצבו והוא הלך לעולמו. להלוויתו בירושלים הגיעו מנהיגים בולטים מכל העולם, ראשי ממשלות ונשיאים בעבר ובהווה.

ראובן קסטרו
  • עוד באותו נושא:
  • סיכום שנה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully