וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הולך לכלא: הזמר קובי פרץ שהעלים מס נידון לשנתיים מאסר

16.5.2016 / 14:56

הזמר, שהורשע בהעלמת הכנסות בסך חמישה מיליון שקלים ובהגשת דיווחים כוזבים לרשות המסים, נידון גם לשנה וחצי מאסר על תנאי והוטל עליו קנס של 175 אלף שקל. חברו איים בתום הדיון על השופטת: "את תשלמי על זה". דיווח לאולפן וואלה! NEWS

צילום: אבי כהן עריכה: ניר חן

בית משפט השלום בתל אביב גזר היום (שני) שנתיים מאסר בפועל על הזמר קובי פרץ, שהורשע בהעלמת מס על הכנסות של חמישה מיליון שקלים. נוסף על המאסר בפועל, נידון פרץ לשנה וחצי מאסר על תנאי והוטל עליו קנס של 175 אלף שקלים. תחילה נקבע כי ייכנס לכלא ב-13 ביוני, אולם אושרה בקשה לעיכוב עונש המאסר של פרץ, שמתכנן לערער על גזר הדין.

השופטת, לימור מרגולין יחידי, אמרה בדיון כי מעשיו של פרץ היו החלטה מושכלת ומודעת, שנעשתה מתוך תאוות בצע. "הנהנה היחיד מכספי העבירה הוא הנאשם", אמרה השופטת, והוסיפה כי אין ממש בטענותיו של פרץ, שלפיהן סכומים שונים ניתנו לו כהלוואות מהוריו. על לטענת עורכי דינו של פרץ שאין לשלוח אותו למאסר כי זה יפגע בחיילים שבפניהם הוא מופיע, אמרה השופטת כי הטענה "מעוררת תחושת אי-נוחות".

השופטת עוד הוסיפה כי פרץ לא לקח אחריות על מעשיו אף לאחר הרשעתו. "גרסתו של הנאשם אינה מוסיפה להתרשמותי הלא חיובית", אמרה. לדבריה, יש להביא בחשבון את אופי המעשים והתמשכותם לאורך השנים. "יש לזקוף את תרומתו החברתית של הנאשם לזכותו, עם זאת לא ניתן להתעלם מכך שעצם העלמת המס היא לקיחת כסף מהציבור".

בתום הדיון התפרץ אחד מחבריו של פרץ וקילל את השופטת. "השם ישלם לך. יש אלוהים בשמים, ואת תשלמי על זה. אני גונב מסים גם, ואני שם זין", צעק החבר בעת שליוו אותו אל מחוץ לאולם.

עוד על המשפט של קובי פרץ:
קובי פרץ יבקש: "לבטל הסכם עד המדינה עם אמרגני"
קובי פרץ נאשם בהעלמת הכנסות ואיומים: "העד שקרן"
"הוא מאוד פחד מהכלא": תעשיית המוזיקה מגיבה לגזר הדין של קובי פרץ

הזמר קובי פרץ בהקראת גזר דינו בית משפט השלום. אבי כהן
"העלמת המס היא לקיחת כסף מהציבור". פרץ בבית המשפט, היום/אבי כהן

התובעות, הילה גבאי ודנה נקר מונצ'יק מפרקליטות מיסוי וכלכלה, מסרו לאחר מתן גזר הדין: "מעשיו של פרץ פגעו בקופה הציבורית ובכל אחד מאיתנו שמשלם את מסיו כדין. בית המשפט העביר מסר חד וברור, שלפיו העונש על עבירות מס הוא עונש מאסר שבצדו קנס גבוה. נוהל הליך ממושך לאורכו קובי פרץ לא לקח אחריות, ובית המשפט ואנחנו ראינו זאת כנסיבה לחומרה".

פרקליטו של פרץ, עו"ד חיים לוי, מסר: "אנו מכבדים את הכרעת הדין. גזר הדין לא פשוט והעונש קשה, גם הכרעת הדין חמורה ואנחנו חולקים עליה בכל הרכיבים. משאמר בית המשפט את דברו אנחנו מתעתדים להגיש ערעור".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
הזמר קובי פרץ בהקראת גזר דינו בית משפט השלום. אבי כהן
"לאורך כל ההליך לא לקח אחריות". פרץ/אבי כהן

בהכרעתה קיבלה השופטת את טענות הפרקליטות, שביקשה להטיל עליו שנתיים עד ארבע שנות מאסר וקנס של מאות אלפי שקלים. במהלך המשפט הצליחה המדינה לגייס את אחד מאמרגניו של פרץ בעבר כעד מדינה, וזה גולל את השיטה שבה חמק הזמר מתשלומי מס בהיקף של מאות אלפי שקלים. בדיון עלו כמה עדי אופי, שהעידו לטובתו של פרץ בניסיון למזער את העונש שיוטל עליו.

מכתב האישום שהוגש נגדו עולה כי בין השנים 2005 ל-2009 הגיש הזמר דוחות כוזבים לפקיד השומה, ובהם השמיט הכנסות בגובה של כ-5.2 מיליון שקלים. כמו כן, הוא הגיש למנהל המכס והמע"מ ידיעות כוזבות כדי להתחמק מתשלום מס בסך של כ-830 אלף שקלים. פרץ אף הואשם תחילה בכך שאיים על אמרגנו לשעבר, יוחאי יעיש – כיום עד המדינה נגדו. ואולם, לקראת סוף שלב ההוכחות חזרה בה הפרקליטות מאישום זה לאחר שקיבלה את הטענה כי אין מדובר באיומים, אלא בסגנון הדיבור של פרץ.

ב-2002 סיכמו פרץ ויעיש כי יחלקו ביניהם את ההכנסות מהופעותיו של פרץ, ממכירת דיסקים, מרינגטונים ומהופעות בטלוויזיה וברדיו. השניים סיכמו כי פרץ יקבל 50% מהרווחים מהופעותיו, לאחר תשלומים לנגנים, לזמרות ליווי, להסעות ולשירותי הגברה. כמו כן, סוכם כי פרץ יקבל גם 50% מההכנסות האחרות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully