וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קובי פרץ יבקש: "לבטל הסכם עד המדינה עם אמרגני"

4.5.2014 / 11:17

הזמר הנאשם באיומים ובכך שלא דיווח על הכנסות בגובה 5.2 מיליון שקל הגיע לדיון בעניינו בבית המשפט. פרקליטו הודיע שיעתרו לבג"ץ שיבטל את ההסכם עם אמרגנו לשעבר יוחאי יעיש

צילום: טל אנגלנדר, עריכה: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ'

(צפו בקובי פרץ מגיב לאישומים נגדו)

הזמר קובי פרץ הגיע הבוקר (ראשון) לבית משפט השלום בתל אביב לדיון בתיק העומד נגדו, בעיקר בגין איומים ועבירות כלכליות. פרקליטו של פרץ, עו"ד דורון ברזילי, אמר במהלך הדיון כי הם מתנגדים על הסכם עד המדינה שחתמה הפרקליטות עם יוחאי יעיש, אמרגנו לשעבר של פרץ, ומתכוונים לעתור בעניינו לבג"ץ. "כל מה שמופיע בכתב האישום נסמך על אדם אחד בלבד, משום שלטעמי כתב האישום לא היה יוצא לאוויר העולם ללא הסכם עד המדינה, ואלמלא היה מדובר באדם ששמו קובי פרץ", אמר עו"ד ברזילי, שאף רמז לבעיות אמינות מצדו של יעיש, ששימש גם עד מדינה בפרשת רשות המיסים 2, שבמסגרתה הורשע דוד ואנונו בקבלת שוחד ונשלח לשש שנות מאסר.

לדבריו של ברזילי, "לאחר שקיבלנו את חומר הראיות אנחנו מבקשים מבית המשפט לעתור לבג"ץ לעניין הסכם עד המדינה. ההסכם הזה נחתם בניגוד להנחיות היועץ המשפטי לממשלה בהחלטתו בעניין הסכם עד מדינה. ישנם ליקויים מהותיים בעניין ההסכם שנחתם, ולאור זאת, ולאור חשיבותו של העד הספציפי הזה, נבקש דחייה קצרה שתיתן לנו אפשרות להגיש בג"ץ". השופטת לימור מרגולין-יחידי דחתה את בקשת הדחייה, וציינה כי לא ניתן הסבר מדוע עד כה לא הייתה עד כה פנייה לבג"ץ.

עוד בפרשה:
אישום הוגש נגד הזמר קובי פרץ: "איים והעלים מס"
אמרגנו לשעבר של קובי פרץ שיקר - המשפט נפתח מחדש
קובי פרץ נאשם בהעלמת הכנסות ואיומים: "העד שקרן"

קובי פרץ. אביב חופי
עותר נגד הסכם עד המדינה. קובי פרץ/אביב חופי

לפי כתב האישום שהוגש נגד פרץ בחודש נובמבר האחרון באמצעות עו"ד הילה גבאי ועו"ד דנה נקר מפרקליטות מיסוי וכלכלה, בשנים 2009-2005 הגיש הזמר דוחות כוזבים לפקיד השומה, והשמיט הכנסות בגובה כ-5.2 מיליון שקל. כמו כן, פרץ נאשם שהגיש למנהל מכס ומע"מ ידיעות כוזבות כדי להתחמק מתשלום מס בסך של כ-830 אלף שקל. פרץ גם נאשם בכך שאיים על האמרגן שלו לשעבר, יוחאי יעיש. מכתב האישום עלה כי פרץ ויעיש סיכמו בשנת 2002 כי יחלקו ביניהם את ההכנסות מהופעותיו של פרץ, ממכירת דיסקים, מרינגטונים ומהופעות בטלוויזיה וברדיו. לטענת הפרקליטות, השניים סיכמו כי פרץ יקבל 50% מהרווחים מהופעותיו, לאחר תשלומים לנגנים, זמרות ליווי, הסעות ושירותי הגברה וקול, וכן 50% מההכנסות האחרות.

פרץ, כך נטען, דרש מיעיש לחתום על חוזה פיקטיבי, ולפיו הוא הרוויח במשך שנתיים 7,000 שקל בחודש, ובהמשך הרוויח 12 אלף שקל בחודש. בפועל, השניים המשיכו לחלק ביניהם את הרווחים שייצר פרץ. על מנת להסתיר את הכספים שקיבל, שכר פרץ בשנת 2003 כספת בסניף בנק דיסקונט בתל אביב, בה הפקיד חלק מההכנסות שקיבל מהופעותיו, בסך של 1.4 מיליון שקל לפחות. בין השאר, סיפר יעיש למשטרה לחוקרי המשטרה כי בתחילת דרכו הרוויח פרץ בין 3,000-2,500 שקלים להופעה. אחרי שיצא הדיסק "בלבלי אותי" המחיר עלה לכ-2,000 דולרים להופעה וב-2009 - תקופת השיא של פרץ - הוא גבה כ-40 אלף שקלים עבור כל הופעה. פרץ, לדבריו, הרוויח רק כ-15 אלף שקלים להופעה.

בחודש פברואר האחרון הורה בית המשפט העליון לבית המשפט המחוזי בתל אביב לדון בטענות עורכי דינו של דוד ואנונו, בכיר לשעבר ברשות המסים, שלפיהן יוחאי יעיש, אמרגנו לשעבר של הזמר קובי פרץ ומי ששימש כעד מדינה בתיק נגדו, שיקר מעל דוכן העדים בכל הנוגע לחדשות נגד פרץ.

לפניות לכתבת גלי גינת: gali.gnt@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully