וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישום הוגש נגד הזמר קובי פרץ: "איים והעלים מס"

גלעד גרוסמן

20.11.2013 / 9:57

לפי כתב האישום, בשנים 2009-2005 הזמר לא דיווח על הכנסות בגובה 5.2 מיליון שקל. חלקן מרינגטונים. פרץ גם נאשם שאיים על אמרגנו לשעבר: "מי שיפגע בי, אפגע בו כל החיים"

צילום: טל אנגלנדר, עריכה: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ'

לבית משפט השלום בתל אביב הוגש הבוקר (רביעי) כתב אישום נגד הזמר קובי פרץ, בגין עבירות של איומים ועבירות כלכליות. לטענת הפרקליטות, בשנים 2009-2005, הגיש הזמר דוחות כוזבים לפקיד השומה, והשמיט הכנסות בגובה כ-5.2 מיליון שקל. כמו כן, פרץ נאשם שהגיש למנהל מכס ומע"מ ידיעות כוזבות כדי להתחמק מתשלום מס בסך של כ-830 אלף שקל. פרץ גם נאשם בכך שאיים על האמרגן שלו לשעבר, יוחאי יעיש.

על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות עורכת הדין הילה גבאי מפרקליטות מחוז מיסוי וכלכלה, פרץ בן ה-38 ויעיש, שהיה אמרגנו עד השנה שעברה, סיכמו בשנת 2002 כי יחלקו ביניהם את ההכנסות מהופעותיו של פרץ, ממכירת דיסקים, מרינגטונים ומהופעות בטלוויזיה וברדיו. לטענת הפרקליטות, השניים סיכמו כי פרץ יקבל 50% מהרווחים מהופעותיו, לאחר תשלומים לנגנים, זמרות ליווי, הסעות ושירותי הגברה וקול. וכן, 50% מההכנסות האחרות.

הזמר קובי פרץ שוחרר בערבות. טל אנגלנדר
"שכר כספת כדי להסתיר את הכסף". פרץ/טל אנגלנדר

פרץ, כך נטען, דרש מיעיש לחתום על חוזה פיקטיבי, ולפיו הוא הרוויח במשך שנתיים 7,000 שקל בחודש, ובהמשך הרוויח 12 אלף שקל בחודש. בפועל, השניים המשיכו לחלק ביניהם את הרווחים שייצר פרץ. על מנת להסתיר את הכספים שקיבל, שכר פרץ בשנת 2003 כספת בסניף בנק דיסקונט בתל אביב, בה הפקיד חלק מההכנסות שקיבל מהופעותיו, בסך של 1.4 מיליון שקל לפחות.

כפי שפורסם בוואלה! חדשות, יעיש סיפר לחוקרי המשטרה כי בתחילת דרכו הרוויח פרץ בין 3,000-2,500 שקלים להופעה. אחרי שיצא הדיסק "בלבלי אותי" המחיר עלה לכ-2,000 דולרים להופעה וב-2009 - תקופת השיא של פרץ - הוא גבה כ-40 אלף שקלים עבור כל הופעה. פרץ, לדבריו, הרוויח רק כ-15 אלף שקלים להופעה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

"הגיש דוחות תקופתיים שכללו ידיעות כוזבות"

עוד עולה כי באותה שנה שילמה עיריית חיפה 200 אלף שקלים עבור הופעתו של הזמר. יעיש סיפר כי פרץ הופיע בין 15 ל-22 פעמים בחודש. עבור חתונה גבה הזמר בין 35 אלף ל-45 אלף שקלים, ועבור הופעות בפני ועדי עובדים בין 70 אלף ל-100 אלף שקלים. בנוסף להופעות, פרץ הרוויח ממכירת דיסקים, מתמלוגים עבור השמעות ברדיו ובטלוויזיה, ברינגטונים בטלפונים הסלולריים ובהשתתפות בפרסומות ובתכנית "רוקדים עם כוכבים". לטענת יעיש, פרץ הרוויח 200 אלף שקל עבור השתתפות בתכנית.

על פי כתב האישום, פרץ קיבל באותן שנים מיעיש כ-6.85 מיליון שקל, אולם דיווח רק על הכנסות בגובה של 1.575 מיליון שקל. בנוסף הוא הגיש למנהל מכס ומע"מ דוחות תקופתיים אשר כללו ידיעות כוזבות כדי להתחמק מתשלום מס בסך של 832 אלף שקל.

עוד נטען בכתב האישום כי ביולי 2011 סיכמו השניים כי כל ההכנסות הנובעות מעיסוקו של פרץ יועברו ישירות אליו, ויעיש יקבל ממנו 40% מההכנסות לאחר ניכוי הוצאות היסוד. כמה חודשים לאחר מכן פנה פרץ ליעיש, ודרש להפסיק את ההתקשרות העסקית ביניהם. השניים קבעו להיפגש במשרדו של עורך דינו של פרץ, אולם יעיש ביקש לדחות את הפגישה.

אז, לטענת הפרקליטות, שלח פרץ ליעיש הודעת אס-אם-אס מאיימת, ובה כתב בין השאר: "תקשיב ותקשיב לי טוב עכשיו, ברגע זה אתה מתחיל לעצבן אותי ולפגוע לי בפרנסה ובקריירה, ומי שיפגע בי, מי שזה לא יהיה, אני אפגע בו כל החיים, ואני בן זונה אם אני משקר. אל תבחן אותי עכשיו כי כל התסכולים והעצבים של אבא שלי, אוי ואבוי אם אני מוציא את זה. כל מי שהוא עכשיו אני ממש לא מקנא במי שזה לא יהיה".

עוד בנושא
הזמר קובי פרץ יואשם באיומים והעלמת מס
עולם תחתון והעלמת מיליונים: תיק קובי פרץ נחשף

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully