וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העליון הכריע: שמונה חודשי מאסר נוספים לאולמרט; ערעוריו נדחו

28.9.2016 / 10:25

בית המשפט דחה הן את ערעוריו של ראש הממשלה לשעבר והן את ערעורי המדינה, ולכן צפוי אולמרט לשאת את מאסרו כמתוכנן. לפיכך, בוטל עיכוב הביצוע על שמונת החודשים שנגזרו עליו בתיק טלנסקי והם יתווספו לעונשו

עריכת וידאו: ניר חן.

בית המשפט העליון דחה היום (רביעי) את כלל הערעורים הנוגעים לתיקיו של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, כך שהתווספו לעונשו בפועל שמונה חודשי מאסר. לכן, ירצה בסך הכל עונש של 27 חודשי מאסר. בעקבות הפסיקה, יידחה הדיון בשחרור מוקדם של אולמרט, שנכנס לכלא בפברואר, מאחר שהוא עדיין לא הגיע לתקופה במאסר שבה יכול לעשות זאת.

בתיק טלנסקי החליט בית המשפט להותיר את העונש שנגזר על כנו, כך שהתווספו שמונת החודשים למאסר של 19 החודשים שהוא נושא. עד עתה, היה גזר הדין מעוכב ביצוע עד להכרעתו של בית המשפט העליון. מדובר בגלגול השלישי של תיק טלנסקי, שממנו תחילה זוכה אולמרט, אך נפתח מחדש בעקבות הקלטות שמסרה לפרקליטות העוזרת של אולמרט לשעבר, שולה זקן.

עוד בוואלה! NEWS:
נשיא המדינה לשעבר שמעון פרס הלך לעולמו בגיל 93
"האיש שראה הכל ועיצב הכל": במערכת הפוליטית נפרדים משמעון פרס
אובמה ספד לפרס: "שינה את מסלולה של ההיסטוריה"

אהוד אולמרט, בית המשפט העליון. 29 בדצמבר 2015. נועם מושקוביץ
אם קיצור עונשו יתקבל ולא יגזרו עליו עונשי מאסר נוספים, אולמרט צפוי להשתחרר בינואר/נועם מושקוביץ

כמו כן, העליון הכריע בעונש המאסר על תנאי שהוטל על ראש הממשלה לשעבר בתיק מרכז ההשקעות ודחה את ערעורה של המדינה. הפרקליטות ובראשה עורך הדין שטיפל בתיק לאורך השנים, אורי קורב, ערערה על קלות העונש וביקשה להחמיר את עונשו של אולמרט בתיק זה ולהפעיל את עונש המאסר. מלבד המאסר על תנאי, קיבל אולמרט גם קנס.

התיק השלישי שבגינו הכריע העליון הוא תיק ראשונטורס שבו זוכה אולמרט. מי שהורשעה במשפט המקורי ב-2012 הייתה דווקא יד ימינו וראש לשכתו לשעבר, שולה זקן. ערעור הפרקליטות בנושא נדחה ברוב של שלושה שופטים מול שניים. השופט עוזי פוגלמן, היה בדעת מיעוט, וסבר שיש להרשיע את אולמרט. לדבריו, הפרשה מורכבת "ממאות ראיות, ובסוף זה סיפור פשוט, שר שקיבל כספים עודפים מארגונים שאותם ביקש לשרת לאחר שהוצגו להם מצגי כזב".

השופט ניל הנדל סיכם את הערעורים ואמר כי "ייתכן שזהו המקרה המובהק ביותר של נפילה מאיגרא רמא לבירא עמיקתא. הטרגדיה איננה שייכת רק למנהיג שסרח אלא לציבור כולו". לדבריו, "נקודת אור מסוימת בחושך הגדול היא שאין אדם מעל החוק או מתחתיו".

(עדכון ראשון: 07:33)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully