וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"להרתעת אויבינו": הצוללת החמישית של צה"ל הגיעה לישראל

12.1.2016 / 15:45

טקס קבלת הצוללת אח"י רהב התקיים במעמד ראש הממשלה והנשיא. הצוללת יוצרה בגרמניה והיא נחשבת לאחת המשוכללות ביותר בעולם. נתניהו: "ישראל מסוגלת לפגוע בעוצמה רבה בכל מי שמנסה לפגוע בה"

צילום: דובר צה"ל, עריכה: שניר דבוש

טקס קבלת הצוללת החדשה של צה"ל "אח"י רהב" התקיים היום (שלישי) בבסיס חיל הים בחיפה. הטקס נערך במעמד ראש הממשלה בנימין נתניהו, נשיא המדינה ראובן ריבלין, שר הביטחון משה יעלון, הרמטכ"ל גדי איזנקוט ומפקד חיל הים אלוף רם רוטברג.

אח"י רהב היא הצוללת החמישית המיוצרת בגרמניה עבור ישראל והיא מהמתקדמות בעולם בתחומי ההתקפה, הגילוי, ההתגוננות וטווח הפעולה. במהלך הטקס הוכרז כי הצוללת השישית של צה"ל תיקרא אח"י דקר, על שם זו שטבעה ב-1968 ועליה 69 אנשי צוות. במהלך בטקס הוצגו ארבע צוללות, ספינות טילים וכלים של הקומנדו הימי.

נתניהו נשא דברים ואמר כי כלי השיט החדש יחזק עוד יותר את יכולותיה הצבאיות של ישראל. "מעל לכל, צי הצוללות שלנו משמש להרתעת האויבים ששואפים להשמידנו. הם לא ישיגו את מבוקשם. הם צריכים לדעת שישראל מסוגלת לפגוע בעוצמה רבה בכל מי שמנסה לפגוע בה. אזרחי ישראל צריכים לדעת שישראל היא מדינה חזקה מאוד, ושאנו עושים ונעשה הכל כדי להגן עליכם, בכל מקום ובכל זירה", אמר.

לקריאה נוספת:
ריבלין ללוחמי חיל הים בגרמניה: "השפעתכם מורגשת גם ממרחק"
חיל הים שוקל לחדש את פעילותו של צינור דלק ישן ומזהם באילת
חיל הים משנה את פניו: יכפיל את אמצעי הלחימה ויקים חמ"ל מבצעי

הצוללת אח"י רהב מגיעה אל נמל חיפה 12 ינואר 2016. אדריאן הרבשטיין
"המעמקים מעניקים לנו ביטחון". קבלת הצוללת בחיפה, היום/אדריאן הרבשטיין

הנשיא ריבלין נאם אף הוא במהלך הטקס והודה ללוחמי הצוללות ולצוות אח"י רהב על פעילותם, אותם פגש עוד בהכנת הצוללת בגרמניה לקראת המסע לישראל. "שם, בניכר, ראיתי את גודל המחויבות שלכם, את האחריות, את המקצוענות. את הנחישות ואת אחוות הלוחמים. סיפרתם לי אז שהמושג 'שלי' לא קיים בצוללת. הכול 'שלנו'. ראיתי איך אתם עובדים בתיאום, כגוף אחד. עכשיו אני שמח לומר לכם, ברוכים השבים לישראל".

ריבלין הוסיף: "אבות הציונות ומייסדיי המדינה ראו במרחבי הים ומצולותיו, את מרחב התמרון והמחיה הדרוש כל כך לביסוס עצמאותה של ישראל. היום, גם מי שלא מרחיק ראות, יכול לראות שהאופק והעומק האסטרטגיים-ביטחוניים שלנו וגם האופק הכלכלי - נמצאים בים. במרחבים האדירים שאתם מופקדים על הגנתם. החשאיות - היא הנשק הסודי שלכם. המעמקים שאתם שולטים בהם - מעניקים לנו ביטחון. כשמדובר בביטחון ישראל אנו יודעים כי אין מקום רחוק עבורכם".

עוד בוואלה!

רוצים להנות מאינטרנט מהיר וחבילת טלווזיה בזול? זה אפשרי!

לכתבה המלאה
הצוללת אח"י רהב מגיעה אל נמל חיפה 12 ינואר 2016. אדריאן הרבשטיין
"הגנה מרבית עבור אזרחי המדינה". הצוללת אח"י רהב/אדריאן הרבשטיין

שר הביטחון יעלון אמר בטקס כי "הצטרפותה של הצוללת החדשה 'אח"י דקר' לזרוע הים ולמערך הכוחות המבצעי שלה מהווה נדבך נוסף בעוצמתנו. 'אח"י דקר', ואחותה 'אח"י תנין', לצד שלוש הצוללות הנוספות, יאפשרו לזרוע הים להמשיך ולפעול בשילוב כוחות עם שאר יחידות ומערכי צה"ל כדי לסכל את כוונות הזדון של אויבינו לשבש את חיינו. זרוע הים מסייעת למערכת הביטחון ולצה"ל לא רק להעניק הגנה מרבית לאזרחי המדינה, אלא גם אוחזת ביכולות התקפיות המאפשרות לפעול בכל מקום שנבחר, לאורך חופיה של ישראל ואף הרחק מהם".

לדבריו, "בעידן שבו המזרח התיכון סוער וגועש וחווה טלטלה היסטורית, שמביאה להתפרקות המדינות סביבנו ולהשתלטותם של ארגוני טרור חסרי מעצורים המתבססים בסמוך לגבולותינו, נדרשת ישראל לפעול בנחישות ובעוצמה אל מול דורשי רעתה, אך גם באחריות ובשיקול דעת". בתום דבריו הודה יעלון לממשלת גרמניה, "בראשות ידידתנו הקנצלרית אנגלה מרקל ושרת ההגנה אורסולה ואן דר-ליין, המחויבות לביטחונה של מדינת ישראל".

(עדכון ראשון: 14:25)

הצוללת אח"י רהב מגיעה אל נמל חיפה 12 ינואר 2016. אדריאן הרבשטיין
הצוללת החמישית של צה"ל/אדריאן הרבשטיין
קצין בחיל הים על סיפונה של אח"י רהב. ב.נטע, מערכת וואלה! NEWS
קצין בחיל הים על סיפונה של אח"י רהב/מערכת וואלה! NEWS, ב.נטע

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully