וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריבלין ללוחמי חיל הים בגרמניה: "השפעתכם מורגשת גם ממרחק"

דנה ירקצי, שליחת וואלה! NEWS לגרמניה

13.5.2015 / 20:06

נשיא המדינה חתם את ביקורו בגרמניה בביקור בצוללות שעתידות להגיע לחיל הים בישראל ומוכשרות על ידי לוחמי החיל. "אנו הירושלמים לא מחוברים לים באופן מיוחד, אך אני באופן אישי תמיד הבטתי בכם בהתפעלות"

עריכה: גדי וינסטוק

נשיא המדינה, ראובן ריבלין, חתם היום (רביעי) את ביקורו הממלכתי בגרמניה לציון יובל ליחסים בין המדינות בעיר קיל שבצפון המדינה. ראש ממשלת גרמניה, לודוויג ארהרד, אירח את הנשיא במספנות שנמצאות בחופיה של העיר, והשניים סיירו בצוללות החמושות שעתידות להגיע בקרוב לצה"ל. במספנות פגש הנשיא את צוותי חיל הים ששוהים בקיל כמה שנים ומכשירים את הצוללת לקראת הגעתה לארץ.

לאחר מכן, המשיך הנשיא לסיור בצוללת אח"י רהב ונפגש עם אלוף-משנה א', ראש פרויקט צוללות דולפין, מפקד הצוללת, סגן-אלוף ש' ולוחמי הצוללת. "גם כשאתם במרחק, השפעתכם כנכס אסטרטגי למדינת ישראל קרובה ומורגשת", אמר להם ריבלין. "אני והעם בישראל מודים לכם על ההקרבה והנתינה של כל אחד ואחד מכם. ידוע כי אנו הירושלמים, לא מחוברים לים באופן מיוחד, אך אני באופן אישי ובמיוחד כקצין בצה"ל, תמיד הבטתי בהתפעלות בכם לוחמי הים, הנכונים לכל הקשיים שמביא איתו הים הרוגש".

עוד בוואלה! NEWS:
ייבדק מידע על התנהלות לא תקינה של עו"ד דוד בכהונתה כפרקליטת מחוז
הממשלה תושבע מחר: מי יהיו מאוכזבי הליכוד?
עיראק: מנהיג דאעש החדש נהרג בתקיפה אמריקנית

נשיא המדינה ביקר היום במספנת קיל שבגרמניה וסייר בצוללת החמישית העתידה להגיע לזרוע ים בצה?ל, אח"י רהב, מאי 2015. דוברות בית הנשיא,
קבלת הפנים של ריבלין, היום/דוברות בית הנשיא

ריבלין הוסיף כי הוא מצפה לקבל אותם בחופי ישראל עם תום משימתם. "המפגש אתכם מרגש כל כך עבורי. שנים רבות לא הבנו עד כמה חשוב חיל הים לביטחונה של ישראל ולשגשוג כלכלתה", אמר. "היום, אתם מהווים חומתנו הבצורה בגבולותינו הימיים ואין מקום רחוק עבורכם כשמדובר בביטחון ישראל. באתי לכאן בשם העם בישראל להודות לכם על המאמצים. אני מייחל כבר לרגע שבו נקבל את פניכם על חוף מבטחים בארץ".

בטרם יצא מן הצוללת, חתם הנשיא בספר האורחים של הספינה ובכך הפך לראשון החותמים. כמו כן, קבע לוחית מזכרת בחדר התדריכים של הספינה שעליה נכתב: "כוחה הגדול של הצוללת הוא בליבה הפועם, בצוות המפעיל אותה, הפועל יחד כגוף אחד בכל שעות היממה כשהוא דרוך ערני ונחוש. גם במרחקים, במסתרים ובמעמקים ליבנו אתכם. מי ייתן צאתכם לשלום ובואכם לשלום ושתצליחו במשימת ההגנה המתמשכת על מדינת ישראל ותושביה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
נשיא המדינה ביקר היום במספנת קיל שבגרמניה וסייר בצוללת החמישית העתידה להגיע לזרוע ים בצה?ל, אח"י רהב, מאי 2015. דוברות בית הנשיא,
?כוחה הגדול של הצוללת הוא בליבה הפועם ובצוות המפעיל אותה". הנשיא חותם על לוחית המזכרת/דוברות בית הנשיא

נוסף על ביקורו במספנות, הגיע ריבלין לאוניברסיטת קיל שם נאם מול הסטודנטים וענה על שאלותיהם בנושא שואת הארמנים ובסוגיית שתי מדינות לשני עמים. "איננו יכולים להתעלם מכל הפרטים והעובדות ממה שקרה לעם הארמני. בתור יושב ראש הכנסת ציינתי את המקרה כטבח הארמנים, אבל כנשיא אני צריך להתנהג בהתאם", אמר.

באשר לסוגיה הפלסטינית אמר ריבלין: "כל הסכם שהפרלמנט הישראלי יביא לאישור גם תחת מתווה של פשרות יתקבל גם על ידי". הוא הביא כדוגמה את הסכם אוסלו שהיה שנוי במחלוקת והתקבל על חודו של קול אחד בלבד. "העם בישראל מאוד רוצה לחיות את החלום אך מפחד להתעורר לסיוט", אמר.

"ברעיון שתי המדינות לשני עמים שוכחים כי לעולם שתי המדינות לא יהיו שוות", הוסיף, "לנו יש צבא ויכולת להגן על עצמנו. אני לא אומר את זה מפטרונות אבל אני מכיר את הפלסטינים, הם לא יסכימו לחיות במדינה פחות שווה".

לפניות לכתבת דנה ירקצי: danayark@walla.com

נשיא המדינה ביקר היום במספנת קיל שבגרמניה וסייר בצוללת החמישית העתידה להגיע לזרוע ים בצה?ל, אח"י רהב, מאי 2015. דוברות בית הנשיא,
"העם בישראל מאוד רוצה לחיות את החלום אך מפחד להתעורר לסיוט". ראובן ריבלין/דוברות בית הנשיא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully