וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשלה תושבע מחר בערב: מי יהיו מאוכזבי הליכוד?

13.5.2015 / 18:47

אחרי שאישרה הכנסת את התיקון לחוק, שמאפשר לראש הממשלה להגדיל את מספר השרים מעבר ל-18 שנקבעו בחוק, החל נתניהו להיפגש עם חברי סיעתו כדי להודיע להם באיזה תיק יישאו בכנסת הקרובה. צפו בדיווח לאולפן וואלה! NEWS

צילום: גדעון צנטנר וערוץ הכנסת; עריכה: ניר חן, גדי וינסטוק

מליאת הכנסת אישרה בצהריים (רביעי) בקריאה שנייה ושלישית את התיקון לחוק יסוד: הממשלה, שמאפשר לראש הממשלה בנימין נתניהו להגדיל את מספר השרים מעבר ל-18 שנקבעו בחוק שאושר בכנסת שעברה. החוק אושר ברוב של 61 חברי כנסת מול 59 מתנגדים.

במהלך ההצבעה התרחשה תקרית לא נעימה כאשר יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, חשד שאחד מחברי הכנסת הצביע במקום חבר כנסת אחר. אדלשטיין הזהיר את הנוכחים כשאמר: "אני מזכיר שזו עבירה פלילית, ומקווה שזה קרה בטעות", וההצבעה נמשכה.

כמה שעות לאחר אישור התיקון לחוק אישרה הוועדה המסדרת של הכנסת כי השבעת הממשלה תתקיים מחר בשעה 19:00 בערב. במקביל, מקיים הערב נתניהו פגישות עם חברי הכנסת של הליכוד, שבהן הוא מודיע להם על התיק שבו יישאו בכנסת הקרובה.

עוד על הרחבת הממשלה:
ריבלין לוואלה! NEWS: הגדלת הממשלה "מערערת את אמון הציבור"
בג"ץ דחה את עתירת יש עתיד נגד הרחבת הממשלה
מיליוני שקלים להגדלת מספר השרים: "התקציב לא רלוונטי"

מוקדם יותר הבוקר הסתיים הדיון על תיקון החוק השנוי במחלוקת. בדיון, שעסק בהסתייגויות מהתיקון שכבר עבר בקריאה ראשונה, דיברו שורה של חברי הכנסת נגדו. יו"ר האופוזיציה, יצחק הרצוג (המחנה הציוני), האשים בדיון את נתניהו בכך שבמקום לפתור את הבעיות במדינה הוא "מוכר אותה ומתכוון לפזר חצי מיליארד שקלים כדי שחברי הכנסת שלו יישארו רגועים". לדבריו, "חבורה של קיצוניים השתלטו על ההגה. ראש הממשלה מנהל גנון של קבוצות לחץ, אחד בורח אחד מנתק את הטלפון וסוחט עוד סגן שר ותקציבים. ראש ממשלה מוכר את המדינה – ואנחנו משלמים".

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, שהצטרף רק לאחרונה לאופוזיציה, יצא נגד הממשלה ואמר כי מדובר ב"ממשלה בלי טעם וריח, בלי עתיד בלי תקווה בלי חלום". הוא האשים את חברי הקואליציה בכך שבמקום לעסוק בסוגיות בוערות הם עוסקים בתפקידיהם הצפויים. "בימים האחרונים נהרגו 14 איש בתאונות דרכים, מישהו מדבר על זה? מדברים רק על התיקים. בחינות הבגרות שהודלפו, איפה שר החינוך המיועד? כולם עסוקים רק בשרים וסגני שרים", אמר ליברמן.

מליאת הכנסת 11 במאי 2015. עמרי נחמיס, מערכת וואלה! NEWS
ההצבעה צפויה להימשך עד שעות הערב. דיון בכנסת ביום שני/מערכת וואלה! NEWS, עמרי נחמיס

גם יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, תקף את החוק ואמר כי הוא עוסק בתפקידים ריקים מתוכן. "יש שני שקרים שניסו למכור מעל הדוכן הזה. הראשון הוא שמדובר רק ב-20 שרים, אבל אין שום מגבלה על מספר השרים, ואנחנו מכירים את השחקנים ויודעים בדיוק מה יקרה. בכל פעם שתהיה בעיה יתווסף עוד שר", הוא טען. "השקר השני הוא שזה עולה מיליונים בודדים. עלות שר היא קודם כל הפעילות שהוא מייצר, ובסוף זה עולה מאות מיליוני שקלים".

ח"כ דני דנון בכינוס הליכוד. ניב אהרונסון
"מאמין שמקומי מובטח". ח"כ דנון/ניב אהרונסון

חברי הכנסת מהליכוד, דני דנון ואורן חזן, שוחחו עם וואלה! NEWS על מלאכת הרכבת הממשלה. "בממשלה הבאה יהיו 12 שרי ליכוד, לכן יהיו שבעה שרים חדשים", אמר דנון. "אני מאמין שמקומי מובטח. אני שמח שתיק הרווחה נשאר בידי הליכוד, אני מתחבר אליו ואמרתי את זה לנתניהו. אבל אני משאיר לו את ההחלטה". לדבריו, "יש הרבה תפקידים וראש הממשלה יפצה את המאוכזבים". על החלטת ישראל ביתנו ללכת לאופוזיציה אמר: "לדעתי יש מקום לליברמן בקואליציה. מוזר לי לראות אותו עם זועבי ומרצ פועל נגדנו. זה לא טבעי, אני מאמין שהוא יחזור לממשלה".

ח"כ חזן התייחס לדיונים המרתוניים על התיקון לחוק יסוד: הממשלה. "אני רגוע, שהאופוזיציה תהיה בלחץ", אמר. "הם חושבים שהם מתישים אותנו, אבל התישו רק את עצמם. אני חושב שזה זמן לאחדות בעם ואני קורא לממשלת אחדות".

ראש הממשלה בנימין נתניהו נותן הצהרה על הסכם הגרעין עם איראן, 3 אפריל 2015. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
"מנהל גנון של קבוצות לחץ". נתניהו/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

בשעות הערב צפוי נתניהו לנהל פגישות עם חברי הכנסת של הליכוד, שבהן יודיע להם על התיק שבו יישאו בכנסת הקרובה. במקביל, תתכנס הוועדה המסדרת של הכנסת על מנת לאשר את השבעת הממשלה מחר בשעות הערב.



(עדכון ראשון: 12:42)

לפניות לכתב: omri_n@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully