וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אולמרט נכנס לכלא: "יום כואב עבורי, עשיתי גם טעויות"

ראש הממשלה לשעבר החל לשאת בעונש מאסר של שנה ושבעה חודשים לפחות בכלא מעשיהו. בסרטון שפרסם הבוקר אמר כי הוא חף מפשע: "בלב כבד אני מקבל על עצמי את גזר הדין, אך כופר באישומים". דיווח לאולפן וואלה! NEWS

צילום: יותם רונן, עריכה: ניר חן

ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט החל הבוקר (שני) לשאת בעונש מאסר של שנה ושבעה חודשים לפחות בגין מעורבתו בפרשות הולילנד, טלנסקי ותיק השיבוש. הוא הורשע בעבירות של קבלת שוחד, הפרת אמונים ושיבוש מהלכי משפט.

זמן קצר לפני כניסתו לכלא פרסם אולמרט סרטון שבו אמר כי הוא חף מפשע. "אני ממשיך לכפור באישומי השוחד שיוחסו לי", אמר. "זה יום כואב עבורי. במהלך פעילותי הענפה עשיתי גם טעויות, למרות שלדעתי הן לא היו בעלות אופי פלילי ועל חלקן אני משלם היום מחיר יקר, אולי יקר מדי. בלב כבד אני מקבל על עצמי את גזר הדין".

עוד בוואלה! NEWS:
לאחר דיונים, גזרי דין, ערעורים והכרעות: אולמרט ייכנס היום לכלא
אולמרט ייכנס מחר לכלא: "שלא יבקש בקשות לא מקובלות"
חדר אוכל פרטי וללא מדים: שב"ס השלים את ההכנות לקליטת אולמרט

אהוד אולמרט נכנס לכלא מעשיהו, 15 בפברואר 2016. ראובן קסטרו
אולמרט נכנס לכלא מעשיהו/ראובן קסטרו
אהוד אולמרט נכנס לכלא מעשיהו, 15 בפברואר 2016. ראובן קסטרו
אהוד אולמרט נכנס לכלא מעשיהו, 15 בפברואר 2016/ראובן קסטרו
היערכות לקראת הגעת אהוד אולמרט לכלא מעשיהו, 15 בפברואר 2016. ראובן קסטרו
"החיים מזמנים לי מבחן לא פשוט". כלא מעשיהו, הבוקר/ראובן קסטרו

בסרטון, שצולם בביתו שבשכונת מוצא בירושלים, פנה אולמרט לציבור הישראלי. "היום אני הוא זה שעומד להיכנס מאחורי סורג ובריח. אתם ודאי משערים לעצמכם עד כמה השינוי הזה מוזר וכואב עבורי ועבור בני משפחתי. בשעה זו, חשוב לי לומר שאני כופר מכל וכל בעבירות השוחד יוחסו לי". הוא הוסיף: "החיים מזמנים לי מבחן לא פשוט ואני הולך לקראתו בעצב גדול, אבל האהבה והתמיכה לה אני זוכה מחזקות אותי".

הוא הוסיף כי הוא מקבל את גזר הדין בהכנעה. "אין אדם העומד מעל לחוק. לדאבוני הוצמדה לי תווית של מושחת והיום אני ראש ממשלה לשעבר שעומד להיכנס למאסר. זהו מהלך חריג וחמור שיש מי שיראו בו אישור לחוזקה של הדמוקרטיה, אך אני מבקש להעלות את האפשרות כי כדור השלג בענייני הלך ותפח מסיבות שאינן משפטיות. אולי כשתשקוט הסערה יקבלו חלק מהדברים פרשנות אחרת והציבור יוכל לשפוט את הרגע העגום הזה במבט ביקורתי ומאוזן. אני מאמין שגם לכך זקוקה הדמוקרטיה ואני מקווה שאז רבים יכירו בכך שנעשו ניסיונות לפתוח פתח של תקווה בתקופת כהונתי".

אהוד אולמרט יוצא מביתו בדרך לכלא מעשיהו, 15 בפברואר 2016. AP
אולמרט במכוניתו בדרכו לכלא מעשיהו, הבוקר/AP
מחוץ לביתו של אהוד אולמרט, 15 בפברואר 2016. נועם מושקוביץ
"לדאבוני הוצמדה לי תווית של מושחת". כלי התקשורת מחוץ לביתו של אולמרט, הבוקר/נועם מושקוביץ

אמש, לפני כליאתו של אולמרט, קיבלו סוהרי שב"ס איגרת מיוחדת לקראת האירוע הנדיר. "בימים הקרובים נקלוט למתקני הכליאה דמויות בכירות בציבור הישראלי. לא נעסוק במעשיהם, מערכת המשפט כבר עסקה בכך וגזרה את דינם", כתבה רב-גונדר עפרה קלינגר, נציבת שירות בתי הסוהר, באיגרת שאותה היא הגדירה "פנייה אישית". "כן נעסוק במשימתנו - לבצע את המוטל עלינו במיומנות, במקצועיות ובדיסקרטיות. זה מה שעשינו עד כה, זה מה שנעשה היום וכך נעשה גם בהמשך. בשם סגל הפיקוד הבכיר של השירות, אבקש לחזק את ידי הקצינים, הקצינות, הסוהרים והסוהרות, אשר אמונים על המשימה".

כבר בשבוע שעבר השלימו בשירות בתי הסוהר את ההיערכות לקראת כניסתו של אולמרט לאגף המיוחד בכלא מעשיהו, אגף 10. אולמרט ייפרד ממאבטחי שב"כ המלווים אותו ואחראים על ביטחונו בכל שעות היממה, ולראשונה בתולדות מדינת ישראל, תועבר האחריות על אבטחתו של ראש ממשלה לשעבר מהשב"כ לידי השב"ס. עלות הקמת האגף היא ארבעה מיליון שקלים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מדובר למעשה בכלא בתוך כלא, כך שאולמרט לא יידרש בכל תקופת מאסרו ללבוש מדי אסיר או לצאת מהאגף, שכולל בין היתר חדר אוכל, כיתת לימוד, משרד עובדת סוציאלית, מועדונית, חדר כושר וחצר. האגף כולו מאכלס 18 אסירים בלבד, בהם שישה מורשעי פרשת "הולילנד", כולל אולמרט עצמו.

לפני כשבועיים נחתם הסדר טיעון בין אולמרט לפרקליטות המדינה במסגרת תיק השיבוש. לפי ההסדר, גזר דינו של אולמרט יהיה חצי שנת מאסר, שבה יישא במקביל לעונש המאסר שהוטל עליו בפרשת הולילנד וכולל שנת מאסר וחצי. בנוסף לכך, הוסכם כי ייגזר עליו עונש מאסר על תנאי וכי הוא ייקנס ב-50 אלף שקלים.

ביום רביעי קבע השופט אביטל חן מבית משפט השלום בירושלים כי אולמרט לא יישא בכל תקופת המאסר שנגזרה עליו בתיק השיבוש במקביל לעונש בפרשת הולילנד, והחליט כי חודש אחד לא יהיה חופף. כלומר, אולמרט נכלא היום למשך שנה ושבעה חודשים.

אהוד אולמרט, בית משפט השלום ירושלים. 10 בפברואר 2016. נועם מושקוביץ
אולמרט בבית המשפט, בשבוע שעבר/נועם מושקוביץ

הרשעתו של אולמרט בתיק השיבוש מתבססת על הודאתו, לפיה ניסה לשכנע את מזכירתו ועוזרתו הנאמנה לשעבר, שולה זקן, שלא להעיד בפרשת מעטפות הכסף של איש העסקים מוריס טלנסקי. במקרה נוסף, ניסה לשכנע אותה שלא לחתום על הסדר טיעון עם המדינה בפרשת הולילנד. אולמרט הוקלט בסתר על ידי זקן במהלך פגישות שקיימו בשנת 2011 בבתי מלון בירושלים, ואותן הקלטות הפכו את זקן לעדת מדינה בתיק טלנסקי והובילו להגשת כתב האישום בתיק השיבוש נגד ראש הממשלה לשעבר.

הלל צ'רני, כלא חרמון. 15 בפברואר 2016. ג'יליס
נכלא היום בכלא חרמון. הלל צ'רני, היזם של פרויקט הולילנד/ג'יליס

מלבד אולמרט, נכלאו היום גם שאר מורשעי פרשת הולילנד. אל בית הכלא מעשיהו נכנסו גם המעאכר מאיר רבין, סגן ראש עיריית ירושלים לשעבר אליעזר שמחיוף, אנשי העסקים דני דנקנר ואביגדור קלנר וכן מהנדס העיר אורי שטרית. הם נכלאו לתקופה ממושכת - בין שלוש לשבע שנים. בנוסף לכך, היזם של פרויקט הולילנד הלל צ'רני נכלא בכלא חרמון.

(עדכון ראשון: 07:45)

בית סוהר מעשיהו, 15 בפברואר 2016. ראובן קסטרו
כלא מעשיהו, הבוקר/ראובן קסטרו
בית סוהר מעשיהו, 15 בפברואר 2016. ראובן קסטרו
בית סוהר מעשיהו, 15 בפברואר 2016/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully