וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אולמרט ייכנס מחר לכלא: "שלא יבקש בקשות לא מקובלות"

גונדר בדימוס יצחק ניר, שפיקד על כלא מעשיהו שם יישא ראש הממשלה לשעבר עונש מאסר של שנה ושבעה חודשים, נתן לאסיר המיוחס עצות להתמודדות עם תקופת הבידוד. "אם לא יתנשא ויתנהג יפה לסוהרים, הוא יקנה את עולמו", אמר בריאיון לאולפן וואלה! NEWS

עריכה: ניר חן

ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט ייחל לשאת מחר (שני) בעונש מאסר של שנה ושבעה חודשים בכלא מעשיהו. מי שעד לפני שנים ספורות היה האיש החזק ביותר בישראל יתמודד בחודשים הקרובים עם תנאי בידוד.

"הייתי מייעץ לו לא להתנשא, להתייחס יפה לסוהרים, לדבר אליהם בנימוס ולא לבקש בקשות לא מקובלות. גם לומר את זה למפקדים שהוא נפגש איתם, זה יקנה את עולמו. כולם שווים בכלא", מסביר גונדר בדימוס יצחק ניר, לשעבר מפקד כלא מעשיהו וסגן נציב השב"ס וכיום מנהל משרד ייעוץ לאסירים לפני כניסתם לכלא, בריאיון לאולפן וואלה! NEWS.

אולמרט, כמו רוב המורשעים בפרשת הולילנד, ייכלא באזור נפרד ומבודד לעומת יתר חלקי הכלא – אגף 10. "שירות בתי הסוהר הצליח לתת לאסירים את כל הזכויות. הוא (אולמרט) לא מופלה לרעה מבחינת התנאים. בידוד מהעולם הוא דבר קשה, גם אם יש עשרה אנשים בבידוד. זה עונש קשה, אך משיקולי ביטחון, אולמרט חייב להיות מבודד. הוא לא יוכל לצאת לעבודה ולא לעשות דברים אחרים. בבתי סוהר אחרים, כמו למשל 'חרמון', אסירים יכולים לצאת לחדר כושר, לריצה, לבתי תעסוקה, לכיתות לימוד, אך במעשיהו זה לא יהיה באותה פתיחות", אמר ניר.

לקריאה נוספת:
תיק השיבוש: נדחה הסדר הטיעון של אולמרט, ירצה חודש מאסר נוסף
שבוע לפני תחילת ריצוי העונש: החל אכלוס האגף שבו ישהה אולמרט
"אגף הולילנד": שישה ממורשעי הפרשה ישוכנו באזור מיוחד בכלא מעשיהו

אהוד אולמרט, בית משפט השלום ירושלים. 10 בפברואר 2016. נועם מושקוביץ
"כולם שווים בכלא". אולמרט/נועם מושקוביץ

הגונדר בדימוס הרחיב על תנאי מאסרו של ראש הממשלה לשעבר. "חופשה ראשונה צפויה אחרי תקופת רבע, והפקודה אומרת שניתן לשקול להוציא אדם לחופשה ראשונה ל-48 שעות. כל האסירים שייכנסו לכלא עם אולמרט מפסידים, כי הם יאלצו לחיות באותם תנאי בידוד. לאן שאולמרט מגיע, כל קבוצת האסירים ככל הנראה תגיע מחר. ילוו אותו מחוץ למבנה של אגף 10, האגף שבו הוא אמור לשהות.

"הלל צ'רני התייעץ איתי ומאוד מצא חן בעיניו שבכלא חרמון יש יותר מרחב והוא לא יהיה מבודד, יוכל לעשות הליכות בוקר, למשל. זה בית סוהר שהתנאים בו יותר נוחים ועל כן הוא (צ'רני) בחר לעבור דווקא לחרמון", הוסיף.

עוד באותו נושא

מפקד כלא מעשיהו לשעבר: "על אולמרט לשכוח שהיה ראש ממשלה"

לכתבה המלאה
בית סוהר מעשיהו, רמלה. דצמבר 2015. ראובן קסטרו
אגף 10 בכלא מעשיהו שבו ישהה אולמרט/ראובן קסטרו

לדברי ניר, "היה בעבר אסיר ידוע שקיבל ביקורים מעבר למותר. מנהל הכלא פוטר משירות בתי הסוהר בגלל הקלה זו. אני תמיד מייעץ לאסירים מפורסמים להגיע למנהל הכלא ולבקש שלא לקבל שום דבר נוסף ממה שאחרים מקבלים. זו דרך לקנות את כל עולמו".

עם כניסתו של אולמרט לכלא, תועבר האחריות על אבטחתו של ראש ממשלה לשעבר מהשב"כ לידי שב"ס, לראשונה בתולדות המדינה. עלות הקמת האגף הנפרד בכלא מעשיהו היא ארבעה מיליון שקלים על חשבון משלם המסים. מדובר למעשה בכלא בתוך כלא, כך שאולמרט לא יידרש בכל תקופת מאסרו ללבוש מדי אסיר או לצאת מהאגף, שכולל בין היתר חדר אוכל, כיתת לימוד, משרד עובדת סוציאלית, מועדונית, חדר כושר וחצר. האגף כולו מאכלס 18 אסירים בלבד, ובהם שישה מורשעי פרשת "הולילנד", כולל אולמרט עצמו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully