וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אגף הולילנד": שישה ממורשעי הפרשה ישוכנו באזור מיוחד בכלא מעשיהו

3.2.2016 / 0:30

בשב"ס הודיעו כי מהנדס עיריית ירושלים לשעבר אורי שטרית ישהה לצד ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, יו"ר דירקטוריון בנק הפועלים לשעבר דני דנקנר ושלושה נוספים שהורשעו בפרשת הולילנד. המקום יאוכלס כבר בשבוע הבא ב-18 אסירים, שישוכנו שלושה בתא

עריכה: ניר חן

(דיון באולפן וואלה! NEWS על אגף המיוחסים בכלא מעשיהו, דצמבר 2015)

בשירות בתי הסוהר החליטו אמש (שלישי) לשכן שישה מתוך מורשעי פרשת הולילנד, ובהם מהנדס עיריית ירושלים לשעבר אורי שטרית, באגף המיוחד שהוקם לכבוד ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, שיחל לשאת בעונשו ב-15 לחודש. "אגף הולילנד" יאוכלס כבר השבוע הבא וימנה 18 אסירים - ביניהם גם איש העסקים אביגדור קלנר; עוזרו של שמואל דכנר, מאיר רבין; אליעזר שמחיוף; ולשעבר יו"ר דירקטוריון בנק הפועלים דני דנקנר - שישוכנו בקבוצות של שלושה בכל תא.

אולמרט הודה והורשע אתמול במסגרת הסדר טיעון בשני אישומים של שיבוש מהלכי חקירה בדיון שהתקיים בפרשת השיבוש בבית משפט השלום בירושלים. הקראת גזר הדין תיערך ב-10 בפברואר, חמישה ימים לפני כניסתו הצפויה לכלא.

במהלך הדיון תהה השופט אביטל חן מדוע כל העונש חופף לעונשו בפרשת הולילנד ואמר כי עובדה זו מפריעה לו: "אין לכם בעיה ראייתית בתיק, אז מדוע כל העונש הוא בחופף?". בתגובה הגנה הפרקליטות על ההסדר: "ראינו חשיבות בכך שהנאשם מודה ולוקח אחריות". השופט השיב בתקיפות כי "בעברית מכובסת, הנאשם לא הולך למאסר".

לקריאה נוספת:
שופט העליון הנדל בביקורת על עונש חופף לאולמרט: "סוג של הנחה"
אם לא יהיו שינויים פתאומיים: אולמרט יחתום על הסדר בתיק השיבוש
במסגרת הסדר טיעון: אולמרט הואשם ויודה בשתי עבירות שיבוש

יצחק ניר על כניסתו של אולמרט לכלא. מערכת וואלה!
אגף מיוחסים. כלא מעשיהו נערך לאסירים הידועים/מערכת וואלה!

אגף 10 החדש בכלא מעשיהו, שכבר זכה לשם "כלא המיוחסים", נפתח בחודש שעבר וקלט אליו את האסירים הראשונים. לדברי גורמים בשב"ס, הוא נבנה עבור אולמרט, שאמור לרצות עונש מאסר של שש שנים לאחר שהורשע בקבלת שוחד בפרשת הולילנד. האגף, שהוקם על פי דרישות אבטחה של השב"כ ועתיד לאכלס כ-20 אסירים, כולל מבנים חד-קומתיים ישנים, שעברו בחודשים האחרונים שיפוץ מסיבי.

בשל הרכב האסירים הבכיר שיהיה בו, לא יורשו לשכון שם אסירים "רגילים". החדרים באגף יכללו ריהוט בסיסי: מיטות, ארוניות, שולחן כתיבה, טלוויזיה מקלחת ושירותים. באגף תהיה חצר טיולים פנימית, לצד מועדונית ומתקני ספורט.

(עדכון ראשון: 21:45)

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully