וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במסגרת הסדר טיעון: אולמרט הואשם ויודה בשתי עבירות שיבוש

כתב האישום שהגישה פרקליטות מרכז נגד ראש הממשלה לשעבר בתיק השיבוש כולל שתי עבירות של שיבוש מהלכי משפט. במסגרת ההסדר, אולמרט יודה ויישלח לחצי שנת מאסר, שיחפוף לעונשו בתיק הולילנד, אולם לא יואשם בהדחת העדה שולה זקן

עריכה: טל רזניק

פרקליטות מרכז הגישה אתמול (שני) במסגרת הסדר טיעון כתב אישום נגד ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט בפרשת תיק שיבוש החקירה. לפי ההסדר, אולמרט יודה בשני אישומים של שיבוש מהלכי משפט, ועונשו בגין אישומים אלה יהיה בן חצי שנה, שיחפוף לעונש המאסר שהוטל עליו במסגרת פרשת הולילנד. בנוסף לכך, ייגזר עליו עונש מאסר על תנאי וקנס של 50 אלף שקלים. אולמרט לא יואשם בסעיף של הדחת עד.

ההסדר עוסק כאמור בתיק שיבוש מהלכי המשפט בלבד, שנפתח לאחר שראש לשכתו לשעבר, שולה זקן, חשפה הקלטות שלו. המשטרה המליצה להעמיד לדין את אולמרט ואת פרקליטו, עו"ד נבות תל צור, בחשד לשיבוש מהלכי משפט והדחת עד - שולה זקן.

לקריאה נוספת:
וינשטיין: לא תיפתח חקירה נגד ברק בחשד לקבלת שוחד בעסקאות נשק
סנגורי אולמרט יציעו לניצן: נמשוך הערעורים תמורת חפיפה בין עונשי המאסר
אולמרט נידון לשנה וחצי מאסר - אך צפוי לרצות פחות מ-10 חודשים

אהוד אולמרט היום בהכרעת הערעור בפרשת הולילנד בבית המשפט 20 דצמבר 2015. רויטרס
לא יואשם בהדחת עד. אולמרט/רויטרס

על פי כתב האישום, במהלך שני התיקים שנוהלו נגד אולמרט בפרשת הולילנד ובפרשת טלנסקי, הוא נפגש עם זקן, וביקש ממנה שלא להעיד במשפטים נגדו וכן השפיע עליה בצורות שונות על מנת לשבש את משפטיו. בכתב האישום, המגובה בהקלטות שתיעדה זקן במהלך פגישותיה עם אולמרט בבתי מלון בירושלים, מתואר כיצד הפציר בה אולמרט במאי 2011 שלא תעיד נגדו לקראת פרשת ההגנה בתיק טלנסקי.

אולמרט הוקלט אומר לזקן - "תזכרי דבר אחד: אם אני לא אצא זכאי, אף אחד לא ייצא זכאי", במטרה שזו תפעל לטובת האינטרסים שלו. בפגישה נוספת המשיך אולמרט במאמציו להניא את זקן שלא תעיד במשפטם, תוך שהוא מנסה לעורר בה חשש מפני הצפוי לה במהלך חקירתה הנגדית. מאמציו צלחו ובסופו של דבר הודיעה זקן כי היא בוחרת להימנע מלהעיד להגנתה.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
עורך דינה של זקן: "אולמרט אמר לי 'ששולה תיקח את זה על עצמה". מערכת וואלה! NEWS
"תזכרי דבר אחד: אם אני לא אצא זכאי, אף אחד לא ייצא זכאי", הוקלט אולמרט אומר לשולה זקן/מערכת וואלה! NEWS

באישום השני שהוגש נגד אולמרט נכללת ההקלטה שבה הוא מנסה לשכנע אותה שלא להעיד בפרשת הולילנד. ראש הממשלה לשעבר אמר לראש לשכתו לשעבר כי הסדר עמה בתיק עלול לפגוע בו וטען בפניה: "אני בדעה של משא ומתן עכשיו הוא טעות, תקשיבי למה שאני אומר לך, ככל שהדבר הזה מתרחק מזמן המעשה זה מקטין את העונש בצורה דרמטית. בינתיים יתייצב המצב, תירגעי".

אולמרט גם הבטיח שידאג לפרנסת בני משפחתה ואף יסייע במימון סנגור עבורה. כמו כן הוא ניסה לשכנע אותה בעזרת בני משפחתה שלא תחתום על הסדר טיעון. "במעשיו", נכתב בכתב האישום, "עשה אולמרט דבר בכוונה להכשיל הליך שיפוטי או להביא לידי עיוות דין".

מחר: הערעור של אולמרט בפרשת טלנסקי יידון בעליון

כזכור, מלבד ההסדר בתיק זה, אולמרט והפרקליטות לא משכו את הערעורים בשאר התיקים: הרשעת אולמרט בפרשת מרכז ההשקעות וזיכויו בפרשת ראשונטורס.

בסוף דצמבר קיבל בית המשפט העליון באופן חלקי בדעת רוב של ארבעה נגד אחד את ערעורו של אולמרט בפרשת הולילנד, וקבע כי יישא עונש מאסר של 18 חודשי מאסר. זאת, במקום שש שנות מאסר, כפי שגזר עליו בית המשפט המחוזי בתל אביב בשנה שעברה. הוא יתחיל לשאת את עונשו ב-15 בפברואר בבית הסוהר מעשיהו.

הבוקר יתייצב ראש הממשלה לשעבר בבית המשפט העליון לדיון בערעורו על הרשעתו בפרשת טלנסקי, שבמסגרתה הורשע בעבירות של מרמה, הפרת אמונים וקבלת דבר במרמה. הוא נידון לשמונה חודשי מאסר בפועל וקנס כספי.

(עדכון ראשון: 17:58)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully