וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אולמרט נידון לשנה וחצי מאסר - אך צפוי לרצות פחות מ-10 חודשים

29.12.2015 / 13:16

אם בית המשפט לא ישנה את גזר דינו בפרשות מרכז ההשקעות וראשונטורס, לראש הממשלה לשעבר צפויה הפחתת עונש על רקע התנהגות טובה וצפיפות בכלא. סביר שיבקש חנינה באמצעות תקדים קו 300 - אז חננו בכירים ביטחוניים מחשש לדליפת סודות מדינה בכלא

עריכה: טל רזניק

בית המשפט העליון הפחית היום (שלישי) בצורה משמעותית את עונשו של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט משש שנים בפועל לשנה וחצי בלבד. הוא אמור להתחיל לרצות את עונשו ב-15 בפברואר, מה שיאפשר לשירות בתי הסוהר להשלים את עבודת הבנייה והשיפוץ של אגף 10 בכלא מעשיהו, במתחם כלא איילון שברמלה. המתחם הוכשר ושופץ בחודשים האחרונים בתום הערכת מצב משותפת של השב"ס והשב"כ באשר לאפשרות שלראשונה בישראל יוחזק ראש ממשלה לשעבר מאחורי הסורגים.

האיום המרכזי ממנו חוששים בשב"ס הוא שמירת ביטחונו של אולמרט, שמחזיק בסודות הביטחוניים הגדולים ביותר של מדינת ישראל, וכן הפרדתו מאסירים פלילים רגילים ואסירים ביטחוניים. אגף 10 ששיכן את אסירי העבודה בכלא מעשיהו, עבר שיפוץ שבסיומו צפויים להיכנס אליו אסירי צווארון לבן או אסירים פלילים מיוחסים כמו השופט דן כהן, רב-פקד ערן מלכה, ראש עיריית בת ים לשעבר שלומי לחיאני ואחרים.

לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
דרמה בעליון: זיכה את אולמרט מאישום השוחד המרכזי; עונשו קוצר לשנה וחצי
חרף ההקלה בעונש, בפרקליטות מרוצים: "קו פרשת המים במלחמה בשחיתות"
מועדון ה-20: כך ייראה אגף ה-VIP שנבנה לאסיר אולמרט

אהוד אולמרט, בית המשפט העליון. 29 בדצמבר 2015. נועם מושקוביץ
סביר שיבקש חנינה. ראש ממשלה לשעבר אולמרט, היום/נועם מושקוביץ

תקופת מאסרו של אולמרט תלויה בהחלטת בית המשפט העליון בשני תיקים נוספים שנמצאים בהליך ערעור – תיק מרכז ההשקעות ותיק ראשונטורס. אם הענישה בשני תיקים אלו לא תוחמר, אולמרט יידרש לרצות תקופת מאסר של שנה וחצי ברוטו. בהנחה שהוא יהיה אסיר טוב ללא בעיות משמעת, שליש ממאסרו ינוכה והוא ירצה סך הכל שנת מאסר אחת.

עם זאת, בסמכות נציבת שב"ס למחוק מתקופת המאסר את פרק הזמן המנהלי. התקן בישראל קובע כי בכל זמן נתון יהיו קצת יותר מ-17 אלף אסירים. לו המשטרה, השב"כ וצה"ל יעצרו יותר בני אדם, ובתי הכלא יתמלאו, בסמכות הנציבה לקצר עד שלושה שבועות כל על שנת מאסר שנגזרה על אסיר בבית המשפט.

ניתן לראות תופעה זו בימים אלו, כאשר בתי הכלא מתמלאים בשל גל הטרור וריבוי עצורים ביטחוניים. אם הנציבה תחליט לקצר את עונשו של אולמרט בשל ריבוי עצורים, תקופת המאסר של אולמרט תסתכם בקצת יותר מעשרה חודשים בסך הכל. על אלו ניתן להוסיף את ימי החופש שאולמרט ייקבל ויוכל לצבור, מה שעשוי לקצר את מאסרו לפחות מעשרה חודשים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
כלא מעשיהו רמלה. ראובן קסטרו
באגף 10 ישוכנו אסירים פלילים מיוחסים. כלא מעשיהו/ראובן קסטרו

נוסף על כך, לנשיא המדינה ראובן ריבלין קיימת הסמכות לחון את אולמרט. בסמכותו למנוע את כניסתו לכלא ואף להקל את העונש ממאסר לעבודות שירות או עבודות לתועלת הציבור.

ייתכן כי אולמרט ישתמש בתקדים פרשת קו 300 בטיעוניו לקבלת חנינה. לדבריו, כפי שהוענקה חנינה למעורבי קו 300 בשל היותם בכירים ביטחוניים, כך ראוי שיקבל אף הוא חנינה לאור העובדה כי בידיו סודותיה הכמוסים ביותר של המדינה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
אין תמונה/מערכת וואלה, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully