וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חרף ההקלה בעונש, בפרקליטות מרוצים: "קו פרשת המים במלחמה בשחיתות"

צוות התביעה מסר עם הישמע גזר הדין, שהפחית את עונשו של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט משש שנים לשנה וחצי בלבד, כי "זהו יום לא פשוט לציבור הישראלי". ח"כ יחימוביץ': "זה אינו יום עצוב אלא אופטימי של ביעור השחיתות"

עריכה: טל רזניק

הכרעת הדין שניתנה הבוקר (שלישי) בבית המשפט העליון שבירושלים בעניין פרשת הולילנד עוררה תגובות רבות. בית המשפט בהרכב של חמישה שופטים החליט לדחות באופן חלקי את ערעורו של אולמרט על הרשעתו ועל גזר הדין, והפחית את עונשו משש שנות מאסר לשנה וחצי בלבד.

פרקליטות המדינה מסרה עם הישמע ההחלטה כי "זה לא יום פשוט לציבור הישראלי". לפי עורכי הדין מצוות התביעה, "ההכרעה היא קו פרשת מים במלחמה בשחיתות הציבורית בישראל. פרשה שממחישה יותר מכל, את הצורך בתביעה עצמאית בעלת שיקול דעת עצמאי שמסוגלת להעמיד לדין גם ראשי מדינה. אנו גאים לחיות במדינה שבה כולם שווים בפני החוק".

לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
עד המדינה שמת - וההקלטות המפלילות: פרשת הולילנד מגיעה לרגע ההכרעה
לקראת ההכרעה בערעור בהולילנד: אלה האפשרויות שעומדות בפני אולמרט
לקראת ההכרעה בערעור: שב"ס ערוכים לקליטת האסיר אולמרט באגף ה-VIP

אהוד אולמרט, בית המשפט העליון. 29 בדצמבר 2015. גיל יוחנן, פול צלמים
"תחושה מעורבת". אולמרט בבית המשפט, היום/פול צלמים, גיל יוחנן

עורכת דינו של אולמרט, איריס ניב סבג, אמרה כי היא "חשה סיפוק על הזיכוי מהפרשה העיקרית". לדבריה, "יחד עם שותפתי עו"ד נגב, נכנסנו לתיק בשלב הערעור. טענו לחפותו של אולמרט בשני האישומים וצר לנו שטענותינו התקבלו רק לגבי האישום הראשון, גם אם יש בו קביעות חשובות למשפט הפלילי בכלל. בית המשפט בעצם אומר שהפסיפס הראייתי מספר סיפור של זיכוי ולא הרשעה, שאולמרט לא ידע על הכספים שהתקבלו אצל יוסי, יש לזה חשיבות ממדרגה ראשונה".

עוד היא הוסיפה כי "ייתכן שהציבור מאוכזב או מופתע מזיכוי אולמרט, אך אמון הציבור נובע דווקא מהידיעה שבית המשפט לא פוסק בשל חשש לתגובת הציבור. כך נעשה וכך צריך להיעשות, בוודאי כשמדברים על משפט פלילי וראיות נסיבתיות".

"אהוד עצמו אדם יקר שאני מאוד מעריכה ומכבדת. בפן האישי, כניסת אולמרט לכלא כואבת לי", הוסיפה. "התחושה מעורבת, כי בצד הזיכוי הגדול יש משמעות לכך שראש ממשלה לשעבר ייכנס לכלא".

sheen-shitof

עוד בוואלה

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
אין תמונה/מערכת וואלה, צילום מסך

גם עו"ד נוית נגב, המייצגת את אולמרט, התייחסה לפסיקת בית המשפט שהקל בעונשו ואמרה כי "בית המשפט הוכיח היום שבית משפט פלילי צריך להכריע לפי ראיות, לפי החומר שנמצא ולא לפי רחשי לב הציבור. לא לפי עננה, אלא לפי אמת משפטית". לדבריה, "מערכת משפטית ראויה לאמון הציבור שניתן בה בגלל חוסר הכניעה ללחצים כאלה ואחרים". היא סיכמה בכך ש"הסיטאוציה מורכבת ולא קלה. אנו מכבדים את הכרעת בית המשפט".

יושב ראש מפלגת העבודה, יצחק הרצוג, בישיבת הכנסת בהצבעה על חוק תקציב המדינה. נובמבר 2015. דוברות הכנסת, מערכת וואלה! NEWS
"מערכת המשפט הוכיחה את גדולתה". הרצוג/מערכת וואלה! NEWS, דוברות הכנסת

יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג הגיב להרשעה החלקית של אולמרט ואמר "מי ייתן ויהיה זה שיעור לכל אנשי הציבור - לעולם לא להשתמש בכוח שניתן לנו כפיקדון קדוש לטובתנו האישית". לדבריו, "זה הוא יום חשוב שבו מערכת המשפט הישראלית, שיש כאלה המעזים בחוצפתם לאיים עליה, הוכיחה שוב את גדולתה ואת העובדה כי אין איש, גם לא ראש ממשלה העומד מעל החוק במדינת ישראל".

ח"כ שלי יחימוביץ' (המחנה הציוני) טענה כי "שנים של עבריינות בצמרת השלטון, מלוות במתקפה אלימה על שלטון החוק, תמו בשליחתו לכלא של ראש ממשלה מושחת שזיהם את מוסדות המדינה זיהום עמוק". לדבריה, "זה אינו יום עצוב למדינה. זהו יום אופטימי של ביעור השחיתות מקרבנו, יום שבו יודע כל אדם, כי העני והעשיר, החלש והחזק, שווים בפני החוק בישראל".

ח"כ יחימוביץ הוסיפה כי היא "מצדיעה לפרקליטות, למשטרה ולמערכת המשפט על העבודה היסודית והאמיצה שעשו, נגד רדיפה שלוחת רסן של אולמרט ושלוחיו בכל מוקד כוח אפשרי".

יתר מורשעי הולילנד

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
אולמרט מגיע לבית המשפט/מערכת וואלה, צילום מסך

תיק הולילנד מורכב משלוש פרשות שעניינן מתן שוחד מצד יזמים לעובדי ונבחרי ציבור על מנת לעקוף הליכים בירוקרטיים ועיכובים בבנייה. הפרשה המרכזית היא פרשת הולילנד, שבה הואשמו היזמים שמאחורי פרויקט הבנייה הגרנדיוזי בדרום-מערב ירושלים בכך שהעבירו שוחד לדמויות מרכזיות, בהם אולמרט (שהיה בזמנו ראש עיריית ירושלים) ואורי לופוליאנסקי (יו"ר הוועדה המחוזית לתכנון ובניה בזמנו) - על מנת להביא לשינוי יעוד הקרקע ולהגדלת נפח הבנייה.

הערעור של אולמרט על גזר הדין שניתן בבית המשפט המחוזי שבתל אביב הוגש לפני כשנה וחצי. הוא אמור היה להיכנס למאסר ב-1 בספטמבר 2014, לאחר שהורשע בשתי עבירות של לקיחת שוחד. אולם, כניסתו למאסר נדחתה עיכוב העונש עד לקבלת החלטה בפסק הדין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully