וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וינשטיין: לא תיפתח חקירה נגד ברק בחשד לקבלת שוחד בעסקאות נשק

14.1.2016 / 13:24

בדיקה בנושא התקיימה בעקבות תמליל שיחה מוקלטת שבה נשמע ראש הממשלה לשעבר אולמרט אומר כי שמע שברק קיבל טובות הנאה בעת שכיהן כנבחר ציבור. משרד המשפטים: "לא עלתה תשתית ראייתית שתצדיק פתיחה בחקירה פלילית"

ראש הממשלה אהוד אולמרט ושר הבטחון אהוד ברק מכריזים על הפסקת אש. רויטרס
"הוא לוקח שוחד במיליונים". ברק ואולמרט/רויטרס

היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, הודיע היום (חמישי) לעורך דינו של שר הביטחון וראש הממשלה לשעבר אהוד ברק כי החליט שלא לפתוח בחקירה פלילית נגדו בחשד לקבלת שוחד בעסקאות נשק. בדיקה בנושא התקיימה בעקבות תמליל שיחה מוקלטת שבה נשמע ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט אומר כי שמע שברק קיבל טובות הנאה בעת שכיהן כנבחר ציבור.

את הדברים אמר אולמרט בשיחה אקראית עם ראש לשכתו לשעבר שולה זקן ב-2011. תמליל השיחה, שהוקלט על ידי זקן ללא ידיעתו של אולמרט, הובא בפני היועץ המשפטי לבדיקה.

עוד בנושא:
ברק פנה ליועץ המשפטי לממשלה: זרז את בדיקת הטענות נגדי
בפרקליטות התעלמו במשך חצי שנה מההקלטה על אהוד ברק

היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין  בישיבת הממשלה, נובמבר 2014. אוהד צויגנברג, מערכת וואלה! NEWS
לא בוססו חשדות במישור הפלילי. וינשטיין/מערכת וואלה! NEWS, אוהד צויגנברג

בהקלטה נשמע אולמרט אומר על ברק: "הוא לוקח שוחד במיליונים ובעשרות מיליונים. את יודעת שברק ביקש את האאודי A8, את יודעת למה", אמר אולמרט לזקן, "הוא יגמור בבית סוהר". הוא הוסיף: "תזכרי מה שאני אומר לך, שולה. היה אצלי ראש המוסד, כולם באים אליי. כולם מדברים על זה".

לטענותיו של אולמרט על הרווח שגרף ברק לכאורה מעסקאות הנשק של ישראל, תהתה זקן: "איפה הכסף?". לכך השיב אולמרט: "הוא מחביא אותו, בשווייץ או באיזשהו משרד עורכי דין. הוא מעביר את זה לחברה שבה שמו של ברק לא מופיע".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

בהודעת משרד המשפטים נמסר כי במסגרת בדיקת משטרת ישראל, נגבו עדויות מגורמים רלוונטיים שונים, ובראשם אולמרט, התקבל חומר מאנשים ומרשויות רלוונטיים, וכן בוצעו פעולות בדיקה נוספות. במהלך הבדיקה התקיימו בפני היועץ המשפטי לממשלה דיונים עם הגורמים הרלוונטיים בהתאם לממצאי הבדיקה, וכן נגבתה עדות גם מברק עצמו.

"לאחר בחינת ממצאי בדיקת המשטרה וחוות הדעת של פרקליטות המדינה, ובראשה פרקליט המדינה, החליט היועץ לגנוז את תיק הבדיקה מאחר שלא בוססו חשדות נגד ברק במישור הפלילי", נמסר בהודעה. "יצוין, כי גם משטרת ישראל סברה שהבדיקה לא העלתה תשתית ראייתית שתצדיק פתיחה בחקירה פלילית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully