וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק פנה ליועץ המשפטי לממשלה: זרז את בדיקת הטענות נגדי

17.4.2015 / 12:25

חצי שנה לאחר שהורה וינשטיין לפתוח בבדיקת הטענות שהעלה אהוד אולמרט נגד שר הביטחון לשעבר, ולפיהן הוא קיבל שוחד במסגרת עסקאות נשק, לוואלה חדשות נודע שברק ביקש בחודש האחרון לסיים את ההליך כדי לנקות את שמו

שר הביטחון אהוד ברק בוועידת דאבוס, ינואר 2013. רויטרס
חושש לשמו הטוב. ברק/רויטרס

שר הביטחון לשעבר אהוד ברק בחודש האחרון ליועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין בכמה הזדמנויות בדרישה שהאחרון יזרז את הבדיקה בנוגע לטענות על כך שלקח שוחד – כך נודע לוואלה חדשות. ברק דרש מווינשטיין שיסיים את הטיפול בעניינו על מנת למנוע פגיעה בשמו הטוב.

בנובמבר הורה וינשטיין לפתוח בהליך בדיקה של הקלטות שבהן נשמע ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט מספר לראשת לשכתו שולה זקן כי ברק קיבל שוחד וגרף רווח אישי מעסקאות נשק של ישראל בהיותו שר הביטחון. זקן הקליטה אולמרט הוקלט באומרו את הדברים ב-2011 ללא ידיעתו.

עוד ידיעות משפט ופלילים:
בג"ץ למדינה: השעו את ההחלטה בעניינו של מנדלבליט
פינטו על הרשעתו בשוחד: "השטן בכבודו ובעצמו נלחם בנו"
הפרקליטים לווינשטיין: מרגישים מאוימים בשל נציבות הביקורת

אהוד אולמרט  בבית המשפט המחוזי בירושלים, מרץ 2015. אמיל סלמן, מערכת וואלה! NEWS
עדותו הוגדרה חלשה. אולמרט/מערכת וואלה! NEWS, אמיל סלמן

"הוא לוקח שוחד במיליונים ובעשרות מיליונים", נשמע אולמרט אומר על ברק בהקלטה. "את יודעת שברק ביקש את האאודי A8, את יודעת למה", אמר אולמרט לזקן, "הוא יגמור בבית סוהר". הוא הוסיף: "תזכרי מה שאני אומר לך, שולה. היה אצלי ראש המוסד, כולם באים אליי. כולם מדברים על זה".

לטענותיו של אולמרט על הרווח שגרף ברק לכאורה מעסקאות הנשק של ישראל, תהתה זקן: "איפה הכסף?". לכך השיב אולמרט: "הוא מחביא אותו, בשווייץ או באיזשהו משרד עורכי דין. הוא מעביר את זה לחברה שבה שמו של ברק לא מופיע".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

"עלילה מתועבת"

לאחרונה העיד אולמרט בפני חוקרי המשטרה על העסקאות שבהן היה מעורב לכאורה ברק. אף שאולמרט מסר לחוקרים שמות של אנשים נוספים שייתכן שבידם מידע רב יותר ממנו בנושא, ככל הידוע עד עתה לא נחקר איש מלבדו, וגם עדותו הוגדרה חלשה.

ברק עצמו מתעקש שלדברים אין שחר. "מדובר בעלילה מתועבת היונקת מעומק הביבים של שחיתות, שאליהם הידרדר מר אולמרט, ומהווה חלק ממאמץ מעורר בחילה להיחלץ מזרועות החוק ומשפט ציבור", נמסר מלשכתו בעקבות ההחלטה לפתוח בבדיקה.

לפניות לכתבת: gali.gnt@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully