וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פינטו על הרשעתו בשוחד: "השטן בכבודו ובעצמו נלחם בנו"

17.4.2015 / 0:24

הרב התייחס לראשונה להרשעתו במתן שוחד לתנ"צ ברכה במסגרת הסדר טיעון, ואמר לתלמידיו בבית המדרש באשדוד: "לא חטאנו באף עבירה מהתורה הקדושה". לדבריו, "יש לנו סרטן הערמונית, אבל גם אמונה חזקה בקדוש ברוך הוא"

צילום: בני בן סימון עריכה: מתן חדד

(צפו בהרשעתו של פינטו במתן שוחד ביום שלישי)

הרב יאשיהו פינטו, שמואשם במתן שוחד, התייחס אמש (חמישי) לראשונה להרשעתו ולמצבו הבריאותי. פינטו, שהגיע לבית המדרש באשדוד שבראשו הוא עומד, טען בפני עשרות מתלמידיו כי "השטן בכבודו ובעצמו נלחם בנו". פינטו, ששב לישראל מניו יורק אחרי כשנה וחצי ביום שני ואושפז לאחר שחש ברע, הורשע במסגרת עסקת טיעון במתן שוחד לראש היחידה הארצית לחקירות הונאה לשעבר תת-ניצב אפרים ברכה, בהצעת שוחד ובשיבוש מהלכי משפט.

לקריאה נוספת על הפרשה:
הרב פינטו חש ברע בדרכו לישראל ופונה לבית החולים
בשל הבירוקרטיה האוסטרלית - סיום החקירה בפרשת ארביב מתעכב

הקראת כתב האישום של הרב פינטו במחוזי בתל אביב, אפריל 2015. יותם רונן
פינטו בבית המשפט ביום שלישי/יותם רונן

"מחסנים של 21 שנים בעין הרע הלכו, עכשיו אנחנו נצא לחיים ולשלום", אמר פינטו, שאמנם לא התייחס באופן ישיר לפרשת "הרב והניצב", אך רמז בדבריו לעבירת השוחד שבה הורשע. "לא חטאנו באף עבירה מהתורה הקדושה, זה אנחנו יכולים להגיד לכם. עברנו בחיים שלנו הרבה דברים קשים של צער וכאב, אבל מי שחשב שהאור של 'שובה ישראל' (הישיבה של הרב פינטו -י"א) יכבה פעם, טעה טעות חמורה".

הרב טען בפני תלמידיו כי בשנה האחרונה עבר חמישה ניתוחים. "כל הגוף שלנו חתוך בחיתוכים, עברנו ייסורים קשים, יש לנו סרטן הערמונית, אבל גם אמונה חזקה בקדוש ברוך הוא", אמר הרב. הוא העיד כי "לפני אחד הניתוחים, כתבנו צוואה שב-120 שלי, אני מבקש מהתלמידים שתוציאו את כל הרע שכתבו עליי בניירות ותעטפו את הגוף שלי". הוא הוסיף כי "אנחנו מוחלים וסולחים לכולם. יש לנו דרך ארוכה במלחמה על הבריאות. הדברים האחרים לא מעניינים אותנו, נצא לאורה ולרווחה, לישועה גדולה".

תנ"צ אפרים ברכה בבית משפט העליון, אוקטובר 2014. נועם מושקוביץ
ראש היחידה הארצית לחקירות הונאה לשעבר, תת-ניצב אפרים ברכה/נועם מושקוביץ

פינטו הגיע ביום שלישי לבית המשפט המחוזי בתל אביב, שם הרשיע אותו השופט עודד מודריק שנעתר לבקשת הפרקליטות והוציאו נגד צו עיכוב יציאה מהארץ ל-15 יום, אז יתקיים הדיון הבא בעניינו. עורכי דינו של פינטו ביקשו להציג ראיות נוספות במסגרת הטיעונים לעונש, אולם בסופו של דבר הדבר נשלל במסגרת הסכם עם הפרקליטות. פרקליטו של פינטו, עורך הדין איל רוזובסקי, אמר כי ההגנה שוקלת להביא את הסופר אלי ויזל כעד אופי מטעמו. באשר לצו עיכוב היציאה מן הארץ, אמר עו"ד רוזובסקי כי מרשו מכבד את ההסכם, ולראיה הגיע לדיון בעניינו. עם זאת, השופט מודריק רמז כי פינטו התחמק: "נכון שהוא (פינטו) הגיע היום, אבל אנחנו מכירים את הדרך שנעשתה עד עכשיו".

"הרב פינטו איש צעיר, אך לא בריא", הוסיף רוזובסקי. "לאורך כל הדרך אמרנו בשמו שהוא מתכוון לקיים (את הנדרש ממנו) ולמרות מצב רפואי לא פשוט, הוא הגיע לארץ. הסכמנו שבמסגרת טווח הזמן עד לטיעונים לעונש הוא לא ייצא מן הארץ". לגבי הבקשה לראיות חדשות, אמר: "אנו בעיקר מבקשים להגיש הודעות שאין עליהן מחלוקת. נזמין שורת עדים שיעידו על אישיות הנאשם, ואנחנו שוקלים להביא את אלי ויזל. יהיו דמויות נוספות שנביא ולא נפרט כרגע".

רחלי חזן פלדמן מפרקליטות מחוז תל אביב אמרה: "הנאשם הודה והורשע במתן שוחד ושיבוש הליכים. הפרקליטות עמדה בתוקף על קיום הסדר הטיעון. על פי ההסכם בין הצדדים, לא יוצגו ראיות נוספות בשלב הטיעונים לעונש. לאור ההיסטוריה של אי-התייצבותו בדיונים, ביקשנו צו עיכוב והשופט קיבל את בקשתנו".

מישיבת הרב "שובה ישראל" נמסר אז בתגובה: "המנהיג הרוחני, הרב יאשיהו פינטו, התייצב היום בבית המשפט בראש זקוף ומורם על מנת לכבד את הסדר הטיעון שעליו חתם מול המדינה. בניגוד להערכות הציניות של פרקליטות מחוז תל אביב, הרב פינטו הגיע לישראל והתייצבותו לדיון נעשתה עוד בטרם קיבל לידיו את מכתב השחרור מהמחלקה הקרדיולוגית בבית החולים איכילוב, שבה עבר אתמול צנתור. למרות מצבו הרפואי והיותו אדם לא בריא הסובל משלל מחלות, נחוש הרב פינטו לנהל מאבק משפטי לגבי העונש שייגזר עליו".

  • עוד באותו נושא:
  • שוחד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully