וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל הבירוקרטיה האוסטרלית - סיום החקירה בפרשת ארביב מתעכב

13.4.2015 / 12:46

בטרם יחליטו במח"ש אם להמליץ להעמיד לדין את ראש להב 433 לשעבר בגין קבלת טובות הנאה מהרב פינטו, ברצונם לחקור את בנו צחי, המתגורר באוסטרליה. אלא שהבן סירב להגיע לישראל והליך האישור לחקירה בארצו נמשך חודשים

החשד: בכיר במשטרה קיבל טובות הנאה מהרב פינטו. אבי כהן
"ביקש סיוע לבנו המתגורר בארה"ב". הר פינטו וארביב/אבי כהן

הבירוקרטיה האוסטרלית מעכבת את ההכרעה של המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) בתיק החקירה בעניינו של ראש להב 433 לשעבר מנשה ארביב, החשוד שקיבל טובות הנאה מהרב יאשיהו פינטו. זה חודשים ארוכים שאנשי המחלקה לחקירות שוטרים ממתינים לאישור ממשלת אוסטרליה לחקור את בנו של ארביב, צחי, בנוגע לסיוע שקיבל לכאורה מהרב פינטו.

חקירתו של הבן, שלפי המסמכים שהעביר פינטו במסגרת הסדר טיעון נעזר בשירותיהם של אנשיו, אמורה להיות אחד השלבים האחרונים בחקירה בטרם יחליטו במח"ש אם להמליץ להעמיד את ארביב לדין. תחילה הוצע לארביב הבן, המתגורר באוסטרליה, להגיע לישראל על חשבון המדינה, אך זה סירב ואנשי מח"ש הגישו בקשה לחיקור דין בתוך גבולות ארצו.

חיקור דין באוסטרליה הוא תהליך בירוקרטי ארוך. במח"ש ממתינים בימים אלה שהנציגים האוסטרלים יחליטו סופית אם לאפשר לחוקרים ישראלים לחקור את ארביב הבן, או שהם עצמם ישלחו חוקרים לחקור אותו. לאחר חקירת הבן ייוותר שלב אחרון בחקירה - השלמה אחרונה של חקירת ארביב עצמו - ולאחר מכן יכריעו במח"ש אם להמליץ להעמידו לדין.

עוד על פרשת "הרב והניצב":
ביקורת חמורה של העליון על הסכם עד המדינה עם פינטו
פרשת הרב והניצב: העיתוי הבעייתי של חתימת הסכם עד המדינה
האם בנו של ארביב יגיע להעיד בפרשת הרב והניצב?

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
התכתבויות מתוך התצהיר שמסר בן ציון סוקי למח"ש/מערכת וואלה!, צילום מסך

הרב פינטו טוען כי סייע לארביב הבן בעת שגר בארצות הברית. יד ימינו של הרב, בן ציון סוקי, סיפר בתצהיר שהגיש לבית המשפט כיצד נפגש עם ארביב לראשונה בסעודה בביתו של הרב בפורים 2010. "באותה סעודה סיפר לי ניצב ארביב כי בנו צחי ורעייתו דנה שוהים בארצות הברית לאחר שסיימו את לימודיהם בתחום התכשיטים והיהלומים", טען סוקי. "הוא ביקש שאסייע להם במציאת עבודה בתחום ובהסדרת מעמדם החוקי בארצות הברית".

לדבריו, פגישתו הראשונה עם צחי ארביב התקיימה בישיבה של הרב פינטו במנהטן, לבקשתו של צחי. "הוא אמר שמצבו הכלכלי לא טוב וביקש שאסייע לו בהסדרת שהייתו ומעמדו החוקי בארצות הברית", שחזר סוקי וטען כי בהמשך התקשר אליו ניצב ארביב ושב וביקש ממנו לסייע לבנו. הוא סיפר כי בפגישה נוספת שערך עם צחי בטרקלין המשרד של רבו בארצות הברית, הוא ביקש גם סיוע כלכלי. "צחי מסר לי כי אביו מבקש שנסייע לו בסכום של 2,000 דולרים מדי חודש. כבוד הרב אישר זאת והעברתי את הסכום מהישיבה מדי חודש במשך יותר משנתיים", אמר סוקי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

"ארביב לחץ עליי לסייע לבנו ככל הניתן"

"את 2,000 הדולרים הראשונים העברתי אני במזומן מכספי שלי לידיו של צחי, ואת היתר הוא קיבל מסטיבן שי, גזבר מוסדות 'שובה ישראל' במנהטן ומגזבר נוסף בישיבה, גיל מנשה", הוא סיפר. "מפעם לפעם נהג ניצב ארביב להתקשר אליי ולחץ עליי לסייע לבנו ככל הניתן".

סוקי אמר כי הפנה את צחי לעו"ד רוקסן לוין, המתמחה בענייני הגירה, "על מנת שזו תייצג אותו ואת רעייתו בהליכים הרלוונטיים מול רשויות ההגירה בארצות הברית". את שכר טרחתה של עורכת הדין שילמו לטענת סוקי אנשיו של הרב פינטו. לתצהיר צורפו תכתובות בין סוקי לצחי ארביב ולפרקליטיהם של השניים בדואר האלקטרוני, המעידים לכאורה על הקשר בין בנו של הרב לאנשיו של הניצב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully