וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם בנו של ארביב יגיע להעיד בפרשת הרב והניצב?

28.5.2014 / 6:00

למרות פניות מח"ש, צחי ארביב, המתגורר באוסטרליה, מסרב להגיע למסור עדות בנוגע לחשדות הקיימים כלפי אביו - בהם מוזכר גם הוא. מקורביו: הוא ישמח להגיע אם ישולמו דמי שהייה

מסתמן: פינטו מסכים להסדר טיעון עם מאסר. דניאל בוק
"ביקש לסייע לבנו". הרב יאשיהו פינטו וניצב מנשה ארביב/דניאל בוק

למרות פניות חוזרות מצד המחלקה לחקירות שוטרים, בנו של ניצב מנשה ארביב מסרב להעיד. לוואלה! חדשות נודע כי מח"ש פנתה כמה פעמים לצחי, בנו של ארביב שמתגורר באוסטרליה, בבקשה שיגיע למסור עדות בנוגע לחשדות הקיימים כלפי אביו, בהם מוזכר גם הוא, ואף הוצע להטיסו ארצה. אלא שלדברי גורמים במשטרה, ארביב הבן סירב להגיע בתואנות של עומס בעבודה ועניינים משפחתיים.

לבסוף, הפנה צחי את אנשי מח"ש לעורכי דינו האוסטרליים. בתגובה לדברים אמרו היום מקורביו של ארביב כי צחי מכחיש את הטענות, כי הוא העביר בדיקת פוליגרף שביצע למשרד המשפטים וכי ישמח להגיע לארץ להעיד אם ישולמו דמי השהייה שלו בישראל.

עוד בפרשת "הרב והניצב":
פינטו נחת בארץ; מוסר עדות בפרשת "הרב והניצב"
חשד: ארביב לא דיווח על השוחד מפינטו בזמן אמת
חבר הקונגרס מפרשת פינטו "צרח כמטורף ונופף באקדח"

ניצב מנשה ארביב מוסר הודעה על פרישתו מהמשטרה, ינואר 2014. דרור עינב
ארביב מוסר הודעה על פרישתו מהמשטרה, ינואר 2014/דרור עינב

חלק מטענותיו של הרב פינטו בפרשה נוגעות לסיוע לצחי ארביב. יד ימינו של הרב, בן ציון סוקי, סיפר בתצהיר שהגיש לבית המשפט כיצד נפגש עם ארביב לראשונה בסעודה בביתו של הרב בפורים 2010. "באותה סעודה סיפר לי ניצב ארביב כי בנו צחי ורעייתו דנה שוהים בארצות הברית לאחר שסיימו את לימודיהם בתחום התכשיטים והיהלומים", טען סוקי. "הוא ביקש שאסייע להם במציאת עבודה בתחום ובהסדרת מעמדם החוקי בארה"ב".

לדבריו, פגישתו הראשונה עם צחי ארביב התקיימה לכאורה בישיבה של הרב פינטו במנהטן, לבקשתו של צחי. "הוא אמר שמצבו הכלכלי לא טוב וביקש שאסייע לו בהסדרת שהייתו ומעמדו החוקי בארה"ב", שחזר וטען כי בהמשך קיבל שיחת טלפון מניצב ארביב ששב וביקש כי יסייע לבנו. הוא סיפר כי בפגישה נוספת שנערכה עם צחי בטרקלין משרדו של רבו בארה"ב, "צחי מסר לי כי אביו מבקש שנסייע לו בסכום של 2,000 דולרים מדי חודש. כבוד הרב אישר זאת והעברתי את הסכום מהישיבה מדי חודש במשך יותר משנתיים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

בין היתר טען סוקי בתצהיר: "את 2,000 הדולרים הראשונים העברתי אני במזומן מכספי שלי לידיו של צחי, את היתר הוא קיבל מסטיבן שי, גזבר מוסדות 'שובה ישראל' במנהטן ומגזבר נוסף בישיבה, גיל מנשה". הוא תיאר כי "מפעם לפעם, נהג ניצב ארביב להתקשר אליי ולחץ אותי לסייע לבנו ככל הניתן".

סוקי אמר כי הפנה את צחי לעורכת הדין רוקסן לוין, המתמחה בענייני הגירה, "על מנת שזו תייצג אותו ואת רעייתו בהליכים הרלוונטיים מול רשויות ההגירה בארה"ב". את שכר טרחתה של עורכת הדין, שילמו לטענתו של סוקי אנשיו של הרב פינטו. לתצהיר צורפו תכתובות בדואר האלקטרוני בין סוקי, עו"ד כהן, עו"ד לוין וצחי ארביב המעידים על הקשר בין בנו של הרב לאנשיו של הניצב.

בראיון לחדשות 10 אמר צחי ארביב: "מישהו קם בבוקר וצעק זאב, ואבא שלי נאלץ לקחת חופש על כלום. לא הוכח שום דבר. פינטו קם בבוקר ומנסה להציל את העור שלו, ומאשים אחרים. לצערי הבנאדם הוא אחד האנשים היותר חזקים בעם היהודי. הוא מפחיד בעוצמה שלו".

על פי מתווה ההסכם המתגבש, פינטו יעיד על יחסיו עם ארביב ואף יביא עמו אסמכתאות וייבדק בפוליגרף אם יהיה צורך. לאחר שיוכח כי העיד עדות אמת תחתום אתו הפרקליטות על הסכם עד מדינה במסגרתו תבקש עונש מאסר של 12 חודשים. פרקליטיו צפויים לטעון לעונש מופחת, ככל הנראה ללא מאסר בפועל.

לפניות לכתבת גלי גינת: gali.gnt@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully