וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: ארביב לא דיווח על השוחד מפינטו בזמן אמת

מפקד להב 433, שפרש בעקבות החקירה נגדו, הודה שהרב פינטו ניסה לשחדו פעמיים - אולם לא התריע בפני הממונים. התכנית ”עובדה” חושפת כי בשל כך וינשטיין שוקל להעמידו לדין

ניצב מנשה ארביב מוסר הודעה על פרישתו מהמשטרה, ינואר 2014. דרור עינב
ניצב בדימוס מנשה ארביב מודיע על פרישה/דרור עינב

היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין שוקל להגיש כתב אישום נגד ניצב בדימוס מנשה ארביב, באשמת הפרת אמונים – כך חשפה התכנית "עובדה" עם אילנה דיין. לפי גורמים בכירים המקורבים לחקירה, ארביב, שפרש מהפיקוד על יחידת להב 433, בעקבות פרשת "הרב-ניצב", הודה בפני וינשטיין לאחר פרישתו כי הרב יאשיהו פינטו הציע לו בשתי הזדמנויות שונות שוחד של אלפי דולרים במזומן. על הצעות השוחד לכאורה האלה, כך לפי החשד, לא דיווח ארביב בזמן אמת לממונים עליו. הדבר עולה, כך לפי אותם גורמים בכירים, לכדי הפרת אמונים מצדו של הקצין הבכיר לשעבר.

עוד בפרשה
מסתמן: הרב פינטו מסכים להסדר טיעון עם מאסר בפועל
תיעוד: חבר הקונגרס מפרשת פינטו מאיים לרצוח כתב
ארביב: הרב פינטו שיבש הליכי משפט ובדה ראיות

בראיון שישודר ב"עובדה" מתייחס ארביב לראשונה לטיב הקשר בינו לבין הרב פינטו. ארביב טוען – כמו שעשה גם בהזדמנויות קודמות, כי פגש את הרב פעם אחת בארה"ב, בעת שהיה הנספח המשטרתי בוושינגטון. לדבריו, באותה פגישה הרב אמנם לא ניסה לדלות ממנו פרטים לגבי החקירה שנוהלה נגדו בארץ, אך כן ניסה להפעילו נגד ראשי היחידות החוקרות.

"תמיד התלונן שמחפשים אותו"

"הוא תמיד התלונן שמחפשים אותו, הוא התלונן שתוקפים אותו", אמר ארביב והמשיך: "הוא התלונן על חיים איפרגן (לשעבר ראש היחידה לחקירות בינלאומיות - יחב"ל), על זיוה אגמי (לשעבר ראש היחידה הארצית לחקירות הונאה - יאח"ה). הוא לא ביקש ממני 'מנש, תבדוק מה קורה איתי'. אם הוא היה מבקש בקשה כזו, אחת, הוא יותר לא היה שומע ממני. אבל הוא לא ביקש ממני מעולם תבדוק לי מה קורה בחקירה כזו, תבדוק מה קורה בתיק כזה. הוא התלונן הרבה על זיוה, על איפרגן ולאחר מכן... הוא רצה שאני אעביר את התלונה שלו ליואב סגלוביץ' (לשעבר ראש אגף החקירות במשטרה) על האנשים האלה. הוא גם פעם ביקש שיזיזו אותם מתפקידם. אבל תשאלי את יואב אם פעם אחת דיברתי איתו על זה... הוא (הרב פינטו) טען תמיד, אני לא רוצה להשתמש בשמות, נגד שר בכיר לשעבר ועוד ראש ממשלה לשעבר, שיש לו חומר ויש לו זה ויש לו זה. 'תגיד ליואב, תגיד'...".

בתשובה לשאלה אם לא ראוי היה שיעדכן את סגלוביץ' בשיחתו עם הרב פינטו, ובניסיונות הרב להפעילו נגד בכירי המשטרה שהיו מעורבים בחקירה, ענה ארביב: "למה הייתי צריך?".

עוד נחשף בכתבה כי היועץ המשפטי לממשלה דורש מהרב פינטו להתייצב בארץ ב-1 ביוני כדי למסור עדות בעניין טובות ההנאה שהוענקו לכאורה לארביב ולבני משפחתו, ולהיבדק בפוליגרף על גרסתו. אם יימצא שהחומר מצדיק הגשת כתב אישום נגד ניצב ארביב, כך לפי התחקיר, הרב יחתום על הסכם עד מדינה במסגרתו יעמוד לדין באשמת ניסיון מתן שוחד לראש יאח"ה הנוכחי, תת ניצב אפרים ברכה. במקרה כזה הפרקליטות תתבע שיוטל עליו עונש שלא יעלה על שנה מאסר בפועל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully