וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בפרקליטות התעלמו במשך חצי שנה מההקלטה על אהוד ברק

10.11.2014 / 18:55

היועץ המשפטי הורה לבדוק את טענות אולמרט בהקלטות החשאיות של שולה זקן, לפיהן ברק לקח שוחד. החוקרים לא עשו דבר עם ההקלטה - עד לחשיפה בתקשורת. "מאמץ מעורר בחילה של אולמרט להיחלץ מזרועות החוק"

באדיבות חדשות שישי, ערוץ 10

היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, החליט היום (שני) לפתוח בהליך בדיקה של הקלטות בהן נשמע ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט מספר לראש לשכתו לשעבר שולה זקן כי ראש הממשלה ושר הביטחון לשעבר אהוד ברק לקח שוחד – כך נמסר ממשרד המשפטים. אולמרט הוקלט באומרו את הדברים על ידי זקן בשנת 2011 ללא ידיעתו.

זקן העבירה את ההקלטות לפרקליטות כבר לפני כחצי שנה. חוקרי המשטרה ואנשי הפרקליטות כבר האזינו להן, אולם לא מצאו לנכון ככל הנראה להעביר את הטענות לגורמים המתאימים. לכן, עד כה לא נעשה דבר עם אותה הקלטה, בה נשמעת הטענה המטרידה.

עוד בוואלה! חדשות:
אולמרט: "אהוד ברק לקח שוחד בעשרות מיליונים"
ברק: "אם לאולמרט יש מידע על שוחד, שיפנה למשטרה"
דעה | ברק לא יכול לטאטא את האשמה שהדביק לו אולמרט

ראש הממשלה אהוד אולמרט ושר הבטחון אהוד ברק מכריזים על הפסקת אש. רויטרס
"עלילה מתועבת היונקת מעומק הביבים של שחיתות אליהם הידרדר אולמרט". ברק ואולמרט/רויטרס

רק לאחר שנחשפה ההקלטה ב"שישי" של חדשות 10, הוחלט לפתוח בבדיקה נגד ברק – לאחר שהקלטות היו כאמור ברשות משרד המשפטים כבר כחצי שנה. עם זאת, מדובר בעדות שמיעה בלבד, ולכן משקלה לא צפוי להיות גדול.

במשרד המשפטים הסבירו כי לא התעלמו במכוון מההקלטה החשודה, אלא שהפרקליטים שהקשיבו להקלטות עם קבלתם עשו זאת בחיפזון גדול. הגורמים במשרד הדגישו כי מדובר בעשרות שעות של שיחה, והמוקד בו התרכזה הבדיקה היה אולמרט והחשדות נגדו.

אולם הטענה של משרד המשפטים מעלה כמה תהיות בנוגע למוטיבציה של החוקרים ושל הפרקליטים בתיקים השונים. בפרשת הרפז, אז התקבלו כמויות גדולות בהרבה של חומר, הקשיבו למאות שיחות של הקלטות של הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי, עד שאותרו שני עניינים שכלל לא היה להם קשר לבדיקה המקורית, ועליהן המליצה היחידה הממונה על החקירה, היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה), להעמיד לדין את אשכנזי.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
גבי אשכנזי. יותם רונן
בפרשת הרפז, אז התקבלו כמויות גדולות בהרבה של חומר, אותרו עניינים לא קשורים לחקירה המרכזית. אשכנזי/יותם רונן

ממשרדו של אהוד ברק נמסר בתגובה: "ברק מברך על כוונתו של היועץ המשפטי לממשלה לבדוק את האשמות השווא ודברי הכזב שהשמיע מר אולמרט וכי הוא קורא לו לבצע בדיקה מהירה ויסודית. ברק הוסיף כי מדובר בעלילה מתועבת היונקת מעומק הביבים של שחיתות אליהם הידרדר אולמרט, ומהווה חלק ממאמץ מעורר בחילה להיחלץ מזרועות החוק ומשפט ציבור".

לפניות לכתבת: gali.gnt@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully