וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק: "אם לאולמרט יש מידע על שוחד, שיפנה למשטרה"

9.11.2014 / 9:38

משרדו של ראש הממשלה לשעבר תקף את הדברים שאמר אולמרט בשיחה מוקלטת בינו לבין שולה זקן, שבה טען כי ברק לקח שוחד "בעשרות מיליוני דולרים". ראש המוסד פרדו הכחיש כי הוא ראש המוסד ששוחח לכאורה עם אולמרט

באדיבות חדשות שישי, ערוץ 10

משרדו של ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק התייחס היום (ראשון) להקלטות שפורסמו ביום שישי בחדשות 10, שבהן נשמע ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט טוען בפני ראש לשכתו שולה זקן כי ברק לקח שוחד בסך עשרות מיליוני דולרים. "מדובר בשקר וכזב, חסרי כל בסיס, שמופצים מזה שנים על ידי עבריין שבינתיים גם הורשע, משיקולים שכל בר דעת יכול להעריך לבדו", נמסר ממשרדו. "ראש המוסד, היחיד ששמו נזכר כמקור כבר הכחיש זאת בתוקף. אם יש למר אולמרט מידע נוסף כלשהו, יתכבד ויפנה מיד למשטרה. הדברים נכונים גם לכל מי ממקורותיו ככל שבכלל יש כאלה".

מוקדם יותר הכחיש תמיר פרדו באמצעות לשכת ראש הממשלה כי הוא ראש המוסד ששוחח לכאורה עם אולמרט על מקור הונו של ברק, כפי שנחשף בהקלטות. "ראש המוסד תמיר פרדו מעולם לא ניהל שיחה כזאת עם אהוד אולמרט או עם כל אדם אחר", נמסר מלשכת ראש הממשלה.

עוד בוואלה! חדשות:
מחשש למהומות: המשטרה העלתה כוננות ברחבי הארץ
השוטרים נחקרים במח"ש: "הצעיר הערבי צעק 'אללה אכבר'"
יו"ר הפרלמנט באיראן: הסכם גרעין ישפיע לטובה על האזור

ראש המוסד תמיר פרדו וראש המוסד לשעבר, מאיר דגן, בהלווייתו  של בכיר המוסד לשעבר מיכאל (מייק) הררי, ספטמבר 2014. ניב אהרונסון
מי דיבר עם אולמרט? פרדו וקודמו מאיר דגן/ניב אהרונסון

במקביל, כתב היום העיתונאי אלדד יניב, שהיה בעבר מקורב לברק, בעמוד הפייסבוק שלו כי "יש לחקור את אהוד אולמרט על אהוד ברק - מיד. אל תזלזלו במה שאומר העבריין אולמרט על ברק. פעם הוא כבר הפליל אותו".

בהקלטה משנת 2011 נשמע אולמרט אומר כי "הוא (אהוד ברק) לוקח שוחד במיליונים ובעשרות מיליוני דולרים. תזכרי מה שאני אומר לך, שולה. היה אצלי ראש המוסד, כולם באים אליי. כולם מדברים על זה". בהקלטות הטיח אולמרט אישומים קשים בברק – אולם ככל הנראה לא קיימים חשדות ממשיים נגדו, וככל הידוע לא מתנהלת חקירה בעניין.

"את יודעת שברק ביקש את האאודי A8, את יודעת למה", אמר אולמרט לזקן, "כי לי יש אאודי, 12 צילינדרים, שישה ליטרים. מכונית של חמישה טון, טנק. אבל תשמעי, מכונית, טלוויזיה בפנים, טלוויזיה דיגיטלית מכל הכיוונים, המכונית יותר גדולה ממרצדס".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
אהוד אולמרט ואהוד ברק. AP
דם רע בין השניים. אולמרט וברק/AP

לדברי אולמרט, "הוא, רק מתוך קנאה שאני נוסע באאודי A8, אז המטורף הזה רצה, אבל הוא יגמור בבית סוהר". הוא הוסיף: "תזכרי מה שאני אומר לך, שולה. היה אצלי ראש המוסד, כולם באים אליי. כולם מדברים על זה". אולמרט עוד טען כי ברק, שכיהן כשר הביטחון באותה תקופה, גרף רווח אישי מכל עסקאות הנשק של ישראל. "כולם ישלמו, לא רק הוא", ענתה זקן, ותהתה: "איפה הכסף?". לכך השיב אולמרט: "הוא מחביא אותו, בשווייץ או באיזשהו משרד עורכי דין. הוא מעביר את זה לחברה שבה שמו של ברק לא מופיע".

בתגובה לטענותיו שנשמעו מפיו של אולמרט, מסר אהוד ברק: "אין לכך שום שחר. זוהי איוולת שאינה ראויה לתגובה ובטח בימים אלו. אין תופסים אדם בשעת צער".

"לבדוק את הטענות"

בתוך כך, הגישה היום תנועת אומ"ץ מכתב ליועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין, שבו ביקשה לפתוח בחקירה בנושא. "משמעות דבריו של אולמרט לגבי ראש המוסד הם חמורים", נכתב. "נראה שמדובר בראש המוסד לשעבר מאיר דגן, שכיהן בתקופתו של אולמרט ושמסר לו דיווח בנידון מבלי שיינקטו צעדים כלשהם ומבלי שהדבר יבוא לידיעת רשויות אכיפת החוק".

"לנוכח מחול השדים שמתרחש עכשיו סביב פרשה זו אנו פונים אליך בבקשה שתורה על פתיחת חקירה, שבמסגרתה ייגבו העדויות וכל הנוגעים בדבר ובהם: ברק, ראש המוסד, אולמרט וגופי מכירת הנשק של ראשי משרד הביטחון", נכתב. "לא יעלה על הדעת שפרשה חמורה מעין זו תישאר פתוחה לאורך זמן ותדיר שינה מעיניהם של רבים וטובים".

מהתנועה לאיכות השלטון נמסרה פנייה דומה ליועץ המשפטי. "הנושא מצריך חקירה על מנת להפריך או לאושש את החשדות לכאורה. ניסיונות העבר מלמדים אותנו כי התעלמות מחשדות חמורים לא גורמת להם להתמוסס ולהיעלם, אלא רק לפגיעה באמון הציבור ולנזק למדינה, לחברה ולחשודים עצמם. לכן, מבקשת התנועה לאיכות השלטון כי היועמ"ש יורה על חקירת הנושא באופן יסודי וממצה ובמסגרת זו יזמן לחקירה אף את אולמרט ואת ראש המוסד המדובר".

יו"ר התנועה עו"ד אליעד שרגא מסר כי "אסור להתעלם מחשדות חמורים כאלו, יש לחקור את הנושא ביסודיות ובמידת הצורך אף להעניק למר אהוד אולמרט מעמד עד מדינה כדי להגיע לשורשם של דברים ולמגר את תופעת השוחד בצמרת השלטון."

לפניות לכתב: amir.tibon@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully